מאמרים בנושא ניהול >> אפשרויות הקריירה בסיום הלימודים במסלול חשבונאות

אפשרויות הקריירה בסיום הלימודים במסלול חשבונאות

האם נרשמתם ללימודי חשבונאות והנכם מעוניינים לדעת כיצד התואר יכול לסייע לכם? מהן אפשרויות התעסוקה לבעלי תואר ראשון בחשבונאות? האם בוגרי תואר בראיית חשבון חייבים לעבור התמחות (סטאז') במשרד ראיית חשבון מוכר?

תואר ראשון בחשבונאות נחשב לאחד התארים היוקרתיים והמבוקשים ביותר לכל מי שרוצה לעסוק בראיית חשבון , רבים בוחרים במסלול לימודים זה כדי להשתלב בתפקידים מעניינים במשרדים מובילים של רואי חשבון או כדי להקים עסק עצמאי. יש דרישה עצומה לרואי חשבון וקיים מחסור של אנשי מקצוע בתחום החשבונאות, לכן משרדים מובילים לראיית חשבון מתחילים לגייס מועמדים מקרב הסטודנטים הנמצאים בשנת הלימודים השנייה או השלישית. 

תוכנית לימודים מגוונת עם שנת השלמה

כדי להתקבל ללימודי חשבונאות יש לעמוד בתנאי הקבלה. בגלל הביקוש הרב למסלול הלימודים תנאי הקבלה יחסית גבוהים בהשוואה למסלולי לימוד אחרים, המועמד צריך להציג ממוצע משוקלל של 90 ומעלה בציוני תעודת הבגרות, כמו כן עליו להוכיח ציון 70 ומעלה במבחני הבגרות במתמטיקה (ברמה של לפחות 4 יחידות לימוד) ובאנגלית (4 או 5 יחידות לימוד). בנוסף, יש להוציא ציון של לפחות 85 במבחן אמיר"ם או ציון 185 במבחן אמי"ר. 

תכנית הלימודים בתואר לחשבונאות נמשכת שלוש שנים (6 סמסטרים), כדי להשלים את התואר יש להשיג לפחות 120 נקודות זכות. מסלול הלימודים כולל נושאים רבים כגון: מימון, דיני מיסים, יסודות החשבונאות, משפט מסחרי, התנהגות ארגונית, שוק ההון, ניהול, שיווק, תמחור, ניירות ערך, חשבונאות ניהולית ופיננסית ועוד.

בסיום מסלול הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות הבוגרים נדרשים לעבור בהצלחה את מבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון בישראל, ועליהם להשלים סטאז' ולעבור התמחות במשך שנתיים במשרד רואי חשבון מוכר. מומלץ לבוגרי התואר להשתתף בשנת ההשלמה לאחר סיום הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות. שנת ההשלמה נועדה להכין את הבוגרים לקראת המבחנים הקשים ושתי הבחינות של מועצת רואי החשבון בישראל. אפשר לעבור התמחות במקביל לשנת ההשלמה כדי לחסוך זמן.

אפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים וההתמחות המקצועית

כאשר בוחרים ללמוד תואר בחשבונאות יש להתאזר בסבלנות כיוון שמעבר לשלוש שנות הלימוד באקדמיה יש ללמוד שנה נוספת המכינה אתכם לקראת שתי הבחינות המאיימות של מועצת רואי החשבון בישראל, ויש להשלים שנתיים סטאז' במשרד רואי חשבון מוביל. 

לאחר סיום כל המחויבויות וקבלת התעודה אפשר להמשיך לתואר שני בחשבונאות, אך רוב הבוגרים שסיימו בהצלחה את התואר הראשון מעדיפים להשתלב בעבודה ולצבור ניסיון מעשי. כאמור, יש דרישה עצומה לרואי חשבון בשוק למגוון תפקידים ומשרות, אפשרויות התעסוקה הן מגוונות וכוללות בין השאר תפקידים כמו יועץ השקעות, חשב שכר, מנהל כספים, ייעוץ מס, ייעוץ כלכלי, מבקרים פנימיים או חיצוניים ועוד.

אפשר להשתלב בקלות ובמהירות בתפקידי מפתח  בתאגידים בינלאומיים, בארגונים ממשלתיים, בחברות ציבוריות, בהייטק, בשוק ההון, בחברות ביטוח ובמגוון עסקים. כמו כן, אפשר להקים משרד עצמאי ולספק שירותי חשבונאות ללקוחות פרטיים ועסקיים.

חשוב להוסיף שזה לא רק כדי להיות רואה חשבון במשרדי ראיית חשבון אלא בכל ארגון יש משרות המחכות למסיימים גם בחברות הייטק וכוק

תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים רקע דיסציפלינארי רחב וכלים מקצועיים בתחומי החשבונאות הפיננסית והניהולית, המסייעים להם להשתלב בתום לימודיהם במשרות בכירות כגון מנהלי כספים בחברות, אנליסטים, יועצים בבנקים, מנהלים בבתי השקעות, יועצים פרטיים ושכירים לחברות הנמצאות בפירוק ובכינוס נכסים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה