התמחות בשיווק ויזמות
מאמרים בנושא ניהול >> מה זה cmo - סמנכ״ל שיווק

מה זה cmo - סמנכ״ל שיווק

CMO בראשי התיבות (Chief Marketing Officer)  הוא אחד מהתפקידים הבכירים בכל חברה או ארגון, והתפקיד של סמנכ"ל שיווק (לעיתים מכונה גם מנהל שיווק) הוא להיות אחראי על כלל היבטי השיווק של הארגון, כולל גיבוש ופיתוח אסטרטגיית שיווק לחברה, ניטור ומדידת תוצאות השיווק, אחריות על הפקת תוכן שיווקי, ניהול קמפיינים ועוד. סמנכ"ל שיווק אחראי בין היתר על קידום המותג בקרב הלקוחות, יצירת שיתופי פעולה ובנוסף הוא אחראי להגדיל את המכירות של החברה.

מה עושה בפועל CMO – סמנכ"ל שיווק?

כאמור, סמנכ"ל שיווק (CMO) הוא תפקיד בכיר בארגון ובאחריותו לתכנן, להנחות וליישם את היבטי השיווק על מנת למתג את החברה, לקדם אותה ולהשיג מטרות שיווקיות כמו גידול במכירות. ה-CMO מנהל את הצוותים שעובדים תחתיו והוא יוזם שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים כדי לקדם את הארגון ומטרותיו ולהשיג את המטרות העסקיות, בדגש על המטרות השיווקיות, ובכך לדאוג שהמכירות של החברה יעלו.

בפועל, התפקיד של CMO בחברה כולל את התחומים הבאים:

  • גיבוש אסטרטגיות שיווק ופרסום למען קידום הארגון והשגת מטרותיו.
  • תכנון ויישום אסטרטגיות השיווק והפרסום לקידום המותג ולהשגת לקוחות חדשים וגדול במכירות.
  • פיקוח וניהול צוותים האחראים בארגון על שיווק החברה ומכירת מוצריה או שירותיה.
  • מיצוב החברה בשוק ובידול ממתחרים.
  • פיקוח וניטור העבודה של חברות פרסום וסוכנויות שיווק במיקור חוץ.
  • יצירת שיתופי פעולה הנוגעים לאסטרטגיית השיווק והמיתוג.
  • אחריות על התוכן השיווקי של החברה וניהול קמפיינים בערוצים השונים, בדגש על פרסום ושיווק בדיגיטל.
  • דיווח שוטף ומתן ייעוץ למנכ"ל החברה ולמנהלים בכירים במחלקות הארגון.
  • איתור והטמעת טכנולוגיות חדשניות בתחום השיווק הדיגיטלי.

מסלול לימודים להיות CMO

כדי להיות סמנכ"ל שיווק (CMO) מומלץ ללמוד תואר ראשון רלוונטי, למשל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל. כמו כן, המעסיקים בדרך כלל מגייסים מנהלי שיווק או סמנכ"לי שיווק בעלי ידע וניסיון ניהולי בעולמות השיווק והמכירות.

כדאי לדעת כי במסלול הלימודים של תואר ראשון במנהל עסקים לומדים מגוון רחב של קורסים ורוכשים ידע, כלים ומיומנויות בתחומים המרכזיים הנדרשים לעבודתו של מנהל שיווק. בין היתר לומדים קורסים כמו יסודות השיווק, שיווק דיגיטלי, טכנולוגיות מידע, ניהול והתנהגות ארגונית ועוד. סטודנטים המעוניינים להשתלב בתפקידי השיווק בארגונים גדולים ומובילים, בחברות בינלאומיות ובהייטק יכולים להתמקד בהתמחות בתחומי היזמות, השיווק והדיגיטל. ההתמחות מעניקה להם ידע מעמיק ומקיף, כלים פרקטיים ויכולות הנחוצים לעבודה השוטפת של סמנכ"ל שיווק.

אפשרות נוספת להיות CMO בארגון מוביל או בחברת הייטק גדולה היא ללמוד תואר שני במנהל עסקים, אם יש תואר ראשון רלוונטי. חשוב לציין כי תואר שני במנהל עסקים הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות, ובוגרי מסלול הלימודים רוכשים ידע מקיף בתחומי הניהול, השיווק, ההתנהגות הארגונית וגם בתחומים כמו חשבונאות ומימון. בוגרי תואר שני במנהל עסקים רוכשים כלים ומפתחים מיומנויות המסייעים להם להשתלב בתפקידי ניהול בכירים כמו CMO, והם יוצאים לשוק העבודה עם ידע וכלים מתקדמים לשיווק ולקידום עסקים בעידן הדיגיטל והטכנולוגיה.

ביקוש התחום בהייטק

תעשיית ההייטק עוברת שינוי משמעותי בשנה האחרונה, וחברות רבות הפסיקו את תהליכי הגיוס, בעוד חברות אחרות קיצצו בכוח האדם שלהן. יש תפקידים שבהם הביקוש עדיין גבוה, ואחד מהתפקידים הבכירים ביותר הוא סמנכ"ל שיווק. חברות הייטק מגייסות מנהלי וסמנכ"לי שיווק כדי להתמודד נכון עם הסיטואציה החדשה בענף ומאחר שעליהן להוכיח למשקיעים כי יש לחברה היתכנות כלכלית ופוטנציאל מכירות גבוה. כדי למנף את חברת ההייטק ולהוביל אותה להצלחה ולצמיחה החברות מגייסות CMO בעלי ניסיון וידע רב בשיווק דיגיטלי.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה