לימודי משפטים >> התמחות במשפט פרטי במסגרת תואר שני במשפטים

התמחות במשפט פרטי במסגרת תואר שני במשפטים

ההתמחות במשפט פרטי במסגרת תואר מוסמך במשפטים, מיועדת לבוגרי ובוגרות תואר ראשון במשפטים המעוניינים/ות להרחיב את הידע המשפטי בדגש על קורסים בעלי אוריינטציה של משפט פרטי אזרחי (המשפט העוסק ביחסים בין פרטים כגון דיני נזיקין וחוזים).

התוכנית משלבת הקניית ידע ברמה אקדמית גבוהה, יחד עם פיתוח כלי חשיבה, יכולות ניתוח ושיפור הכתיבה האקדמית והמשפטית. השילוב של התמקצעות וגיוון מבטיח חוויית לימודים מרתקת ורכישת כלים מעשיים לשוק העבודה. התוכנית מותאמת לעידן העכשווי, על מאפייניו האקדמיים והמקצועיים.

תוכנית הלימוד בהתמחות

היקף תכנית הלימודים בלימודי מוסמך במשפטים (LL.M) הינו 32 ש"ס/נקודות זכות.

משך הלימודים לסיום התואר הינו ארבעה סמסטרים.

מתווה לימודים היברידי

מתווה הלימודים הינו היברידי המשלב לימודים בקמפוס ולמידה מרחוק. שבוע ראשון למידה פרונטאלית בקמפוס, שבועיים למידה מקוונת, לסירוגין.
הלימודים הינם יום אחד בשבוע בשעות הערב.

*הנהלת המרכז רשאית לשנות מתווה זה.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה וקורסי בחירה בתחומים הרלוונטים להתמחות במשפט פרטי. התוכנית כוללת גם עבודת גמר סמינריונית.

קורסי החובה במסגרת ההתמחות במשפט פרטי כוללים בין היתר:

  • סוגיות מתקדמות בדיני חוזים ובחוזים מיוחדים - הקורס דן בחוזים מיוחדים כמו חוזי מכר, חוזי שכירות, חוזי קבלנות, חוזי מתנה, וגם סוגיות מתקדמות בדיני חוזים למשל: תניות פטור בחוזים, פיצויים עונשיים בחוזים, חוזה לטובת צד ג' ועוד .
  • סוגיות מתקדמות בקניין רוחני - הקורס דן בדיני זכויות יוצרים, מדגמים ופטנטים, סימני מסחר, סודות מסחר ועוד. תחום הקניין הרוחני מצוי בתנופה גדולה בעולם בעידן הדיגיטלי של ימינו.
  • עוולות מסחריות - קורס העוסק בסוגי עוולות מסחריות שיש בהן כדי לפגוע בתחרות בשוק החופשי כמו עוולת "גניבת עין" להגנת מוניטין עסק, גניבת סודות מסחריים, תחרות בלתי הוגנת ועוד.
  • משפט וכלכלה - הקורס דן בקשר בין משפט וכלכלה, ובוחן תחומי משפט שונים באספקלריה של הגישה הכלכלית למשפט. בקורס מנותחות סוגיות מרכזיות מדיני חוזים, נזיקין, עונשין והגבלים עסקיים תוך לימוד מושגים כלכליים.
  • דיני בוררות - קורס העוסק באחת החלופות המרכזיות ליישוב סכסוכים במשפט הפרטי.
  • תובענות ייצוגיות - קורס עומק על תחום התובענות הייצוגיות - תחום שצבר תאוצה אדירה במשפט הישראלי בשנים האחרונות.

כמו כן, ילמדו גם קורסי בחירה, ביניהם למשל: דיני מכרזים, עסקאות בינלאומיות, מדיניות מקרקעין בישראל הלכה למעשה, וגם קורס מרתק העוסק בהיבטים בינלאומיים של דיני משפחה כמו חטיפת ילדים, פונדקאות חו"ל, נישואים וגירושין בחו"ל, אמנות בינלאומיות, סמכות שיפוט בינלאומית ועוד.

בנוסף, הסטודנטים בתואר יוכלו להשתתף בקורס AI חדשני וראשון מסוגו בתחום הכי חם ומתפתח בתקופה האחרונה- בינה מלאכותית. זהו קורס בעל ערך רב גם עבור עורכי דין ומשפטנים. הקורס פתוח לכלל הסטודנטים במרכז האקדמי וניתן ללא עלות.

לפרטים נוספים

למי מתאימה ההתמחות

תואר מוסמך במשפטים עם התמחות במשפט פרטי מיועד לבוגרי ובוגרות תואר ראשון במשפטים, המעוניינים/ות להרחיב ולהעמיק את הידע המשפטי שלהם/ן, הן בסוגיות עומק והן בנושאים בינתחומיים המשלבים תחומי משפט שונים במשפט הפרטי: דיני חוזים, דיני קניין ומקרקעין, קניין רוחני, דיני משפחה, תובענות ייצוגיות ותחומים נוספים שלא נלמדו בתואר הראשון או שנלמדו באופן שאינו מעמיק בתואר הראשון.

המסלול מתאים לעורכי ועורכות דין ומשפטנים/יות העוסקים/ות בתחומי המשפט הפרטי ומעוניינים/ות להרחיב את ההשכלה שלהם/ן ואת יכולות הניתוח והכתיבה בתחומים אלה או למי שמתכנן לעסוק בעתיד בתחומי המשפט הפרטי ולהשתלב במשרדים העוסקים בתחום זה, ורוצה להקנות לעצמו/ה יתרון יחסי בתחום. הבוגרים והבוגרות זוכים/ות ליתרון תחרותי בולט על פני מועמדים אחרים בשוק העבודה התחרותי של ימינו.

כמו כן, בוגרי ובוגרות תואר שני במשפטים יכולים/ות לנצל את הידע שנרכש בתואר לתפקידי מפתח וניהול בחברות פרטיות ובמוסדות ציבוריים, שכן הקורסים בתואר מותאמים לעידן העכשווי של עולם העסקים והם בעלי ערך וביקוש רב.

כלים שרוכשים בהתמחות

במסגרת ההתמחות, תרכשו ידע משפטי מתקדם בדגש על ענפי המשפט הפרטי אזרחי שישמש אתכם בעבודתכם כעורכי דין במגוון רחב של תיקים ויתן לכם כלים להתמודדות עם סוגיות משפטיות שונות ומורכבות.

תרכשו גם מיומנויות כתיבה, חקר וכלי ניתוח משפטי, חשיבה ביקורתית ויכולת קריאה ביקורתית של תכנים ומאמרים- מיומנויות חיוניות בעלות ערך משמעותי וחשוב.

מבין מרצי החוג התמחות במשפט פרטי

דוקטור בועז שנור

ד"ר בועז שנור
מרצה בכיר במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מאז שנת 2019. מאמריו וספריו של ד"ר שנור צוטטו עשרות פעמים בפסיקת בית המשפט העליון הישראלי. ד"ר שנור גם שימש פעמים רבות כעד מומחה לדיני הנזיקין הישראליים בבתי משפט אמריקאיים. לעמוד המלא של ד"ר שנור


פרופ' רונה שוז

פרופ רונה שוז
מרצה בכירה בפקולטה למשפטים ומנהלת המרכז לזכויות הילד והמשפחה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. תחומי התמחות העיקריים שלה הם חטיפת ילדים בינלאומית, משפט בינלאומי פרטי, יחסים משפטים בין הורים וילדים וזכויות הילד. לעמוד המלא של פרופ' שוז



ד"ר חגי ויניצקי


מנהל הקליניקות המשפטיות ומרצה בכיר בפקולטה למשפטים, ראש מכון בגין למשפט וציונות, נמנה מבין המשפטנים הבכירים בישראל, מועמד לשעבר לשופט בית משפט עליון.
לעמוד המלא של ד"ר ויניצקי
מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה