תמונת רקע

הדרך להתפתחות מקצועית

אנו חיים בעידן מודרני וטכנולוגי שבו השינויים המקצועיים מתרחשים במהירות. אנשים רבים מעוניינים להתפתח מקצועית, הם משקיעים לא מעט זמן ומשאבים כדי להתפתח בתחום העיסוק שלהם, אך יש גם אנשים הבוחרים לשנות מקצוע ולפתח קריירה בתחום חדש. הדרך להתפתחות מקצועית מתחילה לרוב בלימודים וברכישת ידע וכלים עדכניים.

ראוי לציין כי עד לפני עשור או שניים, אנשים שחשו שחיקה בעבודה בחרו לעשות הסבה מקצועית, בדרך כלל בסביבות גיל 40 או 50, ולמעשה הם פיתחו קריירה שנייה. כיום ניתן למצוא גם אנשים שעד גיל 40 החליפו כמה מקצועות, לעיתים באותו תחום עיסוק ולפעמים בתחומים שונים לגמרי. המעבר התכוף בין ארגונים מחייב את האנשים להתאים את עצמם לשינויים המהירים, וכדי להתפתח מקצועית יש להתייחס להיבטים רבים ולבחור נכון את תחום העיסוק בו רוצים להתמחות.

איך עושים את זה - כיצד ניתן להתפתח מקצועית?

הרצון לבצע שינוי בקריירה משותף לאנשים רבים, לעיתים הרצון נובע על רקע של תחושת מיצוי בעבודה הנוכחית. יש מגוון רחב של סיבות מדוע אנשים מחליטים לשנות קריירה ולהתמחות בתחום חדש, ובגילים הצעירים יותר המטרה היא להתפתח מקצועית כדי לשפר את תנאי השכר, ליהנות מרווחה כלכלית ולעבוד בתחום מעניין ומאתגר עם אפשרויות קידום בעבודה. בגיל 40 ומעלה אנשים מעוניינים להחליף תחום ולפתח קריירה חדשה ומאתגרת יותר תוך שימוש בידע, בכישורים ובניסיון שהם צברו, ולרוב לא מעוניינים להתחיל מאפס ולעבוד במשרה של אדם זוטר, לכן בחירת התחום היא משמעותית מאוד וניתן לפנות ליועצים להכוונה מקצועית כדי לקבל החלטה נכונה ושקולה.

כאשר מחליטים להתפתח מקצועית בתחום העיסוק הנוכחי, הדרך המהירה והנכונה לצורך התפתחות מקצועית היא להירשם ללימודים. ניתן להירשם ללימודי תואר שני, ללמוד קורסים מקצועיים, להשתתף בסדנאות ובהשתלמויות מקצועיות ועוד.

בחירת התחום המתאים להתפתחות מקצועית

התפתחות מקצועית מאפשרת לאדם לקדם את הקריירה שלו, לעסוק בתחום מעניין ומאתגר יותר, להתקדם לתפקידי מפתח בארגון בו עובדים או בארגון אחר, ולרוב גם משפרים את תנאי השכר. בחירת התחום המתאים ביותר להתפתחות מקצועית היא אישית, אך הבחירה היא קריטית אם יש כבר כישורים ומיומנויות שחבל להשליך סתם כך ולא לנצל לטובת קידום הקריירה.

כך לדוגמה, אם עובדים בהייטק ויש ידע וניסיון בפיתוח פרונט אנד, ניתן ללמוד שפות תכנות חדשות ומבוקשות יותר, להרחיב את הידע המקצועי הרלוונטי לתחום, ולהתקדם למשרות ולתפקידים מאתגרים ומתגמלים יותר.

בעלי תואר אקדמי בתחום כלשהו יכולים ללמוד תואר שני במשפט ללא משפטנים כדי לרכוש השכלה משפטית וידע המאפשר להם להתקדם בעבודה אצל המעסיק או לעבור לתפקיד בכיר בארגון אחר. אמנם התואר לא מאפשר עיסוק בעריכת דין, אך השכלה משפטית רחבה נחוצה כיום ברוב התחומים, לכן זו בחירה משתלמת להתפתחות מקצועית. ראוי לציין כי התואר ממקסם יכולות, מרחיב אופקים ומהווה בסיס למינוף הקריירה. הידע המשפטי נדרש כיום בכל תחומי העיסוק, והתואר היוקרתי מאפשר לקדם את הקריירה, להתמודד על תפקידים בכירים, לעבור לתפקידי ניהול במערכות השונות ולשפר את תנאי השכר והעבודה.

למי מתאים תואר שני במשפט ללא משפטנים?

השכלה משפטית רחבה מתאימה לאנשי מקצוע במגוון רחב של תחומים. התואר השני בלימודי משפט ללא משפטנים מתאים במיוחד לרואי חשבון, כלכלנים, מהנדסים, עובדים סוציאליים, רופאים, רואי חשבון, מנהלי בתי ספר, מורים המעוניינים לעבור לתפקידי ניהול במערכת החינוך, אנשי עסקים ומנהלים בכירים. כדאי לדעת כי ניתן לשלב בין הלימודים לעבודה מאחר וניתן ללמוד במתווה לימודים היברידי ובהתאמה אישית.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה