תמונת רקע
לימודי משפטים >> מאמרים בנושא לימודי משפטים >> מצאנו את התואר שמתאים לכל שלב בחיים שלכם

מצאנו את התואר שמתאים לכל שלב בחיים שלכם

הדר ת"ש | לימודים וקריירה mako | פורסם 20/08/18 20:8

מתברר שאף פעם לא מאוחר מדי בשביל לפתוח בקריירה מצליחה כעורכי דין – להיפך, דווקא ניסיון קודם בתחומים אחרים יכול לשפר את מעמדכם כמשפטנים. רוצים לדעת למה חברי כנסת בוחרים ללמוד את התחום? הנה 6 סיבות משכנעות לעשות תואר במשפטים – בכל עת, בכל גיל

רגע לפני שאתם מחליטים מה אתם רוצים לעשות כשתהיו )קצת יותר( גדולים, שוחחנו עם פרופ' מיכל טמיר מ"המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט" בהוד השרון ומצאנו שש סיבות למה כדאי לכם לעשות תואר במשפטים גם אם הרגע השתחררתם מהצבא וגם אם אתם כבר בעלי מקצוע באמצע החיים.

1 .מתאים לכל גיל

מקצוע המשפטים הוא רלוונטי לכל גיל, אפשר להתחיל ללמוד אותו ואפילו להצליח מאוד גם באמצע החיים כשיש עבודה ותואר ראשון בתחום אחר. משפטים הוא בין התארים הבודדים שתמיד נשאר רלוונטי ומתאים בכל שלב במסלול החיים לא משנה במה בחרתם ללמוד או לעסוק . "יש אנשים שמתחילים ללמוד בגיל מבוגר, מכל מיני סיבות", אומרת פרופ' טמיר, "זו יכולה להיות סיבה אישית, כמו נשים שהיו עסוקות בפיתוח קריירה ומחפשות עוד אפיק חדש ומרתק, או סיבה כלכלית שמובילה אותך לחפש אפיקי פרנסה אחרים וגם כמובן להתפתח בעולם העסקים ולהיות עצמאיים יותר בכל הקשור לסגירת עסקאות וחוזים".

2 .מתאים לאנשים מתחומי עניין שונים

תחום המשפטים נוגע ומשיק לעולמות תוכן רבים ויכול לשמש אנשים מדיסציפלינות אחרות ומתחומי עניין שונים. אנחנו קמים כל בוקר, קוראים עיתון ופוגשים את מערכת המשפט באופן אקטואלי כמעט בכל ידיעה; אם זה בפוליטיקה, בתקשורת, בחינוך או בבריאות. בכל זאת מדובר במוסד חברתי וציבורי שמעניין כמעט את כולם בדרך כזו או אחרת. "אצלנו בשערי מדע ומשפט יש הטרוגניות מאוד גדולה", מספרת פרופ' טמיר, "לומדים מבוגרים עם צעירים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, אנשים מעולמות ההנדסה לצד מדעי הרוח והבריאות. כל אחד מביא את נקודת המבט שלו, לכולם יש עניין בהיבטים שונים של מערכת המשפט".

3 .אין חכם כבעל ניסיון

סיבה מצויינת ללמוד את תחום המשפטים היא הפרקטיות שלו בחיי היומיום, הוא יכול לסייע גם להתמודד עם מגוון סוגיות שכולם נתקלים בהן, כמו למשל ביורוקרטיה מול המדינה והרשויות המקומיות, חתימה על חוזה שכירות לדירה או הסכם עבודה, ניהול הסכמים בין חברות בעסקים ואפילו בפתרון משברים משפחתיים. "המון סטודנטים סיפרו לי שהם החליטו ללמוד משפטים בעקבות תהליך גירושים שעברו", מספרת פרופ' טמיר. אז אם אתם לא רוצים לצאת פראיירים ואוהבים לדעת מה מגיע לכם, כנראה שזה התואר המושלם עבורכם.

4 .העשרה או הסבה מקצועית

מכירים את זה שאתם מגיעים לגיל 08 ופתאום נמאס לכם מהמקצוע שלכם? אם אתם לא מכירים אז כנראה ששפר עליכם מזלכם, אבל אם במקרה כן, אז דעו לכם שאתם ממש לא לבד. לאחרונה יש גל הולך ועולה של בני ארבעים פלוס שמחליטים לפתח קריירה חדשה. לעיתים מדובר על הסבה מקצועית של ממש, הכוללת את שלב ההתמחות ופתיחת משרד כעורך דין עצמאי )לעיתים אפילו מהבית(, ולעיתים מדובר בשינוי מקצוע לתפקיד שאינו עריכת דין אבל מצריך ידע במשפטים כמו ייעוץ משפטי או ניהול חוזים. לא תמיד הסטודנטים יודעים אם מדובר בהסבה מלאה או הכוונה משפטית ולעיתים מתחילים ללמוד ומחליטים בהמשך. "הרבה פעמים בתור מרצה אני נהנית מסטודנטים בעלי תארים קודמים", מספרת פרופ' טמיר, "הם משתפים בנקודת המבט שלהם בעקבות המומחיות הקודמת שלהם כמו כלכלה, תקשורת ועוד וזה מאוד מעשיר לשמוע את זה".

5 .תואר עם ערך מוסף

תואר במשפטים יכול הרבה פעמים לסייע למי שמעוניינים באקטיביזם חברתי או פוליטי. אנשים נוטים לחפש משמעות לעשייה שלהם, לא משנה באיזה תחום, ותואר במשפטים יכול לסייע להוביל לשינוי חקיקה, כמו גם למחות ולעורר שיח בלי לחרוג מגבולות החוק. "יש לנו ח"כ סטודנט של שערי מדע ומשפט", מספרת טמיר, "והיו עוד שהלכו לפוליטיקה ולתחומים חברתיים נוספים. ההשכלה המשפטית היא רקע חשוב וידיעת החוקים לא רק שאינה מזיקה, היא מאפשרת להתנהל בעולם הזה בצורה חכמה ויעילה. דווקא כדי לדעת איך להשפיע ועל מי, צריך להכיר את המוסדות החברתיים, היחס ביניהם והמידע המשפטי הרלוונטי".

6 .פשוט לשלב ופשוט להשתלב

סטודנטים שיש להם כבר תואר אקדמי מוכר כלשהו ומעוניינים ללמוד משפטים, יכולים לעשות זאת בתכנית המיוחדת לאקדמאים המאפשרת לעשות את התואר תוך כדי שהם ממשיכים לעבוד במשרה בה הם אוחזים. מדובר על לימודי ערב או בוקר בחלק מימות השבוע, שלא גורעים מהמצב הקיים ורק מוסיפים את כל הטוב של היתרונות הקודמים. בקיצור, מדובר פה בווין-ווין סיטואיישן, כי לכם אין מה להפסיד והמכללה יכולה רק להרוויח מסטודנטים יצירתיים ומשכילים כמוכם. אנחנו בעד.

מתעניינים בקריירה במשפטים? לחצו לעמוד תואר ראשון במשפטים

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה