אנשים במדי רפואה

מקצוע הסיעוד בישראל

מתלבטים לגבי השתלבות בתחום הסיעוד בישראל? האם כדאי לעבוד בתחום הסיעוד? איפה אפשר להשתלב בשוק העבודה בסיום הלימודים? האם עדיין לא השתכנעתם כי מקצוע הסיעוד יכול להתאים לכם? ובכן, כתבה זו נועדה בדיוק עבורכם.

יש הרבה מקצועות הקשורים לתחום הבריאות, ואחד מהתחומים הוא מקצוע הסיעוד. יש לציין כי הפרקטיקה בתחום הסיעוד משתנה ממדינה למדינה, והחל משנת 2017 כל אדם (תושב ואזרח ישראל מעל גיל 18) המעוניין להתמחות ולעסוק בסיעוד חייב ללמוד תואר אקדמי הנלמד במכללה או באוניברסיטה. התואר האקדמי במקצוע הסיעוד הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות, ובוגרי מסלול הלימודים יכולים להשתלב במגוון תפקידים מעניינים ומאתגרים בארץ או בחו"ל.

מה זה סיעוד?

ההגדרה הכללית של מקצוע הסיעוד, לפי דברי המועצה הבינלאומית לסיעוד (ICN), היא טיפול אוטונומי ושיתופי, של יחידים (בכל גיל), משפחות, קהילות וכדומה, לרבות קשישים, חולים ואנשים בריאים. מקצוע הסיעוד נועד בין היתר לקדם את הבריאות, לסייע לאנשים להימנע ממחלות, וכמובן שהעוסקים בסיעוד מעניקים טיפול לאנשים חולים, לקשישים, לנכים ולבעלי מוגבלות וגם לחולים גוססים.

איפה משתלבים בשוק העבודה?

הביקוש במדינת ישראל לבוגרי ובוגרות לימודי סיעוד ממשיך לעלות, וקיים מחסור באנשי סיעוד הן במערכת הבריאות הציבורית והן במגזר הפרטי. חשוב לזכור כי תוחלת החיים ממשיכה לעלות, האוכלוסייה במדינה גדלה בקצב מואץ בין היתר בגלל נתוני הילודה, ויש יותר אנשים הזקוקים לטיפול סיעודי מסיבות כאלו ואחרות.

קיימים מספר אפשרויות ומסלולים לקריירה בתחום הסיעוד, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. בוגרי התואר האקדמי בסיעוד שמסיימים בהצלחה את מבחני הרישוי של משרד הבריאות יכולים להשתלב במגוון תפקידים ובהם אחים ואחיות בבתי חולים, במרפאות ציבוריות ופרטיות, במרפאות ראשוניות, במרפאות ובקליניקות בקהילה, בטיפות חלב, בלשכות הבריאות, במוסדות ציבוריים ו/או פרטיים, בבתי אבות ובדיור מוגן, במכוני שיקום ועוד.

כמו כן, בוגרי לימודי סיעוד יכולים לעבוד בקליניקות לקידום הבריאות, בתחומים קליניים, בתפקידים ניהוליים מגוונים, במרכזי שיקום פרטיים ברחבי הארץ, בתפקידים הקשורים להריון ולידה ועוד.

למי מתאים תחום הסיעוד?

עבודה וקריירה בתחום הסיעוד מחייבת כישורים ויכולות ייחודיים. התחום מתאים במיוחד לאנשים בעלי ערכים ורוח התנדבות, למי שאוהב לעזור לאנשים חולים ולמי שנמצא במצוקה בריאותית ו/או נפשית, למי שמחפש מקצוע מספק עם תחושת שליחות ותרומה לקהילה, וכמובן שחייבים לאהוב את הזולת, כלומר לאהוב אנשים.

לימודי סיעוד וקריירה בתחום זה מתאימים מאוד למי שמחפש קריירה מעניינת, מאתגרת ומלאת חיים. אנשי הסיעוד רואים במקצוע שלהם כאפשרות להגשים חלום ולסייע לחולים ולכל מי שזקוק לטיפול ולעזרה, במיוחד ברגעים הקשים בחיים.

מסלול לימודים שפותח דלתות לתחום הסיעוד

חשוב לדעת כי תואר ראשון בסיעוד הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות למגוון תפקידים מאתגרים עם תחושת שליחות. ניתן להשתלב בתפקידים מגוונים במגזר הפרטי והציבורי, בארץ ובמדינות זרות. מסלול הלימודים נועד להכשיר אחים ואחיות מוסמכים (נדרש רישוי מטעם משרד הבריאות), הלימודים כוללים התנסות קלינית החל מהשנה השנייה ללימודים, ובנוסף עוברים התנסות מעשית במרכזי סימולציה מתקדמים במוסדות הבריאות המובילים בארץ.

למעשה, בוגרי תואר ראשון במדעי הסיעוד זוכים לתואר אקדמי יוקרתי ופותח דלתות ולאחר בחינות הרישוי של משרד הבריאות הם מקבלים תעודה של אח מוסמך, או אחות מוסמכת.

מסלול הלימודים מאפשר לבוגרים למלא תפקידים מאתגרים במגוון רחב של מקומות עבודה במגזר הפרטי או הציבורי, הלימודים מקנים את כל הידע התיאורטי הנדרש לתחום הסיעוד, ובנוסף הלימודים מפתחים יכולות וכישורים המסייעים לבוגרים למלא את תפקידם במקצועיות וברגישות, להתקדם לתפקידים ניהוליים ועוד.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה