מאמרים בנושא ניהול >> אנליסט מה זה

אנליסט מה זה

אנליסט הינו תחום בחשבונאות וכלכלה, אשר מתייחס לצפיית מגמות כלכליות בארגון וייעוץ פיננסי למיקסום רווחי החברה. על האנליסט להיות בעל הכשרה רחבה בתחום ראיית החשבון והפיננסים ולהבין במערכת המסואבת של החוקים הכלכליים וחוקי המס. לשאלה אנליסט מה זה ומהן דרישות התפקיד, יענה מאמר זה.

הקדמה על התחום

אנליסט הינו תחום עיסוק ספציפי וממוקד, השייך לתחום הרחב של עולם הפיננסיים, כלכלה וראיית חשבון. מטרת האנליסט הינה לצפות מגמות עבור החברה כדי לייעל ולשפר את עבודת החברה והביצועים שלה בעתיד. כשמדובר על אנליסט בתחום הפיננסי, מדובר על תפקיד מפתח בחברה אשר תפקידו לצפות במגמות כלכליות, לנתם אותן ולספק לחברה כלים וייעוץ מקצועי כיצד להשקיע נכון את כספה בכדי למקסם את ההכנסות אל מול ההוצאות, כדי לצמצם הוצאות מס ומע"מ, וכדי להתנהל מבחינה כלכלית בצורה נכונה ויעילה.

הכשרה מתאימה

כאמור, אנליסט פיננסי הינו תפקיד ספציפי בעולם החשבונאות והפיננסיים. מי ששואף להגיע לתפקיד זה נדרש להיות בעל הכשרה מקצועית מתאימה. לשם כך עליו להיות בעל רקע אקדמי בתחום החשבונאות והפיננסיים. רואי חשבון מקצועיים יכולים לשמש כאנליסטים בחברה. אולם לא מספיקה התעודה האקדמית כי אם גם הכשרה ספיציפית לתפקיד, הכולל יכולות שהן מעבר לניהול הכספי וכלכלי של החברה, כי אם גם יכולת ניתוח מגמות וראיית הנולד, הכרות עם מערכת המיסים ומערכת הכלכלה, ויכולת ניבוי וחיזוי מתוך נתונים קיימים. לרוב יגיעו לתפקיד זה בעלי ראש ריאלי ומתמטי, בעלי הכשרה מתאימה.

כיצד ניתן להשתלב בשוק העבודה

לימודי חשבונאות אקדמיים יכולים לעזור ולהגיע לתפקיד של אנליסט פיננסי. חשוב הרקע האקדמי הנרחב, אולם חשוב גם כי בעת הלימודים ירכוש המועמד כלים המתאימים להשתלבות מיטבית בעולם העבודה, כדי לאפשר תחילת עבודה עם סיום הלימודים. מוסד אקדמי המתמחה בתחום החשבונאות יספק לסטודנטים כלים הדרושים בכדי לנתח מגמות פיננסיות ולהכיר את שוק הכלכלה והפיננסים בצורה מקיפה.

מכללת שערי מדע ומשפט חרטה על דגלה מצויינות אקדמית והכנה של הסטודנטים לעולם העבודה. התואר בחשבונאות משלב רקע אקדמי נרחב לצד מתן כלים פרקטיים המכינים את הסטודנטים להשתלבות בעולם העבודה בצורה מיטבית, לרבות כלים של המאה ה - 21 (הכוללים בתוכם דרישות מקצועיות מעבר לנושא הלימודים עצמו). המכללה תשאף לפתח את הסטודנטים הן בהיבט האישי, הלימודי והמקצועי ולהוציא בוגרים מקצועיים ברמה גבוהה.

הכלים הניתנים במהלך הלימודים

לימודי חשבונאות המרכז האקדמי מאפשר לבוגרים לרכוש כלים שונים אשר בעזרתם ישתלבו בצורה מיטבית בעולם העבודה, ומכאן היתרון של המכללה על פני מוסדות אחרים, בשילוב בין אקדמיה לשטח. תואר ראשון בחשבונאות במסגרת במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, יספק לסטודנטים מגוון נושאים וכלים שאותם יקבלו הסטודנטים לחשבונאות, בהתאם לנושאי הלימוד השונים במהלך התואר.

  • המערכת החשבונאית - זהו קורס לימודי בסיס שיאפשר לסטודנטים הבנה רחבה של עולם החשבונאות ובסיס ללימודים המתקדמים יותר בתואר.
  • לימודי אנגלית - נדרשים בשנה הראשונה. כיום, האנגלית היא שפה הנדרשת במקצועות השונים, ובוודאי במקצוע הפיננסי הדורש הבנה רחבה עבור רואה החשבון והאנליסט, המתבקשים לקרוא חומרים באנגלית ולהתנהל לעיתים אל מול לקוחות בינלאומיים.
  • מערכות פיננסיות - הכרות עם המערכות הנדרשות להתנהלות רואי החשבון ביום - יום אל מול הגופים השונים.
  • חשבונאות ניהולית- תחום הקשור בכל ההתנהלות הפיננסית, לרבות תמחור, השקעות, ניהול תקציב, הערכות ביצוע.
  • חשבונאות פיננסית- תחום הכולל ניהול דוחות פיננסים וביצועיים, הכוללת גם סיכומים ועריכת ביקורות.
  • קורסים מתקדמים בחשיבה מתמטית ומחקר - כגון קורסים במתמטיקה ושיטות מחקר, כלכלה, חקר ביצועים והתנהגות ארגונית.
מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה