סטודנטים יושבים על הדשא
מאמרים בנושא ניהול >> הדרך להיות כלכלן

הדרך להיות כלכלן

כלכלן הוא איש מקצוע בעל תואר אקדמי ותפקידו בחברות ובארגונים הוא ניהול התקציב של הארגון, כולל תכנון ההוצאות וההכנסות, בניית תקציב שנתי, ניתוח תהליכים כלכליים ומתן ייעוץ כלכלי למקבלי ההחלטות. כדאי לדעת כי בעבר הלא רחוק התפקיד של כלכלן נחשב לאפור ולמשעמם, אך בשנים האחרונות המקצוע התפתח לכיוונים חדשים וכיום יש כלכלנים מוכרים שהפכו לפרשנים ולאורחי קבע באולפני החדשות, חלקם כלכלנים צבעוניים למדי.

במציאות העסקית התחרותית והמאתגרת של היום, חברות מגייסות כלכלנים לתפקידי מפתח שונים בחברה. בפועל, הכלכלנים הפכו לשותפים מרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות בארגונים, והם מסייעים בבניית ובתכנון התקציב השנתי, בניהול ההוצאות וההכנסות, בניתוח ובקרה על ניהול התקציב וביצועי הארגון ובקידום תהליכי התייעלות בעסקים ובארגונים. אם אתה מחפש מקצוע מבטיח ומאתגר שיאפשר לך להיות כלכלן בכיר וליהנות מתנאי שכר מעולים, כדאי לך לשקול לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות.

מה עושה כלכלן?

רבים משוכנעים כי הכלכלן עוסק כל היום בדוחות פיננסים, ברישום הוצאות והכנסות בגיליונות אקסל ארוכים ובניתוח מספרים. בפועל, הוא עוסק בקשת רחבה של תחומים הקשורים לניהול התקציב ולמיפוי נתונים פיננסיים, והתפקיד שלו מאתגר וכולל ניתוחים פיננסיים מעמיקים, בניית תחזיות פיננסיות עבור מקבלי ההחלטות הארגונים, שיפור תהליכים פנים ארגוניים לצורך התייעלות ולשיפור ההתנהלות הפיננסית של הארגון וכדומה.

באופן כללי, כלכלן אחראי על ניהול תקציב העסק, החברה או הארגון, הוא מקצה משאבים פיננסיים למחלקות השונות בארגון לצורך הפעילות השוטפת ובהתאם לסדרי העדיפויות של מקבלי ההחלטות, מנתח את הפעילות הפיננסית כדי להסיק תובנות ולשפר את ההתנהלות הפיננסית, מכין תזרים מזומנים, בוחן ומנתח כדאיות כלכלית של השקעות ופרויקטים שהחברה מעוניינת לבצע, ובנוסף הוא מייעץ למנהלים הבכירים בארגון. מתוקף תפקידו הוא יעסוק בניתוחים כלכליים ופיננסיים של הארגון בו הוא עובד, או במסגרת עבודתו בחברה המספקת שירות במיקור חוץ.

יש חברות שבהן הכלכלן עוסק גם בתמחור מוצרים, בניהול הוצאות החברה כולל תשלום לספקים, במעקב אחר ההוצאות וההכנסות ובבניית מודלים פיננסיים. בנוסף, הוא יכול לעסוק גם במחקר, הן באקדמיה והן במגזר הפרטי. התואר היוקרתי פותח דלתות ומבטיח שפע אפשרויות תעסוקה, לכן אם אתם מחפשים מקצוע לחיים ורוצים קריירה מעניינת ותפקיד מאתגר – כדאי לכם ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות.

מסלול הלימודים שיעזור לכם להשתלב בתפקיד כלכלן

כדי להיות כלכלן מומלץ להירשם ללימודי מנהל עסקים וחשבונאות לתואר ראשון (אפשר ללמוד גם תואר בכלכלה), ובמסגרת מסלול הלימודים רוכשים ידע וכלים ומפתחים מיומנויות החשובות לעבודה היומיומית והשוטפת של כל כלכלן. במסגרת מסלול הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים הסטודנטים בוחרים התמחות, וכדי להיות כלכלן כדאי לבחור בהתמחות בחשבונאות.

הסטודנטים יכולים להחליט במהלך הלימודים האם להמשיך להסמכה לרואי חשבון וכך הם יוצאים לשוק העבודה עם תואר יוקרתי ודיפלומה מוערכת של רואה חשבון מוסמך, אך חשוב לזכור שיש להשלים תקופת התמחות כדי להפוך לרואה חשבון.

הלימודים מקנים את כל הידע והכלים הדרושים לתפקיד המגוון של כלכלן, והתואר היוקרתי מהווה מקפצה לקריירה.

ביקושים בשוק העבודה

כלכלנים שסיימו את מסלול הלימודים שלהם לתואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות זוכים לביקוש רב בקרב המעסיקים במגזר הפרטי והציבורי. לפי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) הביקוש לכלכלנים גבוה ויש מחסור באנשי מקצוע המתמחים בתחום החשבונאי – פיננסי.

בוגרי מסלול הלימודים יכולים להשתלב בתפקידים כמו כלכלן בחברה פרטית או ציבורית, אנליסטים, ניהול מערכות מידע וכו'. ניתן להשתלב בקלות במגוון תפקידים במערכת הפיננסית בישראל, במשרדי הממשלה, בבנקים, בחברות ביטוח, בבתי השקעות וכמובן בתפקידים פיננסיים בחברות ובארגונים במגזר העסקי הפרטי או הציבורי.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה