המחשה לפגישת ייעוץ
מאמרים בנושא ניהול >> כל מה שרציתם לדעת על ראיית חשבון

כל מה שרציתם לדעת על ראיית חשבון

בית הספר לחשבונאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מזמין אתכן ואתכם ללימודי ראיית חשבון. לימודי חשבונאות לתואר ראשון, המכונים גם לימודי ראיית חשבון, נועדו להכשיר את הסטודנטים למקצוע מבוקש ויוקרתי. תוכנית הלימודים מקנה ידע מקיף ומעמיק, כלים וניסיון פרקטי בהתאמה לדרישות העדכניות בשוק העבודה. כדאי לדעת כי בוגרי בית הספר לחשבונאות זוכים לתואר יוקרתי ופותח דלתות, לכן לאחר בחינות הלשכה, הבוגרים משתלבים במהירות במגוון תפקידי מפתח במשק הישראלי, הם יכולים גם לצאת לדרך עצמאית, לעסוק ביזמות ועוד.

תפקידו של רואה חשבון

רואה חשבון הוא איש מקצוע המוסמך על פי חוק לעסוק במקצוע ראיית חשבון, על פי הדרישות שנקבעו בחוק רואי חשבון, תשט"ו-1955. רואה חשבון עוסק בביקורת על דוחות כספיים, חוות דעת על דוחות כספיים, הכנת דוחות חשבונאיים כמו דוח רווח הפסד, חישובי שכר ועוד. חשוב לציין כי לרואה חשבון מוסמך יש ידע והשכלה מקיפה בתחומים כגון: חשבונאות ניהולית ופיננסית, מיסים, מימון, ביקורת חשבונאית, חשבות שכר, ניהול ותיעוד כספים ועוד.

למי מתאים מקצוע ראיית חשבון?

מקצוע ראיית חשבון מתאים לאנשים שמסוגלים להתעמק בפרטים קטנים וגדולים כאחד על מנת להבין ולנתח את התמונה העסקית הרחבה, למי שנהנה מעבודה עם מספרים, נתונים וטכנולוגיות עדכניות, לבעלי כישורי מנהיגות ולמי שאוהב לעבוד עם אנשים.

תואר ראשון בחשבונאות דורש מהסטודנטים התמדה, השקעה עצומה בלימודים, יכולות מתמטיות ולוגיות, יכולת לעבוד במשך שעות ובריכוז גבוה עם נתונים, גיליונות אקסל עמוסים בפרטים ועוד. כמו כן, רואה חשבון נדרש ליכולות ייחודיות כמו קבלת החלטות הנוגעת לנתונים עסקיים וכספיים, בהתאם לתקנות ולחוקי המשתנים ממדינה למדינה.

דרישות הסמכה לרואה חשבון

כדי להיות רואה חשבון בישראל בוגרי לימודי חשבונאות לתואר ראשון חייבים לעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון בישראל. בנוסף, הבוגרים חייבים לעבור התמחות מעשית במשך שנתיים לפחות.

מועצת רואי החשבון אחראית על רישוי והסמכת רואי חשבון בישראל, על פי חוק. בחינות ההסמכה מתקיימות פעמיים בשנה, באביב ובסתיו, הבחינות מחולקות לפי ארבעה שלבים:

  • בחינות ביניים חלק א' – מבוא לחשבונאות, משפט עסקי.
  • בחינות ביניים חלק ב' – כלכלה, יסודות ביקורת חשבונות, תמחיר, חשבונאות ניהולית.
  • בחינות סופיות חלק א' – סטטיסטיקה, חשבונאות פיננסית, מימון, דיני מיסים א', דיני תאגידים ומסחר, טכנולוגיות מידע.
  • בחינות סופיות חלק ב' – דיני מיסים ב', חשבונאות פיננסית מתקדמת, תמחיר וחשבונאות ניהולית מתקדמת, ביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות.

תנאי הקבלה לתואר :

  • תעודת בגרות מלאה בציון משוקלל ש 90 ומעלה.
  • ציון 70 ומעלה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד לפחות.
  • ציון 85 ומעלה במבחן אמיר"ם או ציון 185 במבחן אמי"ר.

תוכנית הלימודים

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציע מתווה לימודים היברידי, זהו יתרון משמעותי לכל אדם המעוניין ללמוד חשבונאות ולקבל הכשרה מקיפה המאפשרת לו להיות רואה חשבון.

במסגרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות לומדים קורסי חובה כמו מתמטיקה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה, קורסים מתקדמים בנושאים כמו כלכלה, חקר ביצועים, מימון וכד', וקורסי בחירה כמו יזמות וחדשנות טכנולוגית.

בנוסף, הסטודנטים לומדים נושאים מרכזיים כגון:

חשבונאות ניהולית – ענף העוסק במידע פיננסי ובשימוש נכון בנתונים חשבונאיים לצורכי תכנון, בקרה, פיקוח, קבלת החלטות, תמחור ועוד.
חשבונאות פיננסית – תחום החשבונאות הפיננסית עוסק בעיקר ברישום, ניתוח ועריכת דוחות ואירועים פיננסיים במערכת הנה"ח של ארגונים שונים, לרבות ביקורות והפקת דוחות עבור רשויות המס ומקבלי ההחלטות בארגונים.

עד כמה המקצוע מבוקש?

תואר ראשון בחשבונאות הוא תואר יוקרתי המאפשר כניסה מהירה לתפקידים בכירים בארגונים. על פי נתוני לשכת רואי החשבון קיים מחסור עצום ברואי חשבון, על רקע של ירידה הדרגתית בכמות הבוגרים במהלך 6-5 אחרונות. כיום, הפירמות המובילות מתחרות על כל ממתמחה בגלל המצוקה הקיימת, ומעבר לכך יש ביקוש רב לרואי חשבון בכל ענפי המשק ולמגוון תפקידים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה