תמונת רקע
לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> סקירה על תפקידים ניהוליים במערכת הבריאות בארץ

סקירה על תפקידים ניהוליים במערכת הבריאות בארץ

בשנים האחרונות, ולאור מגפת הקורונה, עולה קרנה של מערכת הבריאות וחשיבותה בין שלל המערכות המסייעות למדינה לתפקד. מערכת הבריאות בארץ היא מערכת ענקית ומסובכת לאלו הצופים בה מבחוץ ובטח לאלו השואפים להתמקצע ולהיטמע בתוכה. אילו הזדמנויות תעסוקה טומנת בחובה מערכת הבריאות, ומה יכול להעניק לכם תואר מבוקש בניהול מערכות בריאות בעידן הנוכחי?

מערכת הבריאות בארץ היא בין המערכות הסבוכות והמורכבות ביותר מבין מערכות המדינה השונות, ומכילה בתוכה מגוון מקצועות שונים, אך מטרתם העליונה ברורה - לסייע למערכת לתפקד באופן המיטבי ביותר שיסייע לאלו הזקוקים לה בתפקוד מקסימלי וחף מטעויות. סטודנטים רבים נרשמים מדי שנה ללימודי רפואה בכלל וניהול מערכות בריאות בפרט וזאת במטרה להיכנס אל עולם מתפתח באופן תדיר ולעבוד במקצועות שמשנים את העולם ומצילים בני אדם בכל יום ביומו.

שפע אפשרויות תעסוקה במערכת הבריאות

התפקידים הניהוליים במערכת הבריאות לסטודנט המסיים בהצלחה מסלול לימודים בניהול מערכות בריאות הם רבים וכוללים בין היתר מנהלי מחלקות בבתי חולים, מנהלי מרפאות קופת חולים, מנהלים אדמיניסטרטיביים, ובנוסף לכך ישנן גם התמחויות בנושאים ספציפיים כגון כלכלת תרופות וכלכלת בריאות, רפואה משפטית ודיני בריאות, ניהול רפואת אסונות (הרלוונטית לסטודנטים המעוניינים לעבור את שלב ההתמחות מעבר לים, אך לא רק), סוציולוגיה של הבריאות, יסודות הניהול והייצור ועוד.

חשוב לדעת ולהיות מוכנים לכך שהלימודים כוללים, מטבע הדברים, קורסי מבוא, וקורסים בניהול מערכות בריאות, יש התמקדות על התנסות מעשית בתחום ועל כן הם כוללים השתלבות של ממש של הסטודנטים בתוך הקהילה הרפואית בישראל, זאת בכדי להכין אותם באופן המיטבי ביותר לקראת המקצוע ולהעניק להם את הידע הנדרש בכדי שיוכלו לתפעל ולנהל מערכות בריאות על הצד הטוב ביותר. אם ברצונכם ללמוד מקצוע שמשנה את המערכת מבפנים ויוצר שינוי ממשי, גם אם מאחורי הקלעים, אך עדיין שינוי לכל הדעות - תואר במקצוע הזה הוא התואר בשבילכם.

הזדמנויות התעסוקה לאחר סיום לימודי התואר

בוגרי תואר ראשון בניהול מערכות בריאות יכולים להשתלב למגוון תפקידים בכירים כגון:

מנהל משאבי אנוש במערכות בריאות - מנהל משאבי אנוש במערכת בריאות עוסק הלכה למעשה במיון ובפיקוח על העובדים במערכת, ואחראי על גיוסם של עובדים במערכת. תפקידו העיקרי הוא לוודא שהמערכת עובדת כהלכה בהיבט האנושי שלה, הכוונה לכך היא שהעובדים מקבלים את מבוקשם ואת זכויותיהם המלאות, ובמקביל לא מפרים אי-אלו כללי יסוד הנוגעים לאתיקה רפואית במוסד הרפואי.

ניהול מרפאה/קופת חולים - תפקיד המנהל האדמיניסטרטיבי מתמקד בניהול המוסד הרפואי, המנהל אחראי על צוות עובדים גדול ובמסגרת תפקידו עליו לשפר את איכות הטיפול, לנטר תקציב, לשפר השירות, לטפל בתלונות, לעסוק בתקציב ועוד.

בנוסף למקצועות אלו, בוגרי המסלול בניהול מערכות בריאות יכולים להשתלב בעולם חברות התרופות והביטוח הרפואי, ויכול לעבוד באחת מהן כנציג רפואי, שתפקידו בחברה מתוקף היותו מומחה בעל זיקה לעולם הרפואה לייעץ לרופאים בנוגע לתרופות מסוימות וכמו כן לייעץ להם בכל הנוגע להתפתחויות החדשות בתחום התמחותם.

בתום הלימודים סטודנטים אשר סיימו בהצלחה לימודי תואר ראשון במקצוע יכולים להמשיך ולקדם את הקריירה שלהם על ידי לימודי תואר שני בניהול מערכות בריאות, אך לא בהכרח באותו מסלול, אלא במסלול אחר, כמו למשל סיעוד או מנהל עסקים, אשר יכול בהחלט לפתוח עבורכם מסלול תעסוקתי מרתק ורבגוני, כמו גם רווחי לא פחות.

המשך לתואר שני בניהול מערכות בריאות, יפתח עבורכם דלתות רבות בתוך עולם הרפואה המודרני ויספק לכם את האפשרות להתקבל אל משרות בכירות במערכת הבריאות כדוגמת מנהלי אגפים בבתי חולים ומחלקות שלמות במשרד הבריאות ואף, אם תבחרו במסלול הזה, בעולם האקדמי במקצועות כדוגמת מתאמי מחקר ומרצים בפקולטות שונות לרפואה בארץ ובעולם.

לימודי תואר ראשון או שני בניהול מערכות בריאות יפתחו בעבורכם צוהר של ממש בכל הקשור לעולם הרפואה, ויאפשר לכם להיכנס מבעד לדלת הכניסה בדרך לא שגרתית, מרתקת ומעמיקה לא פחות מלימודי הרפואה השגרתיים. לימודי התואר הזה הם לא פחות מהזדמנות פז עבור כל מי ש"חושב" אחרת ומעוניין ליצור שינוי ממשי מבפנים במערכות אשר מתפתחות ומשתנות באופן רציף, ולשנות את העולם בדרכו, גם אם זו לא בהכרח הדרך המקובלת לעשות את הדברים.

רוצים לשמוע עוד? אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה