מאמרים בנושא ניהול >> איך להיות סמנכ"ל כספים

איך להיות סמנכ"ל כספים

מהי הדרך הנכונה והיעילה ביותר כדי להגיע לתפקיד הנחשק והיוקרתי של סמנכ"ל כספים בארגון כלשהו? מה כדאי ללמוד כדי להגיע לתפקיד הבכיר? האם חייבים ללמוד תואר ראשון בחשבונאות או שמא הדרך לתפקיד מחייבת תואר שני במנהל עסקים?

בכל חברה גדולה וכמובן בארגונים ובתאגידים המובילים יש סמנכ"ל כספים שעובד צמוד עם מנכ"ל החברה. זהו תפקיד חשוב ומרכזי בחברה והסמנכ"ל אמון על ניהול הכספים, תחזיות פיננסיות, מעקב שוטף אחר תזרים המוזמנים של הארגון, ניהול אופטימלי של התקציב וההוצאות, מיסוי ועוד.

מה זה סמנכ"ל כספים?

סמנכ"ל כספים, באנגלית CFO (ראשי תיבות של Chief Financial Officer), אחראי לכל ניהול כספי הארגון, ותפקידו כולל ניהול ההוצאות של החברה, ענייני מיסוי, הצגת תחזיות פיננסיות, ייעוץ פיננסי למנכ"ל, למקבלי ההחלטות ולחברי הדירקטוריון, ובנוסף הוא מייעץ למקבלי ההחלטות בארגון בכל הנוגע להשקעות החברה.

התפקיד של סמנכ"ל כספים הוא אחד מהתפקידים הבכירים ביותר בכל ארגון, התפקיד מחייב ידע פיננסי מעמיק, ידע בכללי החשבונאות, ניסיון בניהול השקעות, ידע וכלים בנושאים כמו מיסוי, לרבות מיסוי בינלאומי ועוד. כדי להגיע לתפקיד הבכיר יש לרכוש השכלה גבוהה רלוונטית וניסיון מקצועי בעולם הפיננסים.

מסלול לימודים שיעזור לכם להיכנס לתחום

כדי להיות סמנכ"ל כספים מומלץ ללמוד תואר שני במנהל עסקים ובדרך כלל לומדים תואר ראשון בחשבונאות או בתחום רלוונטי אחר. התואר השני והיוקרתי מכשיר את הסטודנטים לתפקידי ניהול בכירים בכל הארגונים והחברות במגזר הפרטי והציבורי. בוגרי המסלול רוכשים ידע מעמיק ומפתחים יכולות ומיומנויות בתחומי הניהול, שיווק, מימון, חשבונאות, התנהגות ארגונית ויזמות.

כדאי לדעת כי במסגרת הלימודים לתואר שני MBA במנהל עסקים, הסטודנטים חייבים לבחור באחת משתי התמחויות: התמחות ביזמות וחדשנות או התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל. לכן, הבוגרים יוצאים לשוק העבודה עם ידע עדכני וכלים שימושיים המאפשרים להם להתמודד על תפקידי מפתח בארגונים, וללא ספק התואר השני נחשב לפותח דלתות ומהווה מסלול ישיר לתפקיד הבכיר של CFO.

אילו כלים ארכוש במהלך התואר השני במנהל עסקים?

במהלך הלימודים לתואר שני (MBA) במנהל עסקים הסטודנטים רוכשים ארגז כלים חשוב ועדכני, והכלים הפרקטיים שהם מקבלים מאפשרים להם לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר. בין היתר בוגרי המסלול זוכים לכלים מקצועיים ופרקטיים כמו כתיבת תוכנית עסקית, ניתוח דוחות פיננסיים, עריכת תחזיות פיננסיות, כלים יישומיים הנחוצים לתהליכי קבלת החלטות בארגונים (החלטות ניהוליות והחלטות פיננסיות), כלי ניהול ויזמות עסקית והכרות מעמיקה עם כלי שיווק חדשניים המבוססים על הטכנולוגיות המתקדמות והעדכניות ביותר לקידום ולשיווק עסקים בעולמות הדיגיטל.

חשוב לציין כי בעידן הדיגיטל המתקדם ה-CFO חייב להכיר ולשלוט במערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, כולל מערכות מידע מורכבות, ובנוסף הוא חייב ידע וכלים בתחום השיווק, בדגש על כלים שיווקיים מתקדמים בעולם הדיגיטל. ארגונים וחברות מתחרים בשווקים הגלובליים, עליהם להתמודד עם אתגרים רבים ומשברים שונים, לכן ה-CFO חייב כלים מתקדמים שיסייעו לו לבצע את תפקידו ביעילות ורק כך הוא יכול לסייע לארגון להצליח ולצמוח. בסיום הלימודים לתואר שני MBA במנהל עסקים הבוגרים רוכשים כלים לבניית אסטרטגיה שיווקית תוך אפיון לקוחות מיטבי וניתוח המתחרים, ובכלים לניהול קמפיינים מורכבים וניתוח אפקטיביות הקמפיינים באמצעות כלי מדידה.

התפקיד הבכיר של CFO יכול לשמש כמקפצה לתפקיד הנחשק הבא, כלומר התמודדות על תפקיד המנכ"ל. סמנכ"ל כספים המבצע את תפקידו ביעילות ובעזרת כלים טכנולוגיים ומערכות ממוחשבות יכול לקדם את הארגון ולהוביל אותו להצלחה מרשימה בשוק המקומי או בשווקים הבינלאומיים, והדרך לתפקיד הבכיר מתחילה בלימודי מנהל עסקים לתואר שני.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה