תמונת רקע
לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> טכנאי רנטגן - האם כדאי ללמוד?

טכנאי רנטגן - האם כדאי ללמוד?

תחום הרנטגנאות מתפתח במהירות בשנים האחרונות, יש טכנולוגיות חדשניות ועדכניות שהביאו לפיתוח מואץ של מכשירים חדישים בתחום הרנטגן והדימות. כדאי לדעת כי רנטגנאים הם חלק חשוב בכל צוות רפואי וגם בצוותים הפארא רפואיים, הם עובדים במוסדות רפואיים שונים ובמסגרת תפקידם עליהם לבצע פרוצדורות אבחנתיות וטיפוליות מורכבות, באופן עצמאי, לכן הם חייבים לעבור הכשרה קלינית מקיפה ולרכוש ידע, כלים ויכולות טכניות, כמו גם מסוגלות גבוהה.

התחום של טכנאי רנטגן הפך למרכיב חשוב בעולם הרפואה המודרנית, בדגש על עולם הפארא רפואה. טכנאי רנטגן הא איש מקצוע מוסמך האחראי על ביצוע של צילומי רנטגן, פענוח צילומי רנטגן, תפעול מכשירי רנטגן, תחזוקה שוטפת של הציוד ולרוב הוא אחראי גם על תפעול, הכנה ואחזקת מכשירי דימות כמו MRI, CT, אולטרסאונד וכיוצא בזה. מאחר וברפואה המודרנית נשענים באופן מוגבר על מכשירי רנטגן ודימות מתקדמים ומתוחכמים טכנולוגית, נדרשים אנשי מקצוע מיומנים להפעלת ולטיפול במכשירים אלו.

למה כדאי ללמוד את התחום?

הרפואה המודרנית מתפתחת בקצב מואץ, כיום יש מכשירי רנטגן ודימות המהווים חלק קריטי ומשמעותי בעבודה השוטפת של צוותים רפואיים ופארא רפואיים. לאור ההתקדמות הטכנולוגיות והתחכום הרב של מכשירי הרנטגן והדימות החדשים, המוסדות הרפואיים זקוקים לאנשי מקצוע בעלי ידע ויכולות ייחודיות, לכן יש ביקוש גבוה במיוחד לטכנאי רנטגן שעברו הכשרה מקצועית מעמיקה ויסודית לתפעול המכשירים, לטיפול בהם ולמתן שירות לנבדקים במכוני הרנטגן הרבים ברחבי המדינה.

כדאי לדעת כי השכר ההתחלתי של טכנאי רנטגן עבר שדרוג משמעותי בעשור האחרון. אם עד לפני כמה שנים שכר הבסיס של טכנאי רנטגן שסיים קורס היה כ-6,000 ₪ עד 7,000 ₪, כיום הטכנאים המיומנים זוכים לביקוש רב ונהנים מתנאי שכר טובים יותר. השכר הממוצע לטכנאי רנטגן שרק סיים את לימודי הוא 8,000 ₪ עד 10,000 ₪ בחודש, ולאחר ותק של 5-3 שנים השכר עולה ויכול להגיע ל-14,000 ₪ בחודש.

אגב, יש הבדל משמעותי בשכר של טכנאי רנטגן שסיים קורס ממוקד וקצר יחסית לבין השכר של טכנאי שסיים בהצלחה לימודי דימות B.Sc לתואר ראשון. לכן, מומלץ לכל מי שמעוניין לפתח קריירה בתחום הרנטגנאות והדימות ללמוד במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. המרכז האקדמי מציע תוכנית לימודים ייחודית ובלעדית מסוגה הכוללת תואר אקדמי והסמכה מקצועית בתחום הדימות והרנטגנאות, הסטודנטים עוברים הכשרה קלינית מקיפה בבתי חולים מובילים. התואר הראשון בדימות מקנה עדיפות בשוק העבודה, ובנוסף הבוגרים יכולים להשתלב במגוון תפקידים, כולל משרות מעניינות ומשתלמות כלכלית בחברות ביוטק והייטק.

לימודי רנטגן מעל גיל 30

הביקוש לטכנאי רנטגן הולך וגובר עם השנים בגלל המכשור החדש והטכנולוגיות העדכניות שמחייבות ידע עכשווי וכלים מתקדמים יותר. יש אפשרות לעבור הסבה מקצועית לתחום הרנטגנאות, למשל באמצעות לימודי רנטגן למועמדים מעל גיל 30.

מועמדים מעל גיל 30 המעוניינים ללמוד את התחום יכולים לבחור קורס טכנאי רנטגן המוצע על ידי כמה מכללות ובתי ספר מקצועיים, עם זאת באפשרותם ללמוד תואר ראשון בדימות המקנה להם תואר אקדמי ותעודת הסמכה של רנטגנאי מוסמך מטעם משרד הבריאות. במסגרת הלימודים לתואר ראשון בדימות עוברים הכשרה קלינית והתלמדות מעשית בבתי חולים, ובזמן ההכשרה רוכשים ידע מעמיק, כלים, ניסיון ויוצרים גם קשרים שיכולים לסייע לבוגרי המסלול לעבוד במוסד רפואי מוכר.

התואר וההסמכה המקצועית מאפשרים למועמדים מעל גיל 30 להשתלב בתחום רנטגנאות והדימות, ליהנות מקריירה מעניינת ומאתגרת, לעסוק במקצוע עם שליחות ולהתקדם לתפקידים בכירים במגוון מערכות בריאות ומוסדות רפואיים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה