לימודי מדעי הבריאות >> מאמרים בנושא מדעי הבריאות >> רפואה דיגיטלית - תחום שצומח במהירות

רפואה דיגיטלית - תחום שצומח במהירות

רפואה דיגיטלית הינו תחום ההולך ומתפתח, במיוחד מאז תקופת הקורונה, בה נעשתה צריכה ניכרת בשירותים דיגיטלים וממוחשבים. המהפכה הדיגיטלית הזו לא פסחה על עולם הרפואה ונדמה שהיא נוכחת בו מתמיד, כשרופאים מחד ומטופלים מאידך, גילו את הנוחות ואת היעילות של רפואה דיגיטלית- תחום שצומח במהירות, ביעילות ובביקוש רב. האקדמיה הבינה את הצורך ההולך וגובר בתחום זה, וכיום קיימות הכשרות אקדמיות, מקצועיות ונרחבות בתחום כחלק מתואר אקדמי.

מהי רפואה דיגיטלית

רפואה דיגיטלית הינו תחום הולך ומתפתח בשנים האחרונות הקשור לתחום של ניהול מערכות בריאות. רפואה דיגיטלית מתייחסת לכל עולם התוכן הרפואי הנמצא במרשתת, ולכל השירותים הרפואיים הניתנים למטופלים באופן דיגיטלי. בשנים האחרונות ובמיוחד מאז שהקורונה חדרה לעולמנו, אנו עדים לשימוש וצריכה הולכים וגדלים בכל הקשור לשירותים רפואיים דיגיטלים דרך האינטרנט. מכאן, שהרפואה הדיגיטלית הולכת ותופסת תאוצה. ניכר שבעתיד הרפואה תעבור בצורה ניכרת לרפואה דיגיטלית, ונוכל לראות זאת כבר בשנים הקרובות. מטופלים רבים בוחרים בדרך זו, והדבר מקצר את זמני ההתקשרות עם רופא, צריכת מרשמים ותרופות וקבלת תוצאות בדיקות. התחום כיום הולך ומתפתח ובעתיד נוכל לראות פיתוחים רבים בתחום.

מסלולים שונים שיעזרו לכם לצמוח בתחום הרפואה הדיגיטלית

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציעה לסטודנטים שלה ללמוד תואר ראשון שוני בניהול מערכות בריאות המשולבת עם דגש על רפואה דיגיטלית, במסלולים אלה תוכלו לבחור קורסים עם הרחבה של תחומי דעת שונים בתחום הרפואה הדיגיטלית וניהול מערכות בריאות:

  • פיתוח אמצעים טכנולוגיים לקידום הבריאות באוכלוסיה ופיתוח מערכות הבריאות.
  • הבנת אתגרים והמורכבויות בעתיד הרפואה, תוך פתרון בעיות וניהול משברים
  • התאמת הרפואה לצרכי המטופל
  • ניהול מערכות בריאות ורפואה בהיבטים טכנולוגים ודיגיטלים

מסלולים שיאפשרו לכם לעסוק בתחום רפואה דיגיטלית

עד לא מזמן השירותים הרפואיים הדיגיטלים הוגדרו כחלק משירותי הרפואה, אולם לאחרונה עולם הרפואה הבין כי מדובר בתחום מתפתח בפני עצמו ולכן הגדיר אותו כרפואה דיגיטלית. זיהוי הפוטנציאל של התחום והצורך בהכשרת אנשי מקצוע מומחים בתחום, הביא לפיתוח של הרפואה הדיגיטלית כתחום אקדמי שמטרתו להוציא את בוגריו עם תואר מוסמך. כיום נמצא תחום הרפואה הדיגיטלית תחת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות, שמידע נרחב אודות תואר זה תוכלו לקרוא כאן באתר. למעוניינים להרחיב את הלימודים לכדי לימודי המשך ורכישת ידע נוסף, מעמיק ומחקרי, ניתן להמשיך ללימודי תואר שני בניהול מערכות בריאות.

הפיתוחים ברפואה דיגיטלית - בתחום הטיפול הביתי

שירותים רבים מגיעים כיום אל המטופל בקלות יתר דרך העולם הדיגיטלי. להלן דוגמאות לארבעת הפיתוחים המבוקשים והנגישים ביותר עבור מטופלים:

  • התייעצות רפואית והערכה ראשונית טלפונית
  • הזמנת מרשמים, הפניות וימי מחלה באופן דיגיטלי באתר המרפאה או הקופה
  • קבלת תוצאות בדיקות דרך המידע האישי ובאופן מיידי
  • ניהול מעקב אחר מטופלים באופן עקבי, לרבות מעקב אחר תוצאות רפואיות ושימוש תרופתי.

מעבר לשירותים אלה, מדובר כיום על פיתוח שירותים נוספים משמעותיים, כאשר בעתיד אפילו עבור בדיקת רופא שגרתית לא יהיה צורך להגיע עד למרפאה, אלא האבחון יתבצע בצורה דיגיטלית.

ההשקעה הישראלית ברפואה הדיגיטלית

מדינת ישראל אשר חרטה על דגלה להוביל את תחום הרפואה, מכירה ביתרונותיה הגדולים של הרפואה הדיגיטלית. מכאן, שכיום ההשקעות של מדינת ישראל בתחום הרפואה הדיגיטלית גדלות, והדבר הופך את התחום למבוקש ובעל היצע גדול לסטודנטים המעוניינים להשתלב בו. תואר אקדמי בתחום מבטיח יתרון נרחב לבוגרים.

תואר כזה מעניק ידע נרחב בתחומים שונים מהמקצועות המפורטים לעיל, ידע מחקרי המאפשר התנהלות עצמאית, חשיבה אנליטית ופתרון בעיות, לצד פיתוח וחדשנות. כיום מדינת ישראל משקיעה מאות מליוני דולרים בתחום. רק לפני כארבע שנים, כשהמדינה זיהתה את הפוטנציאל שברפואה זו, הושקע סכום של 350 מליון ש"ח לפיתוחו. השאיפה כיום היא שכל אנשי הרפואה והפרא- רפואה יהיו בעלי ידע נרחב בשימוש בכלים טכנולוגים ודיגיטליים, זאת לצד הפיתוחים המערכתיים השונים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה