לימודי משפטים >> התמחות כללית במסגרת תואר שני במשפטים

התמחות כללית במסגרת תואר שני במשפטים

ההתמחות מתאימה לבעלי ובעלות תואר ראשון במשפטים המעוניינים/ות להרחיב את ידיעותיהם/ן בענפי משפט שונים וכן להעמיק במחקר ובכתיבה משפטית.

בעידן הנוכחי אנו חיים במציאות כלכלית וחברתית דינמית ומגוונת שמציבה אתגרים וסוגיות משפטיות מורכבות. לא פעם עורכי דין נדרשים להתמודד עם סוגיות מעין אלו ולהיות בקיאים בתחומי משפט שונים. התואר השני במשפטים נועד לתת מענה לצורך זה.

התוכנית משלבת הקניית ידע ברמה אקדמית גבוהה, יחד עם פיתוח כלי חשיבה, יכולות ניתוח ושיפור הכתיבה האקדמית והמשפטית.

תואר שני במשפטים יהווה מקפצה ושדרוג לקריירה המשפטית שלכם. הוא יקנה לכם יתרון תעסוקתי ויאפשר לכם לשפר את תנאי השכר והגמול.

התוכנית נלמדת ע"י סגל מרצים מומחים ומובילים בתחומם, אנשי אקדמיה מן השורה הראשונה.

תוכנית הלימוד בהתמחות

היקף תכנית הלימודים בלימודי מוסמך במשפטים (LL.M) הינו 32 ש"ס/נקודות זכות.

משך הלימודים לסיום התואר הינו ארבעה סמסטרים.

מתווה לימודים היברידי להתמחות

מתווה הלימודים הינו היברידי המשלב לימודים בקמפוס ולמידה מרחוק. שבוע ראשון למידה פרונטאלית בקמפוס, שבועיים למידה מקוונת, לסירוגין.

הלימודים הינם יום אחד בשבוע בשעות הערב.

*הנהלת המרכז רשאית לשנות מתווה זה.

תוכנית הלימודים במסלול הכללי כוללת קורסי חובה וקורסי בחירה בתחומי משפט שונים.

התוכנית מרחיבה את תחומי הדעת המשפטיים שעמם צריך משפטן בן ימינו להתמודד במציאות הכלכלית והחברתית הקיימת. בהתאם לכך ניתן דגש על קורסים מתקדמים בינתחומיים (המשלבים את המשפט עם תחומים אחרים) וקורסים המשלבים מספר תחומי משפט.

כך למשל, הקורס "משפט וכלכלה" בוחן תחומי משפט שונים באספקלריה של הגישה הכלכלית למשפט ומקנה תובנות רבות באחד מתחומי הידע המתפתחים ביותר. הקורס בנושא "שופטים ושפיטה" עוסק ביחסי הגומלין המורכבים שבין הדין, בעלי הדין ופרשניו המוסמכים של הדין ומתחקה אחר הדינמיקה השיפוטית. הקורס "דיני מכרזים" משלב את תחומי המשפט המינהלי, דיני חוזים והעולם העסקי.

התוכנית כוללת גם שני סמינרים מחקריים בתחומים כגון: דיני רישום זכויות בנכסים, חידושים ורפורמות בסדר דין אזרחי, סוגיות בדיני צרכנות, לשון הרע והגנת הפרטיות.

קורס AI חדשני

בנוסף , הסטודנטים בתוכנית יכולים להשתתף בקורס AI חדשני . הקורס פתוח לכלל הסטודנטים במרכז האקדמי בכל התחומים ללא עלות. הקורס מספק כלים וידע על בינה מלאכותית ועל כלי AI שונים שיכולים לייעל עבודות ומשימות בתחומים רבים בחיינו. עורכי דין ומשפטנים יכולים למנף את כלי הבינה המלאכותית כדי לשפר את האפקטיביות שלהם בפרקטיקה המשפטית בשלל ענפי משפט. כך למשל , כלי AI יכולים לייעל עבודות מחקר משפטי, לנתח כמויות אדירות של נתונים להכנת תיקים וקריאת פסקי דין, ואפילו להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות.

לפרטים נוספים

למי מתאימה ההתמחות

המסלול הכללי בתואר השני במשפטים מתאים לבעלי/ות תואר ראשון במשפטים המעוניינים/ות להרחיב את השכלתם/ן לתואר מתקדם ולהעמיק את הידע המשפטי שלהם/ן לא דווקא בתחום ספציפי.

התואר מתאים לעורכי ועורכות דין, משפטנים ומשפטניות, בעלי/ת ניסיון שרוצים/ות למצב את עצמם/ן כמומחים ומומחיות משפטיים ולהרחיב את הידע המשפטי שלהם/ן בסוגיות עומק ובנושאים בינתחומיים המשלבים תחומי משפט שונים.

התואר מתאים גם למי שזה עתה סיים/ה תואר ראשון במשפטים ורוצה לייצר לעצמו/ה יתרון בולט בשוק העבודה התחרותי של ימינו.

התוכנית מתאימה לבוגרי ובוגרות תואר ראשון במשפטים מכל בתי הספר למשפטים בארץ.

כלים שרוכשים בהתמחות

במסגרת התואר מוסמך כללי, תרכשו ידע מעמיק בתחומים משפטיים שונים, דבר שיעניק לכם ראייה רב תחומית מקיפה. בהרבה מקרים, לנוכח היקפו העצום של החומר המשפטי בתואר הראשון במשפטים, סוגיות רבות חשיבות אינן נלמדות כלל, או "טובעות" במסגרת הכללית. התואר השני מאפשר לחדד ולהתמקד בסוגיות משפטיות שונות, לא רק לשם הרחבת הידע אלא כדי לפתח את היכולת לעשות שימוש בכלי הידע שנרכשו בתחום אחד גם בתחומי משפט אחרים, תוך סינכרוניזציה ביניהם.

התואר מאפשר לרכוש כלים ראויים להתמודדות עם סוגיות משפטיות בכל ענפי המשפט וכן מפתח את החשיבה המשפטית, יכולת הניתוח המשפטי והכתיבה האקדמית. אלו מיומנויות חיוניות בעלות ערך משמעותי ואף הכרחי, הן בעבודתו של עורך דין והן בתפקידי מפתח אחרים.

מבין מרצי החוג התמחות במשפט כללי

פרופ' מיכל טמיר

פרופ מיכל טמיר
פרופ' טמיר הינה ראש החוג לתארים שניים בפקולטה למשפטים, בעלת נסיון רב כמרצה בפקולטות השונות למשפטים ברחבי הארץ וכן באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, מבין תחומי התמחותה: משפט ציבורי – חוקתי ומינהלי, ביקורת המדינה, דיני אכיפהו דיני מכרזים.
לעמוד המלא של פרופ' טמיר
ד"ר חגי ויניצקי


מנהל הקליניקות המשפטיות ומרצה בכיר בפקולטה למשפטים, ראש מכון בגין למשפט וציונות, נמנה מבין המשפטנים הבכירים בישראל, מועמד לשעבר לשופט בית משפט עליון.
לעמוד המלא של ד"ר ויניצקי
פרופ' רונה שוז

פרופ רונה שוז
מרצה בכירה בפקולטה למשפטים ומנהלת המרכז לזכויות הילד והמשפחה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. תחומי התמחות העיקריים שלה הם חטיפת ילדים בינלאומית, משפט בינלאומי פרטי, יחסים משפטים בין הורים וילדים וזכויות הילד.
לעמוד המלא של פרופ' שוז
מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה