תמונת רקע
לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים ללמוד ניהול מערכות בריאות

מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים ללמוד ניהול מערכות בריאות

תואר ראשון בניהול מערכות בריאות הוא תואר מבוקש, פופולרי ויוקרתי, זהו מקצוע חיוני ומשמעותי בימים של שגרה ובמיוחד במצבי משבר כמו בתקופת הקורונה, ובוגרי התוכנית זוכים ליציבות תעסוקתית ופיננסית. מסלול הלימודים יחסית חדש, בוגרי תוכנית הלימודים זוכים לביקוש רב במערכות הבריאות השונות בארץ, קל למצוא תעסוקה לאחר הלימודים ויש דרישה גבוהה למגוון תפקידי ניהול בכל מערכות הבריאות בישראל, לרבות בתי חולים, משרד הבריאות, מכוני הדמיה, קופות חולים, מרפאות מומחים ועוד.
כדאי לדעת כי מסלול הלימודים לתואר בניהול מערכות בריאות מהווה כרטיס כניסה ישיר גם לתחום הסיעוד, ובין המועמדים לתוכנית ניתן למצוא לא מעט אנשים שלא הצליחו להתקבל ללימודים לתואר בסיעוד או לעבוד בתחום. גם מקצוע הסיעוד הוא חיוני ומשמעותי, זהו תחום מבוקש מאוד בעשור האחרון המבטיח פרנסה בשפע ויציבות תעסוקתית וכלכלית.
צעירים רבים מעוניינים ללמוד תואר ראשון בניהול מערכות בריאות בגלל יוקרת המקצוע ואפשרויות התעסוקה, בוגרי מסלול הלימודים עומדים להשפיע על איכותה ויעילותה של מערכת הבריאות בעשורים הקרובים, זו הזדמנות לפתח קריירה ולעבוד בתחום משמעותי. בחירת מוסד הלימודים היא קריטית כיוון שניתן ללמוד ניהול מערכות בריאות במגוון רחב של מוסדות להשכלה גבוהה, לכן חשוב לבחור היטב את מוסד הלימודים וכדאי לקרוא חוות דעת והמלצות מבוגרי מסלול הלימודים וחוות דעת אובייקטיביות של בכירים במערכת הבריאות על מוסד הלימודים והתוכנית המוצעת לסטודנטים.

למי מתאים תואר ראשון בניהול מערכות בריאות?

תוכנית הלימודים ניהול מערכות בריאות מתאימה בעיקר לאנשים המעוניינים לעצב מחדש ולהוביל את מערכת הבריאות בישראל להישגים מרשימים. התואר מתאים לבעלי ניסיון או רקע מסוים בעבודה במערכות הבריאות השונות אשר מעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול בכירים יותר ולמועמדים חסרי כל ניסיון בתחום.
בין המועמדים הרבים לתוכנית הלימודים היוקרתית ניתן למצוא אחים ואחיות, מרפאים בעיסוק, אנשי דימות ורנטגן, עובדי מעבדה, מנהלים זוטרים במערכת הבריאות, רשמים רפואיים, שינניות, עובדים בתחום האופטיקה ועוד. חשוב לציין כי תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים את כל הידע התיאורטי והמעשי ואת הכלים המתקדמים ביותר למגוון תפקידי ניהול במערכת הבריאות בארץ ובמערכות בריאות בעולם.
בדיקת תוכנית הלימודים לתואר בניהול מערכות בריאות
כדי לקבל החלטה היכן ללמוד תואר ראשון בניהול מערכות בריאות כדאי להתייחס לגורמים הבאים:
• מה כוללת תוכנית הלימודים במוסד האקדמי?
• מהו הידע והרקע המקצועי של סגל המרצים?
• אפשרות ללימודי בוקר או ערב.
• מיקום מוסד הלימודים, נגישות, אבזור, אווירה בקמפוס וכדומה.
• תנאי סף כדי להתקבל תוכנית הלימודים.
• סיורים והתנסות מעשית במהלך הלימודים.
• משך הלימודים.
• אפשרות ללימודי המשך.
• דיפלומה בסוף הלימודים.
מומלץ לעיין בקפידה בסילבוס של מוסד הלימודים, להשוות את תוכניות הלימוד של מספר מוסדות אקדמיים, לקרוא על מוסד הלימודים, לבדוק מהו הרקע המקצועי של סגל המרצים, ויש להתייחס גם לחוויית הלימודים ולהמלצות של בוגרי התוכנית שהשתלבו בהצלחה בעבודה במערכות הבריאות.

למה כדאי לכם ללמוד ניהול מערכות בריאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט?

המרכז האקדמי – שערי מדע ומשפט, נוסד בשנת 1995 והוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציע מיקום אטרקטיבי, תוכניות לימודים עדכניות המותאמות לדרישות שוק התעסוקה בארץ ובעולם, צוות מרצים בעלי ידע וניסיון רב – כל אחד בתחומו, יחס אישי לכל הסטודנטים וקמפוס מודרני בסביבה ירוקה עם כיתות לימוד מאובזרות ואולמות מרווחים עם אמצעים טכנולוגיים המבטיחים חוויית לימודים ייחודית.
מסלול הלימודים לתואר ראשון במנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מבטיח לסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי, כלים מתקדמים לתפקידי ניהול במערכת הבריאות ותואר מוכר ומוערך המקנה עדיפות בראיונות עבודה ואפשרות להתברג בקלות ותוך זמן קצר בתפקיד ניהולי בכיר.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה