סטודנטים לומדים בספרייה
מערך המכינות הקדם אקדמיות >> מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח

מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח

מכינה ייעודית לתואר ראשון:
בניהול מערכות בריאות / משפטים / מנהל עסקים / מדיניות ציבורית
במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

מועד פתיחת מכינות לשנת הלימודים תשפ"ד:

לבעלי בגרות חלקית
04.3.24- מסלול בוקר

לבעלי בגרות מלאה
07.4.24
19.5.24

למי מיועדת המכינה

המכינה הייעודית למדעי החברה והרוח מיועדת למועמדים המעוניינים להתקבל לתואר ראשון באחד ממסלולי הלימוד השונים ב משפטים,מנהל עסקים ,מדיניות ציבורית או ניהול מערכות בריאות, במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, אך אינם עומדים בתנאי הקבלה לתואר הראשון.
במסגרת המכינה נלמדים הן קורסי בסיס והן קורסי הרחבה ייעודיים למסלול התואר המבוקש. המכינה מסייעת ללומדים בה להתכונן ללימודים אקדמאיים על ידי רכישת מיומנויות לימוד ותוכן אקדמי נרחב. בוגרי המכינה שסיימו אותה בהצלחה, יוכלו להשתלב באחד מהתארים הראשונים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט,אשר עוסקים בתחום החברה והרוח.

הלימודים נמשכים בין 4.5-9 חודשים (תלוי במסלול -כפי שיפורט בהמשך). מדובר בתוכנית נוחה שמבוססת על 3 ימי לימוד בשבוע במסלול בוקר או ערב לבחירתכם, מה שמאפשר למעוניינים לעבוד במקביל ללימודים.

תנאי קבלה למכינה

למכינה יוכלו להתקבל בוגרי 12 שנות לימוד בעלי תעודת בגרות חלקית או בעלי תעודת בגרות מלאה, כאשר לכל אחד מהנ"ל תתקיים מכינה ייעודית שונה הן מבחינת מספר ימי הלימוד בשבוע והן מבחינת משך תקופת המכינה:
1. מכינה ייעודית לבעלי בגרות חלקית- משך הלימודים במכינה הוא כ-9 חודשים והיא מחולקת ל 2 סמסטרים שבהם יתקיימו 3 ימי לימוד בשבוע במסלול בוקר/ערב.
2. מכינה ייעודית לבעלי בגרות מלאה-
• מסלול בוקר- 4 וחצי חודשים
• מסלול ערב- 5 וחצי חודשים
בשני המסלולים, הלימודים יתפרשו על פני 3 ימי לימוד בשעות הבוקר/ערב, סה"כ 32 שעות שבועיות.

למעוניינים, קיימת מכינה קדם אקדמית ייעודית למועמדים מעל גיל 30 בעלי בגרות מלאה . מדובר במכינה שהינה בעלת היקף לימודים מצומצם יותר וכוללת 4 קורסים בלבד, ואורכה כ-4.5 חדשים.
לפרטים נוספים אודות מכינה ל 30+  לחצו כאן >>


תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים במכינה למדעי החברה והרוח כוללת מספר מקצועות ליבה אותם לומדים כל הסטודנטים במכינות הקדם האקדמיות של המרכז האקדמי שערי משפט:

מתמטיקה
אנגלית
אוריינות אקדמית
יישומי מחשב

בנוסף לקורסי הבסיס, יילמדו במכינה גם מספר קורסי הרחבה הרלוונטים למדעי החברה והרוח:

תורת השכנוע והפרזנטציה
אסטרטגיות למידה
**תורת המשפט

**לבעלי בגרות מלאה שיעברו בציון סופי של 70 ומעלה - יינתן פטור מקורס מבוא לתורת המשפט במסלול הלימודים לתואר ראשון במשפטים ולתואר ראשון במדיניות ציבורית.

קורס הכנה במתמטיקה

המכינה הייעודית כוללת כאמור גם קורס הכנה במתמטיקה. מטרת הקורס הינה לספק לתלמידים ידע בסיסי במתמטיקה. לפרטים נוספים אודות קורס ההכנה במתמטיקה ולסילבוס המלא של הקורס לחצו כאן >>

נהלי הרישום

ביטול הרשמה או הפסקת לימודים יתאפשרו בהתאם לתקנונים, הוראות המוסד והנהלים.
במקרה של ביטול הרשמה ו/או הפסקת לימודים - יש להודיע על כך בכתב, במסירה אישית או במכתב רשום .
יובהר כי דמי רישום אינם מוחזרים במקרה של ביטול הרשמה מכל סיבה שהיא - לרבות ביטול ביוזמת הנרשם או במקרה של אי קבלה ללימודים. כמו כן במקרה של ביטול לאחר קבלה ללימודים - דמי מקדמת שכר לימוד אינם מוחזרים אלא בהתאם להנחיות ולהסברים המופיעים במדריך לנרשם ו/או בטופס שכר הלימוד.

הכרה במכינה וקבלה לתואר

יובהר כי סיום המכינה בהצלחה מאפשר קבלה לתואר ראשון במסלולי הלימוד של המרכז האקדמי שערי משפט אולם המוסד אינו נושא באחריות כלשהי באשר לקבלה לתואר ראשון במוסדות אקדמיים אחרים ו/או באשר להכרה/אי הכרה בתעודת המכינה הקדם האקדמית של המרכז שערי מדע משפט על ידי מוסדות אחרים. תלמיד המבקש להתקבל ללימודים אקדמאים במוסדות אחרים, נדרש לברר בעצמו את תנאי הקבלה במוסדות אלו.

תנאים להצלחת המכינה

הצלחת המכינה הקדם אקדמית מותנית בקיום התנאים הבאים:חובת נוכחות של 80% מכלל הקורסים .
סיום המכינה בציון משוקלל של 80 ומעלה (ובתנאי שניתן ציון עובר בכל אחד מהקורסים - ציון 60 מינימום).

הערות נוספות:
המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט רשאי לשנות את תכנית הלימודים וסדר המקצועות הנלמדים במכינה. תוכנית הלימודים תימסר במועדים שייקבעו על ידי הנהלת המוסד.
פתיחת התכנית מותנית במינימום נרשמים.
המכינה מתקיימת בפיקוח המועצה להשכלה גבוהה ובשיתוף משרד הביטחון. שיתוף הפעולה מאפשר לצעירים ולחיילים משוחררים ליהנות מתקופת הכנה לאקדמיה ומסיוע של עד 100% מימון בשכר הלימוד לזכאים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה