תמונת רקע
לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> למה ללמוד מנהל מערכות בריאות

למה ללמוד מנהל מערכות בריאות

האם כדאי ללמוד תואר ראשון במנהל מערכות בריאות? מה לומדים בלימודי מנהל מערכות בריאות ומהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי מסלול הלימודים?
תואר ראשון במנהל מערכות בריאות הוא תואר יוקרתי ומבוקש, יש שפע אפשרויות תעסוקה לבוגרים, וקיים ביקוש גבוה לבוגרי מסלול הלימודים למגוון תפקידים מעניינים ומאתגרים במערכות הבריאות השונות במדינת ישראל. זהו מקצוע רב תחומי הכולל תחומי ידע מגוונים מתחומים כמו רפואה, מנהל עסקים, הנדסת תעשייה וניהול ומדעי ההתנהגות.

מנהל מערכות בריאות – מה זה

מערכות הבריאות בישראל נחשבות למתקדמות בכל העולם, אלו מערכות מורכבות וגדולות העוברות שינויים רבים במהלך השנים. כיום יש דרישה גבוהה למנהלים מקצועיים ובעלי ידע רב תחומי כדי להוביל את מערכות הבריאות בישראל קדימה, ועל מנת להתמודד עם האתגרים הרבים והמורכבים הניצבים בפני המערכות השונות. תואר ראשון במנהל מערכות בריאות הוא תואר יוקרתי המאפשר לבוגרים להשתלב במגוון תפקידי מפתח במערכות בריאות שונות, כגון: בתי חולים ציבוריים או פרטיים, קופות חולים, מרפאות וקליניקות פרטיות, מוסדות שיקומיים ועוד.

משרות אפשריות לבוגרי מנהל מערכות בריאות

בוגרי מנהל מערכות בריאות יכולים להתברג למגוון תפקידים מפתח במערכות הבריאות השונות, בין המשרות הממתינות לבוגרים ניתן למצוא את התפקידים הבאים:

  • מנהל משאבי אנוש במערכות הבריאות השונות, כולל משרד הבריאות, בתי חולים, מרכזים רפואיים וקופות חולים.
  • מגוון רחב של תפקידי ניהול במערכות הבריאות השונות, כולל משרות ניהוליות בבתי חולים ובקופות חולים, ניהול מרפאות, פיתוח עסקי, מימון וניהול תקציבים, תכנון וניהול פרויקטים במערכות הבריאות ועוד.
  • ניהול מרפאות וקליניקות, ניהול אדמיניסטרטיבי של מוסדות רפואה, ניהול תקציבים וכו'.
  • תפקידים בעלי אוריינטציה ניהולית ורפואית בחברות תרופות, בחברות ביטוח מובילות ובניהול מרכזי שיקום.
  • תועמלן רפואי של חברות המשווקות תרופות בישראל ובחו"ל.
  • ניהול ארגונים הקשורים לגיל השלישי כמו בתי דיור מוגן, בתי אבות וכד'.

ראוי לציין כי בוגרי תואר ראשון במנהל מערכות בריאות יכולים בסיום הלימודים להמשיך להסבה במסלול מקוצר לתואר בסיעוד. יש ביקוש גבוה לבוגרי תואר בסיעוד, והתואר במנהל מערכות בריאות מאפשר לסיים את לימודי הסיעוד במסלול לימודים מהיר ומקוצר.
בנוסף, כדאי לדעת כי לאחר צבירת ותק במערכות הבריאות בישראל ניתן להתקדם במהירות לתפקידי ניהול בכירים יותר, לשפר את השכר והתנאים, וליהנות מתפקיד מאתגר המשפיע על פני מערכות הבריאות בשנים הקרובות.

תוכנית הלימודים – מידע כללי

תוכנית הלימודים לתואר ראשון במנהל מערכות בריאות כוללת קורסים ומקצועות מתחומים שונים, הסטודנטים נדרשים להשתתף בקורסי חובה, בקורסי בחירה, בקורסים באנגלית ולהגיש סמינריונים. תוכנית הלימודים כוללת בין היתר את נושאי הלימוד הבאים: ניהול בתי חולים, מבוא לכלכלה מיקרו ומאקרו, סטטיסטיקה, שיטות מחקר (בתחום שירותי הבריאות), משאבי אנוש במערכת הבריאות, חוק ומשפט במערכת הבריאות בישראל, ניהול לוגיסטי, מימון, מערכות מידע, מדעי הבריאות ועוד.
תוכנית הלימודים מספקת ידע תיאורטי מקיף ומעמיק, במהלך הלימודים רוכשים גם ידע פרקטי, מתרגלים את חומרי הלימוד ועוסקים בסוגיות המייחדות את מערכות הבריאות בישראל.

תנאי קבלת לתואר ראשון במנהל מ ערכות בריאות

  • תעודת בגרות ישראלית, או תעודה שוות ערך ממוסד לימודים בחו"ל, בציון משוקלל של לפחות 80.
  • ציון מינימלי 60 במבחן בגרות במתמטיקה ברמה של 4 יחידות לימוד, או ציון 75 ומעלה ב-3 יחידות לימוד.
  • ציון מינימלי במבחן אמיר"ם של 100 ומעלה, או ציון 185 ומעלה המבחן אמי"ר.
  • ציון 100 לפחות במבחן יע"ל לבעלי תעודת בגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שונה מעברית.
  • ניתן להתקבל ללימודים על סמך תואר אקדמי מלא או חלקי ממוסדות מוכרים להשכלה גבוהה.
מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה