מאמרים בנושא ניהול >> תפקידים במשרד פרסום

תפקידים במשרד פרסום

עולם הפרסום הדינמי מבטיח קריירה מעניינת, מרתקת ומאתגרת, ורבים מהצעירים מעוניינים להשתלב בו, ובצדק כמובן. יש מגוון תפקידים במשרדי הפרסום הגדולים והמובילים וגם במשרדי פרסום קטנים יותר, כולל סוכנויות פרסום ודיגיטל. תחום הפרסום עובר שינויים רבים בשנים האחרונות בגלל תהליכי הדיגיטליזציה, וכיום יש מגוון תפקידים חדשים המאפשרים לצעירים ליהנות מקריירה ייחודית מסוגה או מתפקיד המשמש אותם כמקפצה לקריירה בתחומי עשייה אחרים.

חשוב לזכור כי העבודה בענף הפרסום משלבת בין יצירתיות, קריאטיביות והכרות עם הקרביים של חברות ותאגידים מובילים במשק המקומי ובשווקים הגלובליים לבין עבודה קשה ולחוצה עם שעות ארוכות ותפקידים תובעניים מאוד. התפקידים השונים בתחום הפרסום מאפשרים לכל מי שהתחום בוער בעצמותיו להשפיע על סדר היום של מגזרים שונים באוכלוסייה, לשנות דרכי חשיבה והתנהגות, לסייע לעסקים להפוך למותגים מצליחים שכולם מדברים עליהם ועוד.

אילו תפקידים ממתינים לכם במשרדי הפרסום בארץ ובחו"ל? מה כדאי ללמוד כדי להתברג בענף הפרסום ולהגיע לתפקידים המעניינים ביותר? בואו נתחיל!

תפקידים שממתינים לכם במשרדי הפרסום

כאמור, יש מגוון תפקידים במשרד פרסום, ולכל תפקיד יש מאפיינים ייחודיים ואחריות בתחומי עשייה שונים. אז, בואו נכיר את התפקידים השונים בעולמות הפרסום:

מנהל קריאייטיב

אחד מהתפקידים המרכזיים והתובעניים ביותר במשרדי הפרסום הוא ללא ספק התפקיד של מנהל קריאייטיב. התפקיד דורש יצירתיות, כריזמה,, אינטליגנציה גבוהה, תחכום, סקרנות טבעית ומיומנויות רבות נוספת. מנהל קריאייטיב אחראי על בניית האסטרטגיה ופיתוח קונספט המותאם לצורכי הלקוח ומאפייני קהל המטרה, עליו להכין קריאייטיב מנצח המותאם לבריף של הלקוח, ולמעשה עליו להביא את כל כישרונותיו ויכולותיו על מנת להוביל את מסע הפרסום ולהשיג את המטרות הדרושות עבור הלקוח.

חשוב לדעת כי מנהלי הקריאייטיב כיום אחראים לא רק על פיתוח הקונספט ותוכנית העבודה הכללית בהתאם לבריפים של הלקוחות מאחר שהם עובדים עם הצוותים של שאר המחלקות והם בוחנים את ההוצאה לפועל של הקונספט שהם קבעו. עליהם להיות בעלי יכולות ייחודיות כדי ליצור את הבאזז הבא בערוצי הפרסום השונים ובהם טלוויזיה, רדיו, עיתונות, פרסום חוצות, וכמובן בקמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות ועוד.

מנהל קריאייטיב עובד באופן שוטף עם אנשי מקצוע נוספים במשרד הפרסום, למשל רעיונאי (קופירייטר), מעצבים גרפיים, מנהלי פיתוח, כותבי תוכן, מדיה פלנר, תקציבאי, מנהלי קמפיינים וכד'.

אגב, לא מעט מבעלי משרדי הפרסום המובילים כיום החלו את דרכים בתפקידי ניהול קריאייטיב במשרדי פרסום מתחרים, לאחר שהם רכשו ניסיון, פיתחו קשרים עם מקבלי ההחלטות והדרג הבכיר בחברות גדולות וזכו להכרה על תפקידם.

תקציבאי

התפקיד של תקציבאי מאפשר לאנשים להתחיל את דרכם במשרדי הפרסום המובילים, זהו תפקיד תובעני מאחר שהתקציבאי משקף מצד אחד את האינטרסים של לקוחות משרד הפרסום, והוא נמצא איתם בקשר שוטף. התפקיד מהווה מעין חוליה המקשרת בין הלקוח ועובדים מטעמו לבין הצוות המקצועי במשרד הפרסום, וברוב המקרים כל תקציבאי מטפל במספר מועט של לקוחות, והוא יכול לנהל תקציבי ענק של חברות ותאגידים המשקיעים הון רב בפרסום.

התקציבאי במשרד הפרסום מכיר את הרצונות והצרכים של הלקוחות בהם הוא מטפל ועליו לשקף זאת ולתת דגשים לאנשי הקריאייטיב ושאר צוותי המחלקות במשרד. בנוסף, הוא חווה את דעתו על תוכניות העבודה כמו רכש מדיה, פלטפורמות הפרסום, חלוקת עוגת תקציב הפרסום של הלקוח בין פתרונות הפרסום השונים וכד'.

מנהל לקוח

מנהל לקוחות במשרד פרסום מוביל את התהליכים הפרסומיים בערוצים השונים ובמגוון רחב של פלטפורמות, הוא אחראי בין היתר על הניהול השוטף של תקציב לקוחותיו, לכן במקרים רבים זהו תפקיד שאליו מגיעים לאחר עבודה כתקציבאי. למנהל לקוח יש אחריות רבה והוא חייב לשלוט במגמות ובטרנדים העדכניים והחדשניים ביתר בעולמות הפרסום, להבין בשיווק, ועליו להיות מסוגל להכין מצגות מרשימות ולסייע בניסוח תוכניות העבודה והאסטרטגיות עבור לקוחותיו.

מנהל לקוח במשרד פרסום גדול אחראי בין היתר על סופרווייזרים ובאופן כללי ועקיף גם על תקציבאים, הוא עובד באופן ישיר מול הלקוחות של המשרד, לכן זהו תפקיד בכיר ומאתגר ועליו לוודא שכל עובדי משרד הפרסום יבצעו את מלאכתם וכי תקציב השיווק והפרסום של הלקוחות ינוהל היטב על מנת להשיג את המטרות הדרושות עבור כל לקוח ולקוח.

מדיה פלנר

תפקיד בכיר במשרדי הפרסום הדורש חשיבה אסטרטגית ויכולות לתכנון ארוך טווח של קמפיינים עבור לקוחות המשרד. מדיה פלנר אחראי בין היתר על גיבוש האסטרטגיה לניהול מיטבי של הקמפיינים עבור מוצרי ושירותי הלקוחות, ועליו לבצע מחקרי שוק ומתחרים ולהיעזר בכלים אנליטיים מתקדמים כדי להחליט כיצד לחלק את תקציב הפרסום בין הפלטפורמות השונות על מנת להשיג את היעדים הרצויים ולהבטיח שכנוע של הצרכנים לרכוש מוצרים ושירותים של הלקוח.

מנהלי קמפיינים

חברות רבות מפנות את רוב תקציבי הפרסום שלהן לערוצי הדיגיטל השונים, לכן בחברות הפרסום יש מנהלי קמפיינים האחראים על תחומים שונים כגון:

מנהל קמפיינים סושיאל – הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמה מובילה לניהול קמפיינים ומסכות פרסום עבור עסקים, מותגים, ארגונים, עמותות ועוד. ניהול קמפיינים בסושיאל דורש ידע והכרות עם מערכות הפרסום החכמות והמתקדמות ביותר ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבסוק, אינסטגרם, טיק טוק וכד'. המטרה היא להגדיל חשיפה עבור המותגים השונים, מוצרים, שירותים וגם אנשים, למשל פוליטיקאים וזמרים, לייצר מעורבות של הגולשים בסושיאל, להעביר מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה בצורה חכמה ויעילה ועוד.

מנהל קמפיינים PPC – בעידן הדיגיטל יש מנהלי קמפיינים האחראים על הפרסום הממומן בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, ברשת המדיה, ביו טיוב ועוד. קמפיינים מסוג PPC מבוססים על הקלקות או שיחות נכנסות לעסק של הלקוח, ויש לשלוט בכלי הפרסום המתקדמים טכנולוגית של גוגל ושאר מנועי החיפוש.

מנהל קמפיינים SEO – כיום כל העסקים רוצים להגיע לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, בינג, יאנדקס ומנועי חיפוש רלוונטיים אחרים. זהו התפקיד של מנהל קמפיינים SEO, יש להם ידע טכני והכרות מעמיקה עם כלים מתקדמים לקידום אתרים אורגני, ועליהם להכין דוחות מעקב שוטפים ולדווח ללקוח, בדרך כלל באמצעות מנהל תיק לקוח במשרד הפרסום. מומחי ה-SEO אחראים על קידום האתר במנועי החיפוש ובנוסף הם מבצעים פעולות שונות כדי לקדם אתרים באופן לוקאלי ו/או ביעדים שונים בחו"ל בהתאם למטרות שהלקוח קבע.

בשורה תחתונה

רבים מתלבטים איזה תפקיד לבחור במשרדי הפרסום והאם העבודה מתאימה להם. במדריך זה הצגנו את התפקידים השונים ותחומי האחריות של כל אחד מהם, וחשוב לזכור כי כל התפקידים שציינו הם תפקידים משמעותיים ומשפיעים על הצרכנים. כדאי לשוחח עם אנשי מקצוע במשרדי פרסום ולקרוא את מאפייני התפקיד כדי לבחור נכון לאיזה משרה להתכוונן, בהתאם ליכולות, לכישורים ולאופי, וכך קל יותר לפלס את הדרך בעולם הפרסום ולהגיע לתפקידים הבכירים ביותר.

אם החלטתם שעולם הפרסום הוא המקום הנכון, הטבעי והמתאים ביותר לקריירה שלכם, כדאי ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים כדי לרכוש את כל הידע התיאורטי והמעשי, כולל כלים פרקטיים הנדרשים לתפקידים הבכירים ביותר במשרדי הפרסום. התואר במנהל עסקים מאפשר להתמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל וכך יוצאים לשוק העבודה עם ידע וניסיון המאפשרים השתלבות מהירה בענף הפרסום בארץ ובחו"ל.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה