תמונת רקע
לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> שכר בשוק לניהול מערכות בריאות

שכר בשוק לניהול מערכות בריאות

מערכת הבריאות בארץ נחשבת למתקדמת בהשוואה לארצות אחרות בעולם, היא מתפתחת במהירות ומשתנה כל הזמן. מערכת הבריאות מתמודדת עם אתגרים חדשים ומורכבים, לכן יש ביקוש גבוה למנהלים איכותיים בכל מערכות הבריאות, יש מגוון אפשרויות תעסוקה, ולמרות שהשכר ההתחלתי עשוי להיות מעט נמוך, ניתן להתקדם במהירות לתפקידי ניהול בכירים יותר ולשדרג את השכר באופן משמעותי.
ידוע כי במגזר הציבורי המנהלים הבכירים במערכות הבריאות בישראל זוכים לשכר גבוה. בשירות הציבורי יש מנהלים בכירים במערכת הבריאות המקבלים שכר גבוה המגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. בנוסף, כדאי לדעת כי תפקידי ניהול במערכת הבריאות הפרטית והציבורית מיועדים רק לבעלי תואר ראשון רלוונטי, ונדרש ידע וניסיון בתחומים כמו ניהול, כלכלה, משאבי אנוש, תעשייה וניהול ועוד, וכמובן נדרשים ידע והבנה בתחום מדעי הבריאות.

תפקידי ניהול במערכת הבריאות

מערכות וארגוני הבריאות השונים בארץ ובעולם חוו טלטלה של ממש כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, וכיום עולם הרפואה עובר במהירות לשירותי רפואה מרחוק. למעשה, התהליך למתן שירותי רפואה מרחוק החל בעשור האחרון לאור כניסתן של טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך ובמקביל החלו לצוץ בשוק פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמו מוצרים רפואיים חכמים המאפשרים לרופאים לנטר ולנתח את מצבו של המטופל גם מרחוק וללא צורך בהגעה למרפאה או לבית החולים.
לכן, ארגוני הבריאות השונים זקוקים לכוח אדם מיומן עם ידע עדכני בניהול וכלים חדשים המתאימים לניהול מערכות בריאות. הדרישה כיום במערכות הבריאות היא למנהלים בעלי תואר ראשון, עם עדיפות ברורה לבעלי תואר ראשון בניהול מערכות בריאות.
יש לציין כי תואר ראשון בתחום ניהול מערכות בריאות מעניק את כל הידע והכלים הנדרשים לעבודה במערכות השונות במגזר הפרטי והציבורי. בוגרי תואר במנהל מערכות בריאות יכולים להתברג בתחילת דרכם במערכות הבריאות במגוון תפקידי ניהול זוטרים ולאחר ניסיון מעשי יש אפשרויות קידום רבות במערכות השונות וניתן להתקדם לתפקידי ניהול בכירים כמו ניהול אדמיניסטרטיבי בבתי חולים, ניהול אדמיניסטרטיבי במרפאות פרטיות, מנהל מחוז במשרד הבריאות, ניהול מערך מרפאות חוץ, ניהול לוגיסטי במחוזות שונים ובקופות החולים ועוד.
בוגרי תואר אקדמי בניהול מערכות בריאות יכולים לקבל שכר התחלתי של 8,000 ש"ח עד 10,000 ₪ בחודש לתפקידי ניהול זוטרים יחסית, זהו השכר הממוצע במערכות הבריאות במגזר הציבורי, כאשר במגזר הפרטי ניתן לצפות לשכר התחלתי מעט גבוה יותר לתפקידי ניהול זוטרים. עם זאת, חשוב לזכור כי מנהלים במערכת הבריאות הציבורית נהנים מתוספות שונות בגלל ההסכמים הקיבוציים, ויש להתייחס לכך בהתאם כאשר מחפשים עבודה בתחום.

רמות שכר לבוגרי ניהול מערכות בריאות

בוגרי התואר המתקבלים לעבודה בדרג של מנהלים אדמיניסטרטיביים או בדרג של מנהלים לוגיסטיים זוכים לשכר התחלתי גבוה יותר בהשוואה לשכר של מנהלים זוטרים במערכת הבריאות, הם יכולים לקבל שכר המתחיל ב-12,000 ₪ לחודש, ולאחר כשנתיים השכר שלהם צפוי להגיע לסכום של כ-15,000 ₪ בחודש. מנהלים בתפקידים בכירים יותר במערכות הבריאות זוכים לשכר נאה, לרוב בטווח של 15,000 עד 20,000 ₪ לחודש, ומנהלים בכירים כמו מנהלי מחוז, סמנכ"לים ומנכ"לים זוכים לשכר גבוה המגיע עד 70,000 ₪ בחודש, ויש בכירים המגיעים לשכר המגיע לכ-100,000 ש"ח בחודש.
כמו כן, כדאי לדעת כי השכר הממוצע של מנהלים במערכות הבריאות גבוה בהרבה בהשוואה לשכר הממוצע במשק, לכן אין זה פלא כי רבים נרשמים ללימודי מנהל מערכות בריאות.

מעוניינים בלימודים? צרו עמנו קשר בטופס מצד שמאל

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה