מאמרים בנושא ניהול >> מה עושים עם תואר במנהל עסקים

מה עושים עם תואר במנהל עסקים

בוגרי תואר במנהל עסקים זוכים לביקוש רב למגוון תפקידים בכירים בשוק העבודה, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים מכשירים את הבוגרים למגוון רחב של תפקידים מבוקשים בשוק העבודה המודרני המאפיין את המאה ה-21, ובנוסף הבוגרים מקבלים את הידע והכלים הדרושים להקמת עסק עצמאי, מיזם טכנולוגי או חברת סטארט-אפ. חשוב לזכור כי העולם הפך כבר מזמן לכפר גלובלי, לכן מנהלים חייבים לרכוש ידע עדכני, להכיר כלים וטכנולוגיות חדשות, בין היתר כלי בינה מלאכותית, ובנוסף עליהם לפתח מיומנויות וכישורים ייחודיים ומתקדמים המתאימים לרוח התקופה ולעידן הדיגיטל והיזמות הטכנולוגית.

במסגרת הלימודים לתואר במנהל עסקים הסטודנטים והסטודנטיות רוכשים ידע תיאורטי מקיף ורב תחומי, בין היתר בנושאים כגון: כלכלה, מימון, שיווק, מכירות, חשבונאות, סטטיסטיקה, כלכלה התנהגותית, חקר ביצועים, מיסים, דיני תאגידים ועוד. לימודי מנהל עסקים מאפשרים לבוגרי ולבוגרות המסלול להשתלב בקלות בשוק העבודה או להקים ולנהל עסק עצמאי, והתואר היוקרתי והמבוקש מהווה כרטיס כניסה ישיר לתפקידים בכירים בעסקים ובארגונים מובילים, ומכאן הדרך קצרה לקריירה משגשגת, מעניינת, מאתגרת ומתגמלת.

ראוי לציין כי רבים מהמועמדים ללימודי מנהל עסקים מעוניינים לדעת מה באמת אפשר לעשות עם תואר במנהל עסקים, ולאילו עבודות הם יוכלו להתקבל בסיום הלימודים. לכן, הכנו עבורכם כתבה בנושא הכוללת כל מה שצריך לדעת על שוק העבודה במאה ה-21 עם תואר במנהל עסקים.

מה לומדים במסלול האקדמי לתואר במנהל עסקים?

הלימודים (לתואר ראשון במנהל עסקים B.A) אורכים כשלוש שנים, ומסלול הלימודים מתפרס על פני 7 סמסטרים וכולל סמסטר קיץ, למעט מסלול ההתמחות בחשבונאות המתפרס על פני 3.5 שנים ללא סמסטר קיץ. בנוסף לזאת, יש אפשרות ללמוד במסלול ישיר לתואר ראשון ושני במנהל עסקים. תוכנית הלימודים לתואר במנהל עסקים משלבת התמחות באחד מבין התחומים הבאים:

  • התמחות בחשבונאות.
  • התמחות ביזמות, פיננסים ושוק ההון.
  • התמחות ביזמות שיווק ודיגיטל.

התואר במנהל עסקים נחשב לתואר יוקרתי ופותח דלתות בשוק העבודה במאה ה-21. יש ביקוש רב ללימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, והלימודים מתאימים בעיקר למועמדים המעוניינים לעסוק בניהול ולפתח קריירה משגשגת כמנהלים בכירים במיטב הארגונים והמוסדות בארץ או בחו"ל. בנוסף לזאת, מסלול הלימודים היוקרתי מתאים לכל אדם המעוניין לעסק ביזמות וטכנולוגית או להקים עסק עצמאי.

הלימודים מקנים ידע תיאורטי מקיף ורב תחומי, כלים מתקדמים לניהול ובנוסף מפתחים מיומנויות ניהול רלוונטיות לרוח התקופה. התואר במנהל עסקים מקנה ידע פרקטי ומגוון רחב של כלים מעשיים המבטיחים יתרון משמעותי בשוק העבודה של היום, לכן חשוב לבחור היטב היכן ללמוד ובמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציעים תואר מותאם אישית לפיתוח קריירה בתחומי הניהול, היזמות והפיננסים, כך שבסיום התואר הבוגרים זוכים לעדיפות בקרב המעסיקים הגדולים והם יוצאים לשוק העבודה עם מיומנויות רלוונטיות וכלים מתקדמים, ביניהם גם הכרות עם טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ועוד.

ראוי לציין כי רבים מהמועמדים ללימודי מנהל עסקים לתואר ראשון מתלבטים לגבי כדאיות התואר בשוק העבודה. לכן, אחת מהשאלות הנפוצות בקרב מועמדים למסלול זה היא מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במנהל עסקים, ובפסקה הבאה נרחיב על אפשרויות התעסוקה לבוגרי המסלול.

מה ניתן לעשות עם התואר במנהל עסקים – בתכלס

התואר במנהל עסקים הוא תואר מבוקש, יוקרתי ופותח דלתות בשוק העבודה, ובנוסף הבוגרים יכולים לעסוק ביזמות, להקים מיזם טכנולוגי או חברת הזנק (סטארט-אפ), ויש להם את כל הידע והכלים הדרושים להקמת ולניהול עסק עצמאי (עסק קטן, בינוני או גדול).

באופן כללי, בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים יכולים להשתלב בתפקידים הנוגעים לתחומים כגון: שיווק, מכירות, מימון, פיננסים, נדל"ן ומשכנתאות, משאבי אנוש, הייטק, ניהול מערכות מידע, ייעוץ פיננסי וכלכלי, ייעוץ ארגוני ו/או אסטרטגי, ניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי, יזמות ועוד.

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציע לסטודנטים ולסטודנטיות הלומדים מנהל עסקים לתואר ראשון שלושה מסלולי התמחות, בכל מסלול התמחות יש קורסים ייעודיים המקנים ידע תיאורטי ופרקטי וכלים מעשיים רלוונטיים. לכן, בוגרי כל אחד ממסלולי ההתמחות יכולים להשתלב בתפקידים מעט שונים בשוק העבודה, ומומלץ לעיין במידע על מנת לבחור נכון את ההתמחות המתאימה ביותר לסטודנט.


מסלולי ההתמחות בשערי מדע ומשפט במסגרת הלימודים לתואר במנהל עסקים הינם:

  • מסלול התמחות בחשבונאות – מסלול זה מתפרס על פני 3.5 שנים והסטודנטים עוברים הכשרה מקצועית ומעמיקה המאפשרת להם לקבל הסמכה של רואי חשבון. מסלול זה מתמקד בהקניית ידע אקדמי מקיף ופרקטי על מנת להכין את הבוגרים לקראת הבחינות המאתגרות של מועצת רואי חשבון בישראל.
  • מסלול התמחות ביזמות, פיננסים ושוק ההון – מסלול זה מתפרס על פני שנתיים ושלושה חודשים, במסגרתו הסטודנטים עוברים הכשרה מעמיקה ומקיפה בתחומי יזמות, מימון, השקעות בשוק ההון ופיננסים. בסיום הלימודים לתואר במנהל עסקים הבוגרים והבוגרות יקבלו תואר ראשון ויוקרתי B.A ותעודה מקצועית על סיום ההתמחות ביזמות פיננסית ושוק ההון.
  • מסלול התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל – מסלול זה מתפרס על פני שנתיים ושלושה חודשים, במסגרתו הסטודנטים עוברים הכשרה יסודית ומקיפה בתחומי היזמות והשיווק בעולמות הדיגיטל, כולל הכרות מעמיקה עם תחום המסחר המקוון. הסטודנטים רוכשים ידע וכלים במגוון רחב של תחומים ובהם כתיבת תוכנית עסקית, תקשורת שיווקית, שיווק דיגיטלי בערוצים השונים ברשת האינטרנט, שיווק עסקים באינטרנט, התנהגות צרכנים במדיה הדיגיטלית, יזמות טכנולוגית בעידן הדיגיטל ועוד. בסיום הלימודים הבוגרים והבוגרות יקבלו תואר B.A יוקרתי ופותח דלתות במנהל עסקים ותעודה מקצועית על התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי התמחות ביזמות, פיננסים ושוק הון:

בנקאות – בוגרי התואר יכולים להשתלב בעולם הבנקאות בתפקידים שונים, בין היתר בתפקיד בנקאי, יועץ הלוואות ומשכנתאות, יועץ השקעות בשוק ההון ועוד.

אנליסט – ניתן להשתלב בתפקיד אנליסט בבנקים, בתי השקעות וחברות ביטוח, התפקיד יוקרתי ומאתגר.

ייעוץ פיננסי – בתחום הייעוץ הפיננסי יש תפקידים שונים כגון: יועצי פנסיה ופרישה, יועצים פיננסיים, יועצי השקעות, יועצי מס, ייעוץ כלכלי למשפחות, יחידים ובעלי עסקים ועוד. יש להוציא תעודה מקצועית של יועץ פיננסי.

ניהול משאבי אנוש – בוגרי ההתמחות יכולים לעבוד כמנהלי משאבי אנוש בחברות ובארגונים מובילים, זהו תפקיד בכיר, מעניין ומאתגר וניתן להתקדם לתפקידי מפתח בכירים יותר בארגון עצמנו או בארגון אחר.

ניהול פרויקטים – תפקיד בכיר בחברות מובילות, לרבות חברות הייטק. מנהלי פרויקטים אחראים על פרויקט מסוים בארגון ועליהם להיות בעלי יחסי אנוש מצוינים, להניע עובדים לפעולה, לדווח למקבלי ההחלטות בארגון, ועליהם לעבוד עם כלים מתקדמים, חלקם מבוססים על בינה מלאכותית ולמידת מכונה.
כמו כן, בוגרי ההתמחות יכולים לעבוד בניהול מערכות מידע, ייעוץ נדל"ן, ייעוץ משכנתאות, מנהל חדשנות וכו'.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי התמחות בחשבונאות:

חשבונאות ניהולית – הבוגרים זוכים להכשרה של רואי חשבון ויכולים לעסוק בתפקידים כמו תמחור, השקעות, ניהול תקציבים, הערכות ביצוע, ייעוץ פיננסי למקבלי ההחלטות בארגונים ועוד.

חשבונאות פיננסית – ניתן להשתלב בתפקידי מפתח כמו ביקורת חברות, חשבות שכר, מימון, חקר ביצועים ועוד.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל:

מנהל דיגיטל – תפקיד בכיר ומאתגר בסביבת האינטרנט, כאשר מנהל דיגיטל בארגון אחראי על ניהול קמפיינים ושיווק במדיות הדיגיטליות השונות, בין היתר ברשתות החברתיות, קידום אתרים אורגני וממומן ועוד.

חברות פרסום – יש מגוון תפקידים המתאימים לבוגרי התואר הראשון במנהל עסקים, לדוגמה פלנר, תקציבאי, מנהל מותג, ניהול אסטרטגי לחברות, ניהול קמפיינים ועוד.

ניהול קמפיינים וקידום אורגני – בוגרי ההתמחות יכולים לעבוד בניהול קמפיינים באינטרנט, קידום אתרים אורגני וממומן במנועי החיפוש, שיווק דיגיטלי לעסקים ועוד.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה