מאמרים בנושא ניהול >> מנהל חדשנות - תפקידו בארגון

מנהל חדשנות - תפקידו בארגון

בשנים האחרונות הפך התפקיד של מנהל חדשנות למשמעותי מאוד בכל ענפי התעשייה, וכיום בעידן המודרני החדשנות הטכנולוגית הפכה לכלי חיוני הדרוש להצלחת מפעלי תעשייה, עסקים, ארגונים ותאגידים. מהו התפקיד של מנהל חדשנות? מדוע חדשנות טכנולוגית חשובה וחיונית בכל ענפי התעשייה? כיצד מנהל חדשנות יכול לסייע להצלחת העסק או הארגון? מה ללמוד כדי להיות מנהל חדשנות בארגון? איך יראה התפקיד בעתיד הקרוב?

ובכן, בעידן המודרני המאופיין בשינויים תכופים ובהתפתחויות מהירות, נושא החדשנות הפך לקריטי להצלחת עסקים וארגונים, לזיהוי הזדמנויות ומגמות, לפיתוח פתרונות מתקדמים וחדשניים ולשיפור הביצועים העסקיים. מנהלי חדשנות אחראים בין היתר על פיתוח אסטרטגיית חדשנות, קידום תחום החדשנות, הטמעת חדשנות טכנולוגית בארגון המציעה ערך חדש לארגון, ללקוחות, לשיטות העבודה, לרווחת העובדים, למקבלי ההחלטות בארגון ועוד. לכן, ב-3 השנים האחרונות החלו ארגונים שונים לגייס מנהלי חדשנות כדי להתמודד עם אתגרי המחר, לגבש אסטרטגיה הכוללת רעיונות בעלי היתכנות כלכלית, לאמץ פתרונות בתחום החדשנות הטכנולוגית ולהוביל את הארגון להצלחה.

תפקידו של מנהלי חדשנות בתעשייה

התפקיד של מנהל חדשנות בתעשייה הוא לעקוב אחר התפתחויות טכנולוגיות ולזהות הזדמנויות חדשנות, על מנת לגבש אסטרטגיה של חדשנות בארגון, לקדם את החדשנות במחלקות השונות בארגון, להטמיע פתרונות חדשניים ולספק ערך לארגון עצמו, ללקוחות ולהנהלה הבכירה. מנהלי חדשנות אחראים גם על טיפוח תהליכים חוצי ארגון לצורך ייעול ושיפור תהליכים פנים ארגוניים, לכל אורך שרשרת האספקה, ולשיפור חוויית הלקוח.

באופן כללי, התפקיד של מנהל חדשנות בארגון כולל את תחומי האחריות הבאים:

  • גיבוש ופיתוח אסטרטגיית חדשנות בארגון, לרבות הגדרת יעדים התואמים את חזון ומטרות הארגון, הגדרת המשאבים הנחוצים לקידום ולהטמעת פתרונות חדשניים וכו'.
  • ניהול תהליכי חדשנות בארגון, כולל זיהוי ואיתור הזדמנויות ופתרונות טכנולוגיים חדשניים המתאימים לארגון.
  • קידום והטמעת חדשנות טכנולוגית בכל מחלקות הארגון, יצירת תנאים לקידום פתרונות חדשניים על ידי עובדי הארגון, הטמעת הפתרונות החדשניים וטיפוח תהליכים ארגוניים המעודדים חדשנות.
  • קידום מחקר ופיתוח מוצרים חדשניים בארגון לאחר זיהוי מגמות והזדמנויות בשווקים השונים, לרבות פיתוח מוצרים המספקים ערך ללקוחות.

ראוי לציין כי בתחום ניהול החדשנות בארגון מתמקדים בקידום, ייזום ועידוד רעיונות חדשניים בתוך הארגון, כאשר הרעיונות יכולים להגיע מעובדי החברה, מהמנהלים או מבחוץ. מנהלי חדשנות חייבים להחזיק בידע, כישורים, מיומנויות וניסיון מאחר שהם נדרשים לבחון טכנולוגיות חדשניות שיכולות לסייע לארגון ולהביא לשיפור בפעילות העסקית ולגידול בהכנסות, כלומר התפקיד כולל הובלה וקידום תהליכים של יזמות טכנולוגית בארגון.

בשנים האחרונות החלו ארגונים שונים למנות מנהלי חדשנות, בכל ענפי התעשייה, כולל הייטק, מזון, מוצרי צריכה, פיננסים ועוד.

איך התפקיד יראה בעתיד?

תפקיד ניהול חדשנות בתעשייה ובארגונים השונים הפך לקריטי במיוחד, בעיקר ב-3 השנים האחרונות. ארגונים רבים הבינו כי עליהם למנות מנהל ייעודי לקידום החדשנות בארגון על מנת לקדם את הארגון ולשפר את ביצועיו, ברבדים השונים ולאורך כל שרשרת האספקה.

בשנים הקרובות רמת הביקוש למנהלי חדשנות בארגונים ובתעשייה צפויה לעלות באופן משמעותי, והתפקיד יראה מעט אחרת. חשוב לזכור כי תחום החדשנות הינו דינמי ויש שינויים כל הזמן, הן מבחינת דרישות וצורכי הלקוחות והן מבחינת פתרונות ניהוליים וטכנולוגיים, לכן התפקיד יהפוך למשמעותי יותר בתעשיות השונות, כולל הייטק. ארגונים יהיו חייבים להתמודד עם שווקים דינמיים, מגמות וטרדנים חדשים ושלל אתגרים נוספים, ומנהלי החדשנות יהיו אנשי המקצוע שיתוו את הדרך ויסייעו לארגונים לבחור טכנולוגיות חדשניות, לפתח מוצרים חדשים ולזהות הזדמנויות שיביאו לשיפור הפעילות העסקית.

התמחות וקורסים שלומדים במסגרת תואר שני במנהל עסקים

במסגרת הלימודים תואר שני במנהל עסקים לומדים קורסים ומקצועות העוסקים בתחומי החדשנות והטכנולוגיה, לרבות יזמות טכנולוגית. בנוסף לזאת, הסטודנטים לתואר שני נדרשים לבחור במסלול התמחות, ובאפשרותם לבחור בהתמחות ביזמות וחדשנות, ההתמחות מכשירה אותם להוביל ולקדם תהליכי יזמות וחדשנות טכנולוגית בעידן הדיגיטלי של היום.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה