לימודי משפטים >> קורס דירקטורים

קורס דירקטורים

חדש במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

קורס דירקטורים במסגרת התארים השניים בפקולטה למשפטים.

קורס הדירקטורים נלמד כחלק מתוכניות הלימודים של התואר השני במשפטים (LL.M) והתואר השני בלימודי משפט ללא משפטנים (M.A). מדובר בקורס חדש שפותח בשיתוף פעולה עם המרכז הארצי להכשרת דירקטורים, במטרה להעניק הכשרה מעמיקה ועדכנית לתפקידי דירקטורים בחברות וארגונים.

הקורס מתקיים במהלך סמסטר הקיץ, ומכסה מגוון נושאים רלוונטיים לעבודת הדירקטוריון בסביבה העסקית המודרנית. בסיום הקורס, בנוסף לנקודות הזכות האקדמיות, הסטודנטים מקבלים תעודה ייעודית המעידה על השלמת ההכשרה. בזכות קורס זה יהנו הסטודנטים מידע וכלים עדכניים ורלוונטיים לשוק העבודה, תוך מתן ערך מוסף משמעותי לתואר האקדמי.

רקע כללי לקורס

בעולם העסקי המודרני, תפקיד הדירקטור הפך למרכזי ומשמעותי יותר מאי פעם, הן בחברות פרטיות והן בציבוריות. ישנה דרישה גוברת לדירקטורים מקצועיים שיכולים להוביל חברות וארגונים בביטחון דרך האתגרים העסקיים בעולם המשתנה. דירקטורים מצופים להפגין הבנה בעולמות העסקים, הפיננסים והמשפט. בהיבט העסקי, לדירקטורים תפקיד מרכזי בקביעת היעדים האסטרטגיים של החברה ובפיקוח על אופן ניהול החברה והתנהלותה ברמת המאקרו. בתחום הפיננסי, אחראי הדירקטוריון לבדוק ולפקח על מצבה הכספי של החברה, הוא מעורב בהחלטות על גיוסי הון והנפקות, קביעת מסגרת האשראי , הוא נדרש לאשר דוחות כספיים, עסקאות ועוד. דירקטורים נדרשים לא רק להבין לעומק את עולם העסקים, אלא גם להוביל חדשנות, לנווט בסביבה רגולטורית מורכבת ולקדם אחריות תאגידית. עליהם להיות מסוגלים לנתח מצבים, להוביל דיונים, ולהציע יוזמות, תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי ומעמיק, במטרה לקבל החלטות מושכלות התואמות את צרכי הארגון וחזונו. בכדי לעשות את כל אלו, ולמלא את התפקיד באופן מקצועי ומיטבי, חשוב כי הדירקטור יצייד את עצמו בידע ובכלים המתאימים ולשם כך נועד קורס הדירקטורים. מדובר בקורס מקיף שחושף את הלומדים לעבודתו המרתקת של הדירקטוריון ומקנה למשתתפי הקורס כלים וידע רלוונטי הנדרש כדי להשתלב בתפקיד זה.

מטרת הקורס

הקורס יסייע לכם לבנות את ארגז הכלים הנדרש על מנת להיות דירקטורים מובילים, ויספק לכם את הידע הנדרש על מנת להיות מוכנים וראויים לכל אתגר. הכשרה זו תבטיח שתוכלו למלא את תפקידכם על הצד הטוב ביותר, תוך ניהול הסיכון האישי בצורה אפקטיבית. הקורס יספק לכם הבנה לגבי תפקידו ואחריותו של הדירקטור וידע מקיף שכולל בין היתר ידע פיננסי והבנה משפטית בתחומים הרלוונטים לעבודת הדירקטור כמו למשל ניתוח דוחות כספיים והערכת שיווי חברות, רגולציה עדכנית והיכרות עם כללי הממשל התאגידי העדכניים. הקורס גם מספק כלים להתמודדות עם האתגרים השונים של עבודת הדירקטור וכן דגשים כיצד למלא כראוי את החובות החלות על נושא משרה על פי דין (ביניהם חובת הזהירות וחובת הנאמנות), ובכך להגן באופן ראוי על האינטרסים של החברה ושל בעלי המניות.

למי מתאים קורס דירקטורים

מנכ"לים, סמנכ"לים, ומנהלים בדרגות ניהול שונות בחברות ציבוריות ופרטיות, יועצים משפטיים ורואי חשבון , מבקרים פנימיים, קציני ציות, מממוני אכיפה מנהלית, אנשי אקדמיה ומחקר וגם נושאי משרה בכירים אחרים, השואפים להשתלב בעתיד כדירקטורים בחברות שונות במשק. הקורס מתאים גם לדירקטורים מכהנים המעוניינים להרחיב ולהעמיק את את הידע הנדרש לעבודתם, לשפר את יכולותיהם בניהול אסטרטגי ועסקי ולהעמיק את הבנתם בתהליכי קבלת החלטות ברמת הדירקטוריון. בוגרי הקורס יוכלו בסיומו להירשם כחבר באיגוד הדירקטורים בישראל ולשמש דירקטורים בחברות ממשלתיות/ציבוריות/פרטיות /מלכ״רים ותאגידים עירוניים.

מרצים בקורס

תכני הקורס מועברים על ידי סגל מרצים מובילים בתחומם בעלי ניסיון כדירקטורים בחברות מובילות במשק ובהנחייתו של נשיא לשכת רואי חשבון רו"ח חן שרייבר, אשר מכהן כיום כחבר דירקטוריון של מספר חברות פיננסים וביטוח מהגדולות בישראל, ואף משמש כבעלים של משרד רו"ח חן שרייבר ושל המרכז הארצי להכשרת דירקטורים.

רו"ח חן שרייבר
רוח חן שרייבר

תנאי קבלה לקורס דירקטורים

קורס דירקטורים במכללת שערי מדע ומשפט נלמד כקורס חובה, כחלק מתוכנית הלימודים של התואר השני במשפטים LLM ותואר שני בלימודי משפט ללא משפטנים MA, ולפיכך פתוח לכלל הסטודנטים בתואר השני ללא תנאי קבלה נוספים.

תכני הלימוד המרכזיים בהכשרת דירקטורים

בין הנושאים הנלמדים בקורס:

  • תפקיד הדירקטוריון בחברה ואחריותו: הבנה מעמיקה לגבי תפקיד הדירקטוריון, אחריות דירקטורים ונושאי משרה (חובת האמונים חובת והזהירות) , תהליך קבלת החלטות בדירקטוריון, סוגי חברות, ממשל תאגידי ועוד.
  • ועדת הביקורת - תפקיד הועדה הלכה למעשה, עבודת מבקר הפנים ועוד.
  • אתגרים בעבודת הדירקטוריון - זיהוי מעילות והונאות, ניהול ועדות בלתי תלויות בעסקאות בעלי עניין, התמודדות בתקופת אי ודאות כלכלית, ניהול סיכוני ביטוח וסייבר.
  • היבטים פיננסיים בעבודת הדירקטור: ניתוח דוחות כספיים ועקרונות חשבוניים, אבולוציית תקינה בינלאומית ה-IFRS, הערכת שווי חברות, היבטי שוק ההון, מודיעין תחרותי ובינה מלאכותית, ועוד ידע נדרש לצורך קבלת החלטות אסטרטגיות מבוססות נתונים.
  • היבטים ניהוליים בעבודת הדירקטור: ניהול סיכונים, תהליכי קבלת החלטות, נטוורקינג, אתיקה מקצועית ועוד.
  • ידע משפטי רלוונטי לעבודת הדירקטוריון: דיני חברות, עקרון הרמת מסך, חדלות פרעון, רגולציה עדכנית, ועוד.

מלבד הידע התיאורטי הנלמד במפגשי הקורס , הקורס ישלב גם חווית למידה מעשית שכוללת:

  • ניתוח אירועים עסקיים מהעיתונות הכלכלית העדכנית, והצגת מקרי בוחן אמיתיים.
  • רו"ח חן שרייבר ילמד אתכם מהו בעצם המסלול הנכון להגעה לתפקיד הדירקטור, וכיצד עליכם לפעול כדי להגיע לתפקיד.
  • שיח עם מובילי תעשייה. תיחשפו גם לפאנל מומחים מגוון, שיחלוק תובנות מניסיונם העשיר בעולם העסקי.
  • למידה אקטיבית דרך דוגמאות מאירועים, בעזרתם תוכלו ליישם את הידע התיאורטי ולפתח מיומנויות מעשיות החיוניות לתפקיד דירקטור.

גישת הלימוד בקורס

במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, אנו גאים בגישת לימודית ייחודית ששמה דגש על חדשנות , שיטות לימוד מגוונות ונגישות בחינוך . גישה זו מיושמת גם בקורס הדירקטורים שלנו. הקורס מועבר במלואו בזום, מה שמאפשר גמישות מרבית לסטודנטים ומנגיש את הלמידה מכל מקום. מלבד זאת הקורס כאמור משלב סימולציות, מפגשים מעשיים ועוד. גישה זו המשלבת תיאוריה ופרקטיקה, מבטיחה שתסיימו את הקורס מצוידים בידע תיאורטי ומעשי וברשת קשרים מקצועית. אנו גאים בשיתוף הפעולה הייחודי שלנו עם המרכז הארצי להכשרת דירקטורים. שותפות זו מעשירה את תוכנית הלימודים שלנו בידע מעשי ועדכני ישירות מהשטח, ומעניקה לסטודנטים שלנו יתרון משמעותי בשוק העבודה התחרותי. יתרון ייחודי נוסף הוא העובדה שקורס הדירקטורים בשערי מדע ומשפט נלמד כקורס חובה כחלק מתוכנית הלימודים בתואר, וזאת ללא תוספת תשלום. זאת מתוך המחויבות שלנו לספק לסטודנטים ערך מוסף משמעותי, ידע מקיף וכלים חיוניים להצלחה בעולם העסקי, עוד בטרם סיימו את לימודיהם.

דרישות לסיום הקורס

  • השתתפות ב- 16 מפגשים לפחות מתוך סך 20 המפגשים המוצעים בקורס.
  • מתוך 16 המפגשים הנדרשים: יש חובת נוכחות אונליין בלייב בזמן המפגש בלפחות 12 מפגשים. את שאר המפגשים הנותרים ניתן להשלים באמצעות צפייה בהקלטות.
  • השלמת שאלון (מבחן עצמי) בסיום הקורס על החומר הנלמד. (מדובר בשאלון שאינו להגשה, ובסיום הקורס ישלח הפתרון שלו).

משך הלימודים

היקף תכנית הלימודים בקורס הינו 40 שעות אקדמיות הנלמדים לאורך סמסטר הקיץ.

סוג התעודה

בסיום הקורס תיתן תעודה על סיום קורס הכשרת דירקטורים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה