תמונת רקע
לימודי משפטים >> מאמרים בנושא לימודי משפטים >> לימודי עריכת דין בגיל 30

לימודי עריכת דין בגיל 30

אם הגעתם לגיל 30 אך אתם עדיין מעוניינים לרכוש השכלה אקדמית ולעשות תואר ראשון במשפטים תוכלו להירשם למסלול לימודי משפטים למועמדים מעל גיל 30, במקרים מסוימים המכללה תקבל ללימודים גם בני 29. תואר ראשון במשפטים נחשב ליוקרתי ולמבוקש מאוד, בכל שנה מתחילים ללמוד כ-3,500 סטודנטים תואר ראשון בעריכת דין והביקוש למסלול הלימודים היוקרתי קיים גם בקרב מועמדים מעל גיל 30.

תנאי הקבלה ללימודי משפטים נחשבים לקשים ולמאתגרים במיוחד, וברוב מוסדות הלימוד דורשים ציון פסיכומטרי גבוה ותעודת בגרות מלאה עם ציונים גבוהים מאוד. כדי לאפשר גם למועמדים מעל גיל 30 להשתלב במקצוע המבוקש ולרכוש השכלה בתחום המשפטים, הוחלט על מכינה קדם אקדמית למועמדים מעל גיל 30 ולאחריה ניתן ללמוד לתואר ראשון במשפטים. כדי להירשם ללימודי משפטים המועמדים מעל גיל 30 נדרשים לסיים בהצלחה מכינה קדם אקדמית (מכינה 30+) בציון ממוצע 80 לפחות, וכדאי לדעת כי לבוגרי המכינה יש מלגת לימודים לתואר ראשון במשפטים. חשוב לציין כי במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, התנאי למועמדים מעל גיל 30 הוא מבחן פנימי בלבד.

למי מתאים ללמוד עריכת דין אחרי גיל 30

החלום לעסוק בעריכת דין משותף לישראלים רבים, בכל הגילים. ניתן ללמוד את התואר הראשון במשפטים במגוון אוניברסיטאות ומכללות, אך למועמדים מעל גיל 30 כדאי לבחון היטב את תנאי הקבלה ורמת הלימודים כדי לקבל החלטה נכונה היכן ללמוד.
מועמדים מעל גיל 30 מעוניינים ברוב המקרים ללמוד משפטים במקביל לעבודה או במטרה לעשות הסבה מקצועית ולעסוק בעריכת דין או לקבל ידע משפטי שיסייע להם בקריירה הנוכחית. מאחר ויש מועמדים ללא בגרות וציון פסיכומטרי הוחלט על מסלול המתחיל במכינה קדם אקדמית ולאחריה ממשיכים ללמוד תואר במשפטים לימודי ערב המיועד גם לגילאי 30 +, זהו מסלול לימודים ייעודי המאפשר לסטודנטים לעבוד במקביל ללימודים.
לימודי משפטים מעל גיל 30 מתאימים למועמדים רביםהורים שבחרו לגדל ילד בגיל מוקדם ובחרו להשקיע בחינוך וגידול הילד במקום לצאת ללימודים בעצמם. אקדמאים מעל גיל 30 המעוניינים לרכוש השכלה משפטית או לעבור הסבה מקצועית לעריכת דין, שכירים הזקוקים לידע משפטי כדי להתמקצע בעבודתם ועל מנת להתמודד על תפקידי ניהול בכירים בארגון המעסיק אותם וכל מי שחצה את גיל 30 ותמיד חלם על תואר במשפטים כדי לעשות צדק בעולם וכדי להתפרנס בכבוד.
תואר במשפטים נחשב לתואר יוקרתי ופותח דלתות, הוא יכול לסייע לבוגרים לפתח קריירה במקום העבודה או לעסוק בעריכת דין. כמו כן, התואר מתאים למועמדים המעוניינים להשתלב בפוליטיקה או לעסוק באקטיביזם.

מה לומדים במסגרת התואר במשפטים לגילאי 30 פלוס

במסגרת לימודי משפטים למועמדים מעל גיל 30 רוכשים ידע משפטי מקיף וזוכים לכלים מעשיים, במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים לתחומי ידע רבים כמו פלילים, דיני משפחה, דיני חוזים, משפט אזרחי ונושאים רבים נוספים. בין נושאי הלימוד: תורת המשפט, דיני עבודה, משפט עברי, משפט בינלאומי, דיני מיסים, דיני נזיקין, ראיות, חוזים, צוואות וירושות, קניין רוחני עוד.
במסגרת הלימודים יש לבחור מסלול התמחות ומשתתפים גם בקליניקות משפטיות המופעלות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט כחלק מהתרומה לקהילה והרצון לסייע משפטית לאוכלוסיות מיוחדות. במסגרת הקליניקות המשפטיות הסטודנטים רוכשים ניסיון מעשי כעורכי דין, ההתלמדות המעשית מסייעת להם בהמשך דרכם.
בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון במשפטים מקבלים דיפלומה משערי מדע ומשפט. כדי לקבל רישיון לעסוק בעריכת דין מטעם משרד המשפטים הבוגרים חייבים לעשות סטאז' ולעבור בהצלחה את מבחני לשכת עורכי הדין. אם הבוגר לא עובר את מבחני הלשכה או אינו מעוניין בכך, הוא יוכל לעבוד כמשפטן ולתת ייעוץ משפטי אך הוא אינו רשאי לעסוק בעריכת דין.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה