בחורה עם כובע סטודנט שמחה
מאמרים בנושא ניהול >> מה צריך בשביל ללמוד מנהל עסקים

מה צריך בשביל ללמוד מנהל עסקים

לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון מקנים ידע רב תחומי, כלים חשובים ובנוסף מפתחים מיומנויות הנדרשות לעבודה בתפקידי ניהול בכירים בעסקים ובארגונים. התואר במנהל עסקים משלב ידע במגוון תחומים ובהם כלכלה, חשבונאות, מימון, שיווק, סטטיסטיקה ויזמות. בוגרי מסלול הלימודים זוכים לכרטיס כניסה ישיר למגוון תפקידי מפתח בשוק העבודה ובנוסף הם יכולים לנהל עסק משלהם ולעסוק ביזמות, ייעוץ, שיווק ודיגיטל.

כדאי לדעת כי עולם העסקים בעידן המודרני הוא דינמי מאוד, וכיום מנהלים חייבים להחזיק בידע עדכני ולשלוט בכלים המתאימים לעידן הטכנולוגי, ובמיוחד לעידן הדיגיטלי הקיים. לכן, כאשר בוחרים היכן ללמוד מנהל עסקים חשוב לעיין בתוכנית הלימודים, לבדוק אלו קורסים לומדים במסגרת ההכשרה המקצועית וכדאי להתמקד בתוכנית לימודים המציעה קורסים מעשיים העוסקים בתחומי ידע רלוונטיים כמו יזמות, חשבונאות, פיננסים, שיווק ודיגיטל.

למי מתאים ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים?

תוכנית הלימודים לתואר הראשון במנהל עסקים (B.A) מתאימה לכל מי שמעוניין לפתח קריירה בעולם העסקים המודרני והגלובלי, ולעבוד בתפקידי ניהול בתחומים כמו פיננסים, שיווק, דיגיטל, חשבונאות, שוק ההון ויזמות. זהו תואר יוקרתי ומבוקש מאוד, צעירים רבים נרשמים ללימודי מנהל עסקים, ובוגרי המסלול משתלבים תוך זמן קצר בעבודה והתואר משמש כמקפצה לקריירה שלהם, במיוחד לאחר שהם רוכשים ניסיון תעסוקתי.

אגב, תוכנית הלימודים מיועדת לגברים ולנשים כאחד. בעידן המודרני יש יותר ויותר נשים המשתלבות בתפקידי ניהול ובעמדות מפתח בחברות ובארגונים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. לכן, כל מי שמעוניין בתואר מבוקש ופותח דלתות שיזניק את הקריירה שלו לתפקידי מפתח מוזמן להירשם ללימודי מנהל עסקים.

אילו התמחויות קיימות?

הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים מתקיימים במגוון רחב של מוסדות להשכלה גבוהה בארץ, ויש סטודנטים שלומדים את התחום גם באוניברסיטאות מובילות בחו"ל. כאשר בוחרים היכן ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים כדאי לבדוק אילו התמחויות קיימות במסגרת תוכנית הלימודים הפרטנית. באופן כללי, כדאי לבחור במוסד לימודים המציע התמחויות בתחומים עדכניים המתאימים לרוח התקופה ולדרישות המעסיקים. ההתמחויות המבוקשות והעדכניות ביותר הן בנושאים הבאים:

התמחות בחשבונאות – ההתמחות מכינה את הסטודנטים לקראת הבחינות המאתגרות של מועצת רואי החשבון בישראל, יש להשלים התמחות על מנת לקבל תעודה של רואה חשבון. זהו מסלול התמחות מבוקש המבטיח לבוגרים שפע אפשרויות תעסוקה ומקצוע יציב ויוקרתי עם אופציה למילוי תפקידי מפתח במיטב הארגונים.

התמחות ביזמות, פיננסים ושוק ההון – ההתמחות מכשירה את הבוגרים ליזמות במגוון תחומים ולהקמת עסקים ומיזמים טכנולוגיים. כמו כן, ההתמחות מקנה ידע מעמיק בתחומי מימון, פיננסים ושוק ההון, וניתן להשתלב במגוון תפקידים בבתי השקעות, בנקים, פינטק, חברות ביטוח, הייטק, או לעסוק ביזמות להקים עסק.

התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל – ההתמחות מכשירה את הבוגרים לתפקידי מפתח בתחומי היזמות והשיווק בעולמות הדיגיטל. העולם העסקי משתנה במהירות וכיום מנהלים חייבים לשלוט בכלים דיגיטליים על מנת להצליח. בוגרי המסלול יכולים בין היתר לעסוק ביזמות טכנולוגית ולעבוד בתפקידי ניהול בתחום השיווק הדיגיטלי.

שפע אפשרויות תעסוקה

בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים זוכים לשלל אפשרויות תעסוקה, ובנוסף יש להם את הידע והכלים להקים ולנהל עסקים חדשים ולעסוק ביזמות טכנולוגית. בין התפקידים שניתן להשתלב בהם לאחר סיום התואר: ראיית חשבון (יש לעבור הסמכה מקצועית), ניהול משאבי אנוש, ייעוץ עסקי וארגוני, מנהל שיווק, תקציבאי או פלנר במשרד פרסום, ניהול מערכות מידע, תפקידים שונים בתחום השיווק הדיגיטלי, יזמות, ניהול קשרי לקוחות, ניהול ייצור ועוד.

מסלול ההתמחות מאפשר כניסה מהירה לשוק העבודה וניתן לעבוד בתפקידי ניהול מעניינים ולהתמודד על תפקידי ניהול בכירים לאחר רכישת ניסיון תעסוקתי.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה