מאמרים בנושא ניהול >> איך להיות יועץ פיננסי

איך להיות יועץ פיננסי

יועץ פיננסי הוא איש מקצוע בעל ידע וכלים המאפשרים לו להעניק ייעוץ פיננסי ללקוחות פרטיים ועסקיים. יועץ פיננסי יכול לספק שירותים פיננסיים כלליים או להתמקד בנישה מסוימת בהתאם להכשרה המקצועית שהוא עבר. חשוב לדעת כי הרגולציה בישראל אינה מחייבת את היועץ הפיננסי ללמוד באקדמיה ולעבור בחינות כדי לקבל רישיון. יחד עם זאת, רוב ארגונים ובעלי העסקים מחפשים רק יועצים בעלי השכלה אקדמית מקיפה בתחומים כגון: פיננסים, חשבונאות, שוק ההון, מיסוי, מימון, השקעות, ביטוח הפנסיוני, תמחור ועוד.

איך להפוך ליועץ פיננסי?

כדי לעבוד כיועץ פיננסי המעניק שירותים חשובים לעסקים, לארגונים גדולים וללקוחות פרטיים יש לרכוש השכלה מקיפה ורחבה. כיום, הדרישה מיועץ פיננסי היא תואר ראשון רלוונטי בתחום החשבונאות או המימון, ניסיון מעשי מסוים בתחום הפיננסים, ודיפלומה רלוונטית עם רישיונות ייעודיים כמו מתכנן פיננסי מוסמך, מומחה מימון אישי, יועץ מוסמך בתחום הפיננסים, אנליסט פיננסי מוסמך וכו'.

כדי לרכוש את הידע והכלים הנדרשים לייעוץ פיננסים מומלץ ללמוד תואר ראשון בחשבונאות, עם התמחות בחשבונאות פיננסית. לאחר הלימודים כדאי לצבור ידע וניסיון בתחום הפיננסיים, בדגש על חשבונאות. חשוב לדעת כי בוגרי חשבונאות חייבים לעבור התמחות מקצועית במשרד רואי חשבון מוביל, ובנוסף עליהם לעבור בהצלחה את הבחינות המאתגרות של המועצה לראיית חשבון בישראל.

בלימודי חשבונאות לתואר ראשון ניתן לבחור בהתמחות בתחום החשבונאות הפיננסית, תחום זה רלוונטי להכשרת יועצים פיננסיים. ההתמחות בחשבונאות פיננסית עוסקת בעיקר בעריכת ובניתוח דוחות ואירועים פיננסיים, בדרך כלל בהנהלת החשבונות של הארגון, וכן בביצוע ביקורות ובעריכת דוחות וסיכומים עם תוצאות ותובנות עבור מקבלי ההחלטות בארגון.

מעבר ללימודים לתואר ראשון יש לקבל הסמכות מקצועיות רלוונטיות לתחום. לימודי חשבונאות מבוססים על מקצועות בתחומים מרכזיים ורלוונטיים ליועצים הפיננסיים כגון: חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית, מיסים, מימון, מיקרו ומאקרו כלכלה, חקר ביצועים, טכנולוגיות מידע, ביקורת חשבונות, ניתוח דוחות, הערכת שווי חברות, דיני תאגידים, חוק אתיקה ומשפט ועוד.

כניסה לתחום ורכישת ניסיון מקצועי

כדי להיות יועץ פיננסי בישראל חשוב ללמוד תואר ראשון רלוונטי בתחומי חשבונאות, מימון וכדומה. התואר הראשון בחשבונאות מעניק את הידע והכלים הנדרשים לעבוד כיועץ בתחום הפיננסים, ובנוסף צוברים ידע וניסיון במסגרת ההתמחות המקצועית. לרוב היועצים יש ניסיון תעסוקתי מסוים, הניסיון נחוץ כדי ללמוד לעומק את התחום ולרכוש כלים מקצועיים המאפשרים להעניק ייעוץ פיננסי ברמה גבוהה.

כדאי לדעת כי בוגרי תואר ראשון בחשבונאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט זוכים ליתרונות משמעותיים בדרכים להפוך ליועצים פיננסיים. הסטודנטים נהנים משיתוף פעולה פורה בין המרכז האקדמי לבין 5 המשרדים המובילים בארץ לראיית חשבון, הם יכולים לעבור התמחות במשרד מהטופ 5 בישראל, מליווי צמוד ומסיוע הניתן על ידי מרכז הכוון וקריירה ומתוכנית לימודים אישית המתחשבת בצרכים הייחודיים של הסטודנט.

הסמכות רלוונטיות לתחום

כדי להיות יועץ פיננסי בישראל יש ללמוד נושאים נוספים מעבר למקצועות הנלמדים במסגרת התואר הראשון הרלוונטי. ההסמכות המקצועיות והרישיונות הנדרשים כדי לעבוד בתחום הייעוץ הפנסיוני הם:

מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) – מסלול הכשרה למתכנן פיננסי CFP עם תעודה בינלאומית מוכרת ומוערכת בארץ וברחבי העולם, הקורס מעניק ידע וכלים לתכנון פיננסי מותאם אישית ולהשגת המטרות הפיננסיות הנחוצות ללקוח. בוגרי הקורס זוכים לתעודה בינלאומית יוקרתית מטעם איגוד המתכננים הפיננסים הבינ"ל FPSB ומטעם איגוד המתכננים הפיננסים במדינת ישראל.

מומחה למימון אישי (PFS) – קורס מקצועי וממוקד להכשרת מומחים למימון אישי, הקורס מקנה ידע וכלים בתורת המימון, והבוגרים זוכים לתעודה מוערכת המאפשרת להם להציע ייעוץ מקצועי ללקוחות פרטיים ועסקיים.

יועץ פיננסי מוסמך (ChFC) – הסמכה בינלאומית של סוכנות Chartered Financial Analyst, הלימודים מעניקים ידע וכלים בתחומים כמו תכנון פיננסי, יסודות ותכנון הביטוח, תכנון פרישה, מיסוי הכנסות ועוד.

אנליסט פיננסי מוסמך (CFA) – הסמכה מקצועית מקיפה ורחבה בתחום הפיננסים, תוכנית הלימודים מיועדת לבעלי תואר ראשון ולבעלי ניסיון בתחום רלוונטי כמו חשבונאות, מנהל עסקים ומימון, זו תוכנית לימודים יוקרתית והבוגרים זוכים לדיפלומה נחשבת ומוערכת בכל העולם.

לסיכום, כדי להיות יועץ פיננסי יש ללמוד תואר ראשון בתחום רלוונטי, לצבור ניסיון מעשי ולרכוש השכלה נוספת המבוססת על הסמכות ואישורים מארגונים בינלאומיים. הלימודים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מאפשרים לסטודנטים לבחור בהתמחות בתחום החשבונאות הפיננסית, לעבור התמחות במשרד מוביל לראיית חשבון וללמוד בתוכנית מותאמת אישית המאפשרת לסטודנט לרכוש את הידע והכלים הנחוצים עבורו כדי לעבוד במקצוע נחשב ומבוקש המבטיח שפע אפשרויות עבודה ופרנסה בשפע.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה