תמונת רקע

מה ההבדל בין BA ל-BSc

תואר ראשון מהווה כיום תנאי הכרחי כדי להתקבל לרוב המשרות והמקצועות בשוק העבודה. כאשר בוחרים ללמוד לתואר ראשון באקדמיה לרוב מתייחסים לידע ולתכני הלימוד ופחות לשם התואר, אך כדאי לדעת כי יש שני סוגים עיקריים של תואר ראשון וכל אחד מהם פותח דלת לאפיקי תעסוקה שונים ונבדלים במהותם, לכן בעת בחירת מסלול הלימודים כדאי להתייחס גם לסוג התואר שמקבלים.

יש שני סוגים עיקריים של תואר ראשון – BA ו-BSc. תואר ראשון מסוג BA ((Bachelor of Arts, כלומר בוגר באמנות, התואר מוענק לסטודנטים המסיימים את הכשרתם באחד מתחומי מדעי הרוח או בתחומי האומנות, כולל לימודי ספרות, פילוסופיה, פסיכולוגיה, חינוך, כלכלה, מנהל עסקים, אמנות ועוד.

תואר ראשון מסוג BSc ((Bachelor of Science מוענק לסטודנטים המסיימים את הכשרתם המקצועית בתחום המדעים, התואר מעיד על הידע במדעים מדויקים כמו פיזיקה, מתמטיקה, הנדסה וכיוצא בזה. תואר מסוג BSc מוענק לבוגרי מסלולי הלימוד לתואר ראשון בהנדסה ולבוגרי מסלולי הלימוד בתחום המדעים המדויקים.

מה זה BSc?

תואר ראשון BSc הוא תואר אקדמי בלימודי מדעים מדויקים ובלימודי הנדסה. הלימודים נמשכים 4-3 שנים, בתחומי ההנדסה הלימודים נמשכים כ-4 שנים. הלימודים לתואר זה כוללים מסלולים כמו פיזיקה, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה גרעינית, מדעי כדור הארץ ולימודי הנדסה כמו הנדסת מחשבים, מכונות, תעשייה וניהול, בניין (הנדסה אזרחית) וכדומה. יש לציין כי תואר BSc נחשב ליוקרתי מאחר והוא מעיד על רמת לימודים מעמיקה מבחינה מדעית ומחקרית.

מה זה תואר BA?

תואר ראשון BA הוא תואר אקדמי שנמשך לרוב 3 שנים. התואר נחשב לכללי יותר לעומת התואר המציין לימודי מדעים מדויקים והנדסה, ובוגרי התואר יכולים ליהנות מקריירה עשירה ומשגשגת בתחומי שונים כגון מדעי המדינה, תקשורת, פסיכולוגיה, מדעי החברה, כלכלה, מנהל עסקים, ספרות ועוד.

ביקוש בשוק העבודה לכל אחד מהתארים

בוגרי תואר ראשון מסוג BA יכולים להשתלב בשוק העבודה במגוון משרות בהתאם לידע ולמקצוע שהם למדו. כך לדוגמה בוגר תואר ראשון בחשבונאות יכול לעבוד במשרדים גדולים ובפירמות מובילות לראיית חשבון, הוא יכול לעבוד גם כחשב שכר בארגונים גדולים, כיועץ השקעות, כיועץ פיננסי או עסקי ועוד, כמובן רק לאחר שהוא משלים התחייבויות נוספות כמו התמחות ומעבר מוצלח של מבחני לשכת רואי חשבון בישראל.

בוגרי תואר ראשון מסוג BSc עוברים הכשרה מקצועית בתחום מדעי או הנדסי, למשל תואר ראשון בהנדסת מחשבים מאפשר לבוגרים לעבוד בהייטק במגוון תפקידי מפתח, כולל משרות פיתוח מאתגרות. יש ביקוש רב לבוגרי לימודי מדעים מדויקים ומסלולי ההנדסה השונים, ואחד מהתחומים המבוקשים ביותר הוא בוגרי דימות רפואי.

איזה תואר ראשון מתאים לי?

כדי לבחור נכון את מסלול הלימודים לתואר ראשון כדאי להתמקד בלימודים המעניקים ידע והכשרה מקצועית לתחום מבוקש בשוק העבודה. יש להתייחס לתנאי הקבלה, לתחומי העניין האישיים, לתוכנית הלימודים וכמובן לביקוש הקיים בשוק התעסוקה.

ההחלטה מה ללמוד אינה פשוטה, לכן כדאי להיעזר ביועצי לימודים מנוסים כדי לקבל החלטה נכונה האם ללמוד תואר בתחום המדעים המדויקים או תואר כללי יותר.

חדש בשערי מדע ומשפט – תואר ראשון BSc בדימות רפואי

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט גאה להזמין אותך ללימודי דימות רפואי לתואר ראשון מסוג BSc. זהו מסלול לימודים ראשון מסוגו בארץ, מטרתו להכשיר את הדור הבא של אנשי המקצוע בתחום הדימות והרנטגנאות. תואר ראשון בדימות רפואי מעניק ידע מקצועי מעמיק, מקיף ורב תחומי, בוגרי המסלול רוכשים ידע רב בתחומים כמו רפואה, הנדסה רפואית, מדעי החברה, פיזיקה, ביולוגיה ועוד.

כדאי לדעת כי תוכנית הלימודים הבלעדית מסוגה בישראל מבוססת על שיתופי פעולה בין המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט לבין בתי החולים המובילים בארץ. בוגרי תכנית הלימודים זוכים לתואר אקדמי מוכר ומוערך ולדיפלומה בתחום הדימות הרפואי (רנטגנאי מוסמך מטעם משרד הבריאות).

* המל”ג אישר את פתיחת התוכנית, והענקת התואר מותנית באישורה.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה