תמונת רקע

המסלול לרפואה דיגיטלית

המהפכה הדיגיטלית הגיעה גם לתחום הרפואה, וללא ספק משבר הקורונה האיץ את תהליכי הדיגיטליזציה בעולם הרפואה. רפואה דיגיטלית היא תחום רחב המשלב בין תהליכים קליניים כמו אבחון, מעקב אחר מטופלים וטיפול, לבין אמצעים דיגיטליים חדשניים ומתקדמים טכנולוגית.

תחום הרפואה הדיגיטלית מאגד בתוכו נושאים ותתי תחומים רבים ומגוונים כגון: בינה מלאכותית, גנטיקה, איסוף וניטור מידע, ביג דאטה, רובוטיקה, טכנולוגיות ואמצעים לשירותי רפואה מרחוק ועוד. בעולם הרפואה של היום הרופאים נעזרים בטכנולוגיות חדשניות על מנת לשפר את שירותי הרפואה הניתנים למטופלים, ובצל משבר הקורונה התחום התפתח במהירות לאור הצורך במעבר לשירות הרפואה מרחוק.

התפתחות תחום הרפואה הדיגיטלית

רפואה וטכנולוגיה הם שני תחומים בהם ישראל נחשבת למדינה מובילה ומתקדמת. תחום הרפואה הדיגיטלית החל להתפתח כבר לפני הרבה שנים, אך ללא ספק בשנים האחרונות המהפכה הדיגיטלית שינתה ללא הכר את עולם הרפואה. התפרצות נגיף הקורונה האיצה את השינויים במערכות הבריאות והביאה למעבר לשירותי רפואה מרחוק המבוססים בעיקר על טכנולוגיות חדשניות ושימוש הולך וגובר באמצעים טכנולוגיים כמו מכשירים רפואיים לבישים.
בעשר השנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות הזנק בישראל העוסקות בפיתוח מכשור רפואי ובפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר. בשנת 2018 הושקעו כ-500 מיליון דולר בחברות סטארט אפ העוסקות בתחום הרפואה הדיגיטלית, ובשליש הראשון של שנת 2021 הושקעו לא פחות מ-700 מיליון דולר בחברות הזנק בתחום זה. ישראל ידועה במערכת הבריאות המודרנית והאיכותית שלה, ובשילוב חברות ההייטק והפיתוחים החדשים שלהן, מערכת הבריאות מטמיעה את הטכנולוגיות החדשניות ביותר כדי להתמודד עם אתגרי הקורונה, להתאים את עולם הרפואה למאה ה-21, לשפר ולייעל את שירותי הרפואה ולסייע לרופאים לתת טיפול מיטבי המבוסס על איסוף וניתוח מידע וטיפול מותאם אישית בזמן אמת.

כאשר טכנולוגיה משתלבת עם רפואה

המפגש בין טכנולוגיות חדשניות לבין שירותי הרפואה מאפשר למערכת הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים, ולהבטיח שירותי רפואה איכותיים יותר בהתאמה אישית. בשנים האחרונות חלו שינויים רבים במערכת הבריאות כדי להתאימה למאה ה-21 ולאילוצים כמו מחסור תקציבי תמידי, עלייה בתוחלת החיים, מעבר לשירותי רפואה בקהילה ובבית וכו'.
הטכנולוגיה נמצאת בשימוש נרחב בעולם הרפואה, אך לרופאים רבים חסר ידע טכנולוגי הנדרש להפעלת המכשור הרפואי המתקדם, וכך למעשה התפתח מקצוע חדש. הטכנולוגיות החדשניות כמו בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים, ביג דאטה ועוד, מאפשרים לצוותי הרפואה להציע טיפול טוב יותר בסביבה הדיגיטלית והמתקדמת. עם זאת, רופאים רבים אינם מכירים את הטכנולוגיות החדשות לכן נוצר צורך באנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע רפואי כמו גם ידע טכנולוגי עדכני.

איזה מסלול לימודים מאפשר כניסה לתחום הרפואה הדיגיטלית?

מערכת הבריאות בישראל עוברת שינויים רבים ומהירים, במיוחד בשנתיים האחרונות ובצל משבר הקורונה המתמשך. עקב השינויים וכתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות חדשניות ומכשור רפואי מתקדם טכנולוגית, המערכת זקוקה בין היתר למנהלים מקצועיים ובעלי ידע עדכני.

כדי להיכנס במהירות ובבטחה לתחום הרפואה הדיגיטלית ניתן ללמוד תואר שני בניהול מערכות בריאות, התואר היוקרתי מיועד בין היתר לרופאים, אחים, אחיות ואנשי מקצוע נוספים ממקצועות הרפואה, התואר מתאים גם לבוגרי תואר ראשון בתחומים כמו ניהול, כלכלה ומדעי החברה.

כדאי לדעת כי במסגרת הלימודים לתואר השני בלימודי ניהול מערכות בריאות M.H.A לומדים קורסים מתחומי ידע מגוונים, ומעבר לקורסים בתחום הבריאות כמו אפידמולוגיה ובתחומי ניהול וכלכלה כמו כלכלת בריאות, תכנון אסטרטגי ועיצוב מדיניות בריאות, משתתפים גם בקורס רפואה דיגיטלית ורוכשים ידע עדכני המבטיח לבוגרים תעסוקה בשפע ואפשרות לפתח קריירה מעניינת ולהשפיע על עיצוב והכנת מערכת הבריאות לקראת אתגרי המחר.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה