מאמרים בנושא ניהול >> מהי יזמות טכנולוגית

מהי יזמות טכנולוגית

מדינת ישראל הפכה במרוצת השנים לגן עדן עבור סטארטאפים ויזמים טכנולוגיים, והחלום לעשות אקזיט עליו כולם מדברים משותף לרבים מהאנשים שעוסקים במיזמים טכנולוגיים כאלו ואחרים. ליזמים רבים יש רעיונות מקוריים ואיכותיים להקמת מיזם טכנולוגי, אך הדרך להצלחה עשויה להיות ארוכה, מייגעת ומפרכת, לכן כדי להפוך את הרעיון לחברת סטארטאפ מצליחה חשוב לרכוש ידע וכלים, ויש לפתח מיומנויות ייחודיות.

באופן כללי, יזמות טכנולוגית היא פיתוח מוצלח של רעיון למיזם טכנולוגי חדש או לשיפור משמעותי של מוצר או שירות טכנולוגי קיים, והפיכת הרעיון הטכנולוגי לחברת סטארטאפ מצליחה ומשגשגת. ישנם מספר שלבים בכל יזמות טכנולוגית וחשוב להכיר את העקרונות המהותיים ביותר בדרך להפיכת הרעיון למיזם או למוצר טכנולוגי לחברת הזנק ולמימוש הרעיון.

תהליך ראשוני ליזמות טכנולוגית

השלב הראשון ביזמות הטכנולוגית הוא גיבוש רעיון למוצר או לשירות טכנולוגי חדש, או רעיון לשיפור משמעותי של מוצר או שירות טכנולוגי קיים. כדי לממש את הרעיון הייחודי ולא לשמור אותו במגירה, יש להתחיל במחקרי שוק מעמיקים ויסודיים. מחקר שוק נועד לוודא האם קיימת היתכנות וכדאיות להמשיך בפיתוח הרעיון, ובשלב זה בוחנים נושאים כגון:

  • האם קיים בשוק מוצר או שירות טכנולוגי דומה?
  • האם נרשם פטנט על רעיון למוצר או לשירות דומה?
  • מה רמת הביקוש בשוק למוצר הטכנולוגי?
  • מי קהל היעד?
  • האם המוצר מציע ערך מוסף ללקוחות הפוטנציאליים?
  • מהו פוטנציאל הרווח של הרעיון?

עקרונות של יזם טכנולוגי

לאחר גיבוש הרעיון למוצר או לשירות טכנולוגי חדש או שדרוג ושיפור מוצר קיים, יש להקפיד על העקרונות הבאים כדי לממש את המיזם הטכנולוגי. העקרונות שכל יזם טכנולוגי חייב להכיר הינם:

הגדרת הצוות – במציאות של היום קשה ליזם טכנולוגי יחיד להצליח, לכן חשוב להגדיר צוות ייעודי של יזמים בעלי יכולות גבוהות המתמחים ומבינים בתחומים שונים כמו טכנולוגיה, שיווק, מכירות ועוד.

אפיון הפתרון לבעיה – חשוב לגבש רעיון למוצר או לשירות טכנולוגי שיש לו ביקוש, והעיקרון החשוב בתחום היזמות הטכנולוגית הוא לפתח מוצר שעונה לבעיה קיימת ולמוצר מבוקש המספק ערך מוסף ללקוחות.

אפיון השוק – יש לאפיין נכון את השוק וקהלי היעד בהתאם לרעיון אותו מעוניינים לפתח. במקרים מסוימים ניתן לפתח מוצר המיועד לשוק הישראלי, אך במקרים אחרים עדיף לחשוב בגדול ולכוון את פיתוח המוצר לשווקים הבינלאומיים. בנוסף לזאת, חשוב להגדיר נכון את נתח השוק שרוצים לכבוש, בדרך כלל באחוזים, או בשברי אחוזים.

מחקר מתחרים – יזמים טכנולוגיים אינם פועלים בוואקום וברוב המקרים יש להם מתחרים קיימים, ישירים או עקיפים. לכן חשוב להבין מה הערך המוסף של המוצר הטכנולוגי ומדוע הלקוחות יעדיפו את המוצר החדש ולא פתרון של המתחרים.

כדי להצליח במימוש הרעיון ובהקמת הסטארטאפ חייבים לרכוש ידע וכלים, במיוחד כלים בתחומים כמו אסטרטגיה, פיננסים, שיווק, כתיבת תוכנית עסקית, בדיקת היתכנות וטכנולוגיה.

לימודים במכללת שערי מדע ומשפט ליזמים טכנולוגיים

מי שמעוניין להקים חברת סטארטאפ מצליחה ולממש רעיונות למוצרים ולשירותים טכנולוגים חדשים ואיכותיים חייב ללמוד, לרכוש ידע מעמיק ולפתח יכולות ייחודיות. לכן מי שמעוניין לפתח את היכולות היזמיות שלו, התמחות ביזמות טכנולוגית במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים יכולה לתת לו את הכלים הנדרשים. הלימודים נועדו להכשיר את הבוגרים לתחום היזמות והחדשנות הטכנולוגית, ובמסגרת ההתמחות הייעודית לומדים קורסים חשובים כמו יסודות השיווק, מימון, ניהול מערכות מידע, התנהגות ארגונית, ניהול בינלאומי, ניתוח דוחות כספיים, הערכת שווי חברות, משפט עסקי ואתיקה בעסקים, ניהול משאבי אנוש, התנהגות צרכנים ועוד.

ההתמחות ביזמות טכנולוגית במסגרת הלימודים לתואר השני במנהל עסקים מקנה את הידע והכלים הדרושים לכל יזם, ומעבר לקורסי הבסיס והיסוד לומדים גם קורסים בנושאים כמו יזמות טכנולוגית, שיווק דיגיטלי וניהול חדשנות.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה