תמונת רקע
חברי הסגל >> ד"ר בועז שנור

ד"ר בועז שנור

תפקידים

סגל פנים


אודות

ד"ר בועז שנור הוא מרצה בכיר במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מאז שנת 2019. קודם לכן שימש כחבר סגל במרכז האקדמי למשפט ועסקים. תחומי ההתמחות שלו הם דיני נזיקין, לשון הרע, פסיכולוגיה של שיפוט, איכות הסביבה והיסטוריה של המשפט. מחקריו של ד"ר שנור עוסקים במגוון נושאים בתחומים אלו, וביניהם: התפתחות תפיסת הכבוד מימי הרצל ועד חקיקת חוק איסור לשון הרע, חוסר ודאות בקשר סיבתי בנזיקין, שינויים במדיניות ההשתלות בישראל, ניתוח ביקורתי של ההסדר לפיצוי נפגעי טיפולי גזזת, תובעים סדרתיים, ועוד. ד"ר שנור פרסם שני ספרים: תביעות נזיקין סביבתיות, ודיני לשון הרע (יחד עם פרופ' מרדכי קרמניצר וד"ר חאלד גנאים, בהוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה, מכון הארי סאקר של האוניברסיטה העברית והוצאת נבו).

מאמריו וספריו של ד"ר שנור צוטטו עשרות פעמים בפסיקת בית המשפט העליון הישראלי. ד"ר שנור גם שימש פעמים רבות כעד מומחה לדיני הנזיקין הישראליים בבתי משפט אמריקאיים וחוות הדעת שלו צוטטו שם בהסכמה פעמים רבות.

ד"ר שנור זכה בקרנות מחקר תחרותיות מספר פעמים, לרבות זכיה בתקציב מחקר מהקרן הלאומית למדע, וזכה לארגן מספר סדנאות ב- International Institute For The Sociology Of Law Of Oñati היוקרתי, כמו גם סדנת מחקר בינלאומית בארץ. כמו כן היה ד"ר שנור עורך של ה- International Journal of the Legal Profession ובכתבי עת בינלאומיים נוספים ושימש כעורך כתב העת משפטים.

ד"ר שנור היה חבר בשתי ועדות ציבוריות שעסקו במדיניות השתלות אברים בארץ.

 


השכלה

תואר שלישי במשפטים (LL.D.), הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית, ירושלים (2005)

תואר שני במשפטים (LL.M.) במסגרת המסלול הישיר לדוקטורט, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית, ירושלים (1999)

תואר ראשון במשפטים בהצטיינות (LL.B magna cum laude), הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית, ירושלים (1995).

 


תחומי הוראה והתמחויות

דיני נזיקין
לשון הרע
פסיכולוגיה של שיפוט
איכות הסביבה
היסטוריה של המשפט


פרסומים נבחרים

"Don Quixote de la Corte: Serial Litigants, Emotions, and Access to Justice" __ Oñati Socio-legal Series ___ (to be published, 2020) (with Eyal Katvan) [Peer-reviewed].

"דברים לא נכונים ועובדות לא אמתיות, הפוגעות בכבודי בתור רופאה ואיש": על כבודם ומעמדם של רופאים טרם קום המדינה, קורות 25, ___ (עתיד להתפרסם 2020) (עם אייל כתבן).

 

"שרוי עובד ברוגז": כבוד, כעס ורגשות העובדים במשפט הלא פורמלי בתקופת המנדט, __ משפט חברה ותרבות __ (עתיד להתפרסם, 2020) (עם אייל כתבן).

 

"פחיתות כבוד": יובל של מגמות בדיני לשון-הרע - כרוניקה של איזון דינמי, __ מאזני משפט __ (עתיד להתפרסם, 2020) (עם אייל כתבן)

דיני לשון הרע – הדין המצוי והדין הרצוי (מהדורה שניה מורחבת, 2019, 556 עמודים, הוצאות מכון הארי סאקר, המכון הישראלי לדמוקרטיה, נבו) (עם מרדכי קרמניצר וחאלד גנאים)

A Perfect Façade?”: Transparency, Honor and Judicial Scarce Resources”, 26(1) International Journal of the Legal Profession, 143-158 (2019) [peer-reviewed]

"Sub Judice and Free Speech: Balancing the Right to a Fair Trial against Freedom of Expression in Israel" 18(1) San Diego International Law Journal 39-70 (2018) (with Doron Menashe)


יצירת קשר

טלפון: 09-7750346
דוא”ל: boazs@mishpat.ac.il



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה