לימודי משפטים >> התמחות במשפט עסקי במסגרת תואר שני במשפטים

התמחות במשפט עסקי במסגרת תואר שני במשפטים

התמחות במשפט עסקי מיועדת לבוגרי ובוגרות תואר ראשון במשפטים המעוניינים/ות להרחיב את הידע בתחומים הנוגעים למשפט מסחרי ועסקי כגון: דיני חוזים, דיני חברות ותאגידים, מקרקעין, קניין רוחני, מכרזים, רגולציה של שוק ההון, בוררות, תובענות ייצוגיות, עסקאות בינלאומיות ועוד.

התוכנית מתמקדת בקורסים המותאמים לעידן העכשווי של עולם העסקים ומקנה ידע ברמה אקדמית גבוהה, יחד עם פיתוח חשיבה משפטית, יכולות ניתוח ושיפור הכתיבה האקדמית והמשפטית.

כבוגרי ההתמחות, תזכו לא רק בידע בענפי המשפט השונים בתחום המשפט העסקי אלא גם במקפצה ושדרוג לקריירה המשפטית שלכם. התואר יקנה לכם יתרון יחסי בשוק העבודה כעורכי דין וגם בתפקידי מפתח בחברות עסקיות, ויאפשר לכם גם לשפר את תנאי השכר והגמול.

התוכנית נלמדת ע"י סגל מרצים מומחים ומובילים בתחומם, אנשי אקדמיה ותעשייה מן השורה הראשונה.

תוכנית הלימוד בהתמחות

היקף תכנית הלימודים בלימודי מוסמך במשפטים (LL.M) הינו 32 ש"ס/נקודות זכות.

משך הלימודים לסיום התואר הינו ארבעה סמסטרים.

מתווה לימודים היברידי

מתווה הלימודים הינו היברידי המשלב לימודים בקמפוס ולמידה מרחוק. שבוע ראשון למידה פרונטאלית בקמפוס, שבועיים למידה מקוונת, לסירוגין.
הלימודים הינם יום אחד בשבוע בשעות הערב.

* הנהלת המרכז רשאית לשנות מתווה זה.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה וקורסי בחירה בדגש על קורסים בעלי אוריינטציה עסקית ועל תחומים הרלוונטים למשפט עסקי. תכנית הלימודים כוללת גם שני סמינרים מחקריים, בתחומים כגון דיני צרכנות, רישום זכויות בנכסים ועוד.

קורסי החובה במסגרת ההתמחות כוללים בין היתר:

  • סוגיות מתקדמות בדיני חוזים ובחוזים מיוחדים - הקורס דן בחוזים מיוחדים כמו חוזי מכר, חוזי שכירות, חוזי קבלנות, חוזי מתנה, וגם סוגיות מתקדמות בדיני חוזים, למשל: תניות פטור בחוזים, פיצויים עונשיים בחוזים, חוזה לטובת צד ג' ועוד.
  • סוגיות מתקדמות בקניין רוחני - הקורס דן במכלול ההיבטים של דיני זכויות יוצרים, מדגמים ופטנטים, סימני מסחר, סודות מסחר ועוד סוגיות חשובות ומרתקות בקניין רוחני. זהו קורס הפותח פתח לעיסוק בנושא חשוב זה במאה ה-21 .
  • משפט וכלכלה - הקורס בוחן תחומי משפט שונים באספקלריה של הגישה הכלכלית למשפט ומקנה תובנות רבות באחד מתחומי הידע המתפתחים ביותר.
  • דיני בוררות – קורס עומק על מוסד הבוררות- הליך ליישוב סכסוכים, החלופי להליך השיפוט הסטנדרטי בבתי המשפט.
  • תובענות ייצוגיות - קורס עומק על תחום התובענות הייצוגיות - תחום שצבר תאוצה אדירה במשפט הישראלי בשנים האחרונות.
  • רגולציה של שוק ההון - הקורס עוסק בשוק ההון בכללותו והתמקדות בדיני ניירות ערך וחברות ציבוריות כולל דוגמאות אקטואליות וניתוח מקרי בוחן.

כמו כן, ילמדו גם קורסי בחירה, ביניהם למשל: דיני מכרזים וגם קורס עסקאות בינלאומיות - קורס המשלב את עולם העסקים עם העידן הגלובלי ומספק כלים להתמודד עם סוגיות חשובות הקשורות בהיבטים משפטיים של עסקאות בינלאומיות.

קורס AI חדשני

בנוסף, הסטודנטים בתואר יכולים להשתתף בקורס AI חדשני - קורס מרתק בנושא בינה מלאכותית. במסגרת הקורס תלמדו על כלי AI שונים והשימוש בהם. הקורס בעל ערך רב גם עבור עורכי דין ומשפטנים שכן בעזרת כלים אלו ניתן לייעל עבודות מחקר משפטי, קריאה וכתיבה, ועוד שימושים רבים. הקורס פתוח לכלל הסטודנטים במרכז האקדמי וניתן ללא עלות.
* מספר מקומות מוגבל

לפרטים נוספים

למי מתאימה ההתמחות במשפט עסקי

תואר מוסמך במשפטים עם התמחות במשפט עסקי מיועד לבוגרי ובוגרות תואר ראשון במשפטים בעלי/ות אוריינטציה עסקית, המעוניינים/ות להרחיב את השכלתם/ן לתואר מתקדם ולהעמיק את הידע המשפטי שלהם בדגש על משפט עסקי ומסחרי בתחומים כמו חוזים, מקרקעין, תאגידים, ותחומים נוספים שלא נלמדו בתואר הראשון או שנלמדו באופן שאינו מספק ומעמיק בתואר הראשון.

המסלול מתאים לעורכי ועורכות דין, משפטנים ומשפטניות, העוסקים/ות בתחומים הנוגעים לעולם העסקים ובענפי המשפט המסחרי ומעוניינים/ות להרחיב את הידע ויכולות הניתוח והכתיבה בתחומים אלה. המסלול מתאים גם למי שמתכנן לעסוק בעתיד בעריכת דין בענפי משפט מסחרי עסקי או בתפקידי מפתח וניהול עם ממשקים עסקיים בחברות עסקיות ובמוסדות ציבוריים ורוצה להקנות לעצמו/ה יתרון יחסי על פני מועמדים אחרים בשוק העבודה התחרותי של ימינו.

כלים שרוכשים בהתמחות במשפט עסקי

במסגרת ההתמחות, תרכשו ידע משפטי בדגש על ענפי המשפט המסחרי עסקי וכלים להתמודדות עם סוגיות משפטיות מורכבות. תרכשו גם מיומנויות כתיבה משפטית ואקדמית, כלי מחקר וניתוח משפטי - מיומנויות חיוניות בעלות ערך משמעותי ואף הכרחי בשוק העבודה.

מבין מרצי החוג התמחות במשפט עסקי

ד"ר ויקטור בוגנים
ד"ר ויקטור בוגנים
ד"ר בוגנים הינו מרצה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט משנת 2003. התמחותו העיקרית הינה בתחומי המשפט העסקי, הקניין רוחני ומשפט וטכנולוגיות מידע. ד"ר בוגנים לימד באוניברסיטת חיפה ובמוסדות אחרים להשכלה גבוהה, וכן היה מרצה אורח בבית הספר למשפטים של American University בוושינגטון. הינו בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית (1980), מוסמך במנהל עסקים בהתמחות של מערכות מידע של אוניברסיטת תל-אביב (1991) ובעל תואר דוקטור של University of London (1999).


ד"ר דפנה לביא
ד"ר דפנה לביא
דיקנית הסטודנטים, מרצה בכירה וחברת סגל פנים במרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט'. חברת כבוד בלשכת המגשרים בישראל, חברת לשכת עורכי הדין ועורכת (משותפת) של כתב העת 'שערי משפט' (גיליון 'פסיכולוגיה ומשפט').
לעמוד המלא של ד"ר לביא


ד"ר אורן בשן
ד"ר אורן בשן
ד"ר בשן הינו מרצה למימון, פיננסים וכלכלה. מומחה למיקרו כלכלה, חוקר את תחום הרכישה הקבוצתית.
מרצה בפקולטה למשפטים בקורס משפט וכלכלה ואף חבר בסגל הפנים בחוג למנהל עסקים.
לעמוד המלא של ד"ר בשן
מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה