תמונת רקע
לימודי משפטים >> מאמרים בנושא לימודי משפטים >> שאלות נפוצות על לימודים בתחום המשפטים

שאלות נפוצות על לימודים בתחום המשפטים

מתלבטים בין לימודים  בתחום המשפטים לבין לימודים לתואר ראשון בתחום אחר? האם כדאי ללמוד לתואר ראשון בתחום המשפטים או שיש רוויה בענף? כמה זמן נמשכים הלימודים לתואר ראשון? האם חייבים לעסוק בעריכת דין לאחר הלימודים או שיש אפשרויות תעסוקה נוספות?
מסלול הלימודים לתואר במשפטים נחשב למאתגר ומעניין, יש להשקיע 3.5 שנים מהחיים בלימודים, לסיים בהצלחת את תקופת ההתמחות במשרד עורכי דין ולעבור את הבחינות של לשכת עורכי הדין בישראל. אגב, בוגרי תואר ראשון לא חייבים לעסוק בעריכת דין, הם יכולים לעסוק בייעוץ משפטי, לעבוד כמשפטנים בארגונים שונים ולשלב את הידע המשפטי שהם רכשו בלימודים כדי להתקדם לתפקידים בכירים יותר בארגון.

 רקע כללי

תואר במשפטים הוא תואר יוקרתי ומבוקש, תנאי הקבלה מחייבים ציון גבוה בפסיכומטרי ובחינות הבגרות, בסיום הלימודים יש לעבור התמחות מקצועית ולהתמודד עם בחינות ההסמכה המאתגרות. בוגרי תואר ראשון יכולים להמשיך גם ללימודי תואר שני במשפטים , ולהעמיק את הידע וההשכלה שלהם כדי להתקדם בקריירה ולהתמודד על תפקידים בכירים. במהלך הלימודים לתואר ראשון רוכשים ידע מקיף בתחומים מגוונים ולומדים מקצועות כמו דיני עונשין, דיני נזיקין, תורת המשפט, משפט עברי, דיני משפחה, דיני חוזים, משפט בי"ל, דיני קניין ועוד.

במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים הסטודנטים נדרשים לבחור מסלול התמחות, יש מגוון אפשרויות כמו התמחות במשפט פלילי, טכנולוגיה, משפחה וירושה, משפט ציבורי, אזרחי – מסחרי, דיני נזיקין, עבודה וביטוח.

היכנסו למידע נוסף על לימודי משפטים

שאלות נפוצות בקרב מועמדים לתחום המשפטים

ישראלים רבים בכל הגילים, לא רק צעירים ומשוחררים טריים מהשירות הצבאי, מעוניינים ללמוד משפטים ולעסוק בעריכת דין. תואר במשפטים הוא תואר יוקרתי הפותח דלתות רבות, הוא מאפשר להתקדם בקריירה, ניתן לעבוד כשכירים או כעצמאים, ולא חייבים לעסוק רק בעריכת דין מאחר וידע משפטי נחוץ למגוון תפקידים בכירים אחרים.
רבים מתלבטים האם כדאי ללמוד משפטים, ויש שאלות נפוצות שחוזרות על עצמן בקרב כל המועמדים ובקרב כל מי שמתלבט האם להירשם ללימודים במשפטים. ריכזנו למענכם את השאלות הנפוצות ביותר.

איך להיות עורך דין?

אם אתם רוצים לעסוק בעריכת דין עליכם ללמוד תואר ראשון בתחום המשפטים, במוסד לימודים המוכר על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). לימודים במשפטים נמשכים כ-3.5 שנים, יש לבחור התמחות ולעמוד בכל הדרישות של המרכז האקדמי. בסיום הלימודים חייבים לעבור התמחות במשרד עורכי דין או בלשכה משפטית ממשלתית או ציבורית, יש להצליח בבחינות הלשכה של עורכי הדין בישראל. בסיום כל המטלות מקבלים תעודת עורך דין ואפשר לעבוד בתחום.

כמה זמן לומדים להסמכה בעריכת דין?

הלימודים באקדמיה נמשכים כ- 3.5 שנים, אך מסלול ההסמכה של עורכי דין ממושך יותר. לאחר הלימודים במכללה הסטודנט חייב לבחור משרד עורכי דין כדי לעבור התמחות מקצועית, תקופת הסטאז' הנדרשת היא שנה לפחות. לאחר ההתמחות חייבים לעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה המועברות ע"י לשכת עורכי הדין בישראל, יחד עם זאת מי שאינו מעוניין ברישיון עריכת דין יכול להשלים את מסלול הלימודים ולעבוד בתפקידי ייעוץ משפטי או כמשפטנים בארגונים, בעמותות, במשרדי ממשלה ועוד.

מה צריך לעשות כדי להיות עורך דין?

כדי להיות עורך דין בישראל יש לסיים בהצלחה את הלימודים, יש גם אפשרות ללמוד בחו"ל. חשוב לציין כי תנאי הקבלה ללימודים הם קשים יחסית, ובהתאם לצורך ניתן לשפר ציונים במסגרת מכינה קדם אקדמית. לאחר סיום הלימודים באקדמיה עוברים סטאז' במשך שנה וניגשים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין בישראל.

כמה מרוויח עורך דין מתחיל בפרקליטות?

השכר הממוצע של עורך דין מתחיל בפרקליטות הוא כ-10,000 ₪ ברוטו, זהו שכר גבוה בהרבה מהשכר הממוצע של עורכי דין מתחילים המועסקים במגזר הפרטי.

כמה מרוויח עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי מתחיל העובד כשכיר צפוי לשכר של כ-7,000 ₪ עד 10,000 ₪, בהתאם למשרד. לאחר שנתיים של ניסיון השכר עולה ומגיע ל-8,000 ₪ עד 12,000 ₪, וככל שהוא צובר יותר ותק כך שכרו עולה.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה