המחשה
מידע למועמדים >> מלגת ממדים ללימודים

מלגת ממדים ללימודים

אנחנו שמחים לבשר על שדרוג שחל במלגת 'ממדים ללימודים' הניתנת לחיילות וחיילים משוחררים עבור לימודים אקדמאיים לתואר ראשון או שני. החל מהשנה, ינתן במסגרת המלגה, מימון מלא של 100% משכר הלימוד האוניברסיטאי לזכאים, למשך כל שנות התואר האקדמי!

להלן הפרטים המלאים על מלגת 'ממדים ללימודים'

מהי מלגת 'ממדים ללימודים'?

מלגת 'ממדים ללימודים' היא מלגה במימון האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון .
המלגה ניתנת כהוקרה לחיילים/ות לוחמות ולוחמים משוחררים, על שירותם ותרומתם למדינה וכן לבנות ובני אוכלוסיות ייחודיות לאחר שירותם הצבאי המעוניינים בלימודי תואר ראשון או תואר שני במוסדות שהוכרו ע"י המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), וכן לימודי תעודה בתחום האומנות, במוסדות שאושרו ע"י משרד התרבות והספורט.

מי זכאי למלגת 'ממדים ללימודים'?

הזכאים למלגה הינם חיילים/ות משוחררים/ות, שאושרו כזכאים ע"י צה"ל, אשר התגייסו החל מ-01.07.13 ואילך ועד 5 שנים מסיום שירותם הצבאי, והם משתייכים/ות לאחת מהאוכלוסיות הבאות*:
1. חיילים/ות לוחמים/ות משוחררים/ות ששירתו לפחות 75% מתקופת שירותם כלוחמים/ות.
2. חיילים/ות משוחררים/ות השייכים/ות לאחת מהאוכלוסיות הבאות:
חיילות וחיילים בודדים משוחררים, שהוכרו כבודדים עד תום השירות.
זכאי תשמ"ש הורים - מי שבמהלך שירותם היו זכאים לתשלומי משפחה להוריהם, כמשמעותם בפקודות הצבא.
בנות ובני מיעוטים - חיילים/ות משוחררים/ות בני ובנות האוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית.
עולות ועולים חדשים משוחררים - מי שהוגדרו במהלך שירותם כעולים חדשים, על פי פקודות הצבא.
המלגה ניתנת לעומדים בתנאי הזכאות, במידה והתחילו ללמוד תוך 5 שנים מתום השנה האזרחית שבה השתחררו משירות החובה בצה"ל. (היינו תוך 5 שנים מיום השחרור משירות חובה ועד סוף השנה החמישית).

בתנאים מסוימים ניתנת הארכה של תקופת הזכאות לקבלת המלגה לתקופה של 7,6 או 8 שנים מיום השחרור משירות חובה (כמו למשל במקרים של שירות קבע/ מכינה קדם אקדמית/ השלמת בגרויות / מבחן פסיכומטרי) - פרטים באתר הקרן.
*הזכאות למלגת 'ממדים ללימודים' נקבעת ע"י צה"ל, בהתאם לתנאים הקבועים בחוק.

האם ניתנת התנדבות לצורך קבלת המלגה?
לא נדרשת התנדבות או הצטיינות כתנאי לזכאות למלגה.

מהו היקף המלגה?

להבדיל משנים קודמות שבהן היקף המלגה עמד על 75% מימון לזכאים, החל מהשנה (שנת 2024) המלגה תעניק מימון של עד 100% משכר לימוד אוניברסיטאי כפי שנקבע ע"י המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).
בשנת הלימודים תשפ"ד, שכר הלימוד האוניברסיטאי שנקבע ע"י המל"ג עומד על 11,296 ₪. (באם שילם הסטודנט פחות מגובה המלגה המקסימלי - תשולם מלגה לפי התשלום בפועל).
סך תקופת הזכאות המקסימלית למלגה היא עבור 3 שנות לימודים. סטודנטים/יות להנדסה, אדריכלות או רפואה זכאים/יות לקבל את המלגה עבור 4 שנות לימודים.
לאור השינוי שחל בהרחבת היקף המלגה לעומת שנים קודמות, גם סטודנטים שקיבלו בעבר 75% או 66% משכר הלימוד, וטרם עברו 5 שנים מיום השחרור משירות החובה, יקבלו השלמה ל-100% עבור כל שנת לימודים, בסוף השנה האחרונה לזכאותם.

האם נדרשת הרשמה למלגה מחדש כל שנה?

כן, יש להגיש בקשה למלגה בכל שנת לימודים מחדש. את הבקשה לקבלת המלגה יש להגיש באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים, במועדי ההרשמה שמפורסמים באתר האגף.

איך נעשה התשלום למלגה בפועל?

התשלום לתואר באמצעות המלגה נעשה לאחר קבלת ספח אישור על המלגה מהיחידה לחיילים משוחררים.
המלגה משולמת באופן מדורג לאורך תקופת התואר, וגם רטרואקטיבית במידה והנכם עדיין סטודנטים!
על פי כללי המלגה, תקבל/י בשנה הראשונה והשנייה 85% מגובה שכר הלימוד האוניברסיטאי ובשנה האחרונה – תקבל/י השלמה של עד 300%.
כספי המלגה יועברו לחשבון הבנק האישי שלך.

מהם מסלולים שבהם ניתן להשתלב באמצעות המלגה?

באמצעות המלגה, תוכל/י להשתלב בלימודי בתואר ראשון או תואר שני במגוון מסלולי הלימוד בכל אחת מהפקולטות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.
אנו במרכז האקדמי מציעים תוכניות לימודים עדכניות ופרקטיות, הנלמדות ע"י מרצים מהשורה הראשונה, תוך חיבור לשוק העבודה.
בין תוכניות הלימוד לתואר ראשון במרכז האקדמי:

  • תואר ראשון LL.B במשפטים.
  • תואר ראשון B.A במנהל עסקים במגוון התמחויות לבחירה: חשבונאות -עם אפשרות הסמכה לרואי חשבון/ יזמות, שיווק ודיגיטל / יזמות, פיננסים ושוק ההון.
  • מגוון תוכניות לימוד לתואר ראשון בפקולטה למדעי הבריאות: תואר ראשון B.Sc בדימות רפואי/ תואר ראשון בניהול מערכות בריאות B.A/ תואר ראשון B.S.N בסיעוד.

במידה ויש ברשותך תואר ראשון, תוכל/י לקבל את המלגה עבור לימודי תואר שני. במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט אנו מציעים מגוון תוכניות לימוד יוקרתיות לתואר שני:

האם אוכל לקבל את מלגת 'ממדים ללימודים' יחד עם מלגות נוספות להם אני זכאי (כפל מלגות)?
ככלל, לא ניתן לקבל יחד עם מלגת 'ממדים ללימודים' מלגה כלשהי נוספת הניתנת גם היא ממשרדי או מגופי המדינה. אולם, במידה ומדובר במלגות נוספות שאינן במימון מתקציב המדינה, ניתן לקבל מלגות נוספות בנוסף למלגת 'ממדים ללימודים' וזאת ללא כל קיזוז או הפחתה בסכומים.

המשמעות היא שבנוסף ובמקביל לקבלת מלגת 'ממדים ללימודים' תוכל/י ליהנות גם מהטבות הייחודיות שמעניק המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט לחיילים משוחררים בתקופת הרישום לנרשמים ללימודי סמסטר אביב תשפ"ד, ביניהן מלגה בסך 5000 ש"ח וכן דחיית מועד תשלום שכר הלימוד לקיץ**.
תקופת רישום זו מסתיימת ב 7.4.24 מהרו להירשם!

האפשרות המוענקת לחיילים משוחררים לכפל המלגות (הן מלגת הקרן לחיילים משוחררים והן מלגת הסיוע וההטבות שמעניק המרכז האקדמי) – היא משמעותית ויכולה לאפשר לך לקבל סיוע כלכלי רחב היקף, במימון מלא של הוצאות הלימודים כך שתוכל/י להסיר את הדאגות הכלכליות במהלך התואר ולהעניק לעצמך הזדמנות לרכוש השכלה גבוהה שתפתח לך דלתות לקריירה שתמיד חלמת.
**ההטבות שצויינו מטעם המרכז האקדמי רלוונטיות לנרשמי סמסטר אביב תשפ"ד. המרכז האקדמי רשאי לבצע שינויים בהתאם למצב.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה