לימודי מדעי הבריאות >> התמחות בחדשנות טכנולוגית בבריאות במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות

התמחות בחדשנות טכנולוגית בבריאות במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות

אודות ההתמחות

העולם בו אנו חיים כיום עובר מהפכה טכנולוגית של ממש שנמצאת בעיצומה. היא משפיעה על שלל תחומי חיינו ומשנה גם את פני הרפואה בקצב מסחרר. הערכות אומרות שתעשיית הבריאות הדיגיטלית צפויה לצמוח פי 6 בגודלה – בקצב של כ -30% בשנה! הביקוש לבוגרים אשר למדו, והתמקצעו בטכנולוגיות רפואיות מתקדמות גדול מתמיד.

אנו במרכז האקדמי שערי מדע משפט רואים חשיבות עליונה בהוראת חדשנות ויזמות טכנולוגית בעת הזו של מציאות משתנה.

ההתמחות בחדשנות טכנולוגית בבריאות במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות, נועדה לענות על צורך זה ולהכשיר את בוגריה בתחומי החדשנות והניהול במערכות הבריאות.

מסלול חדש זה יעניק לסטודנטים ראייה רחבה והבנה מעמיקה של עולמות הבריאות בפן הטכנולוגי. המסלול כולל מגוון קורסים ייחודיים ומרתקים אשר שמים דגש על תחום הטכונולוגיה בעולם הרפואה, כגון: מדפסות תלת מימד בשירות חדר הניתוח, בינה מלאכותית ברפואה, אפליקציות סלולאריות לקידום בריאות, יישום אפליקציות רפואיות בקרב קשישים, ועוד.

התוכנית משלבת קורסים וסדנאות עיוניות לצד סמינרים מעשיים, בהם הסטודנטים יתנסו ביזמות רפואית הלכה למעשה, ויובילו מיזם טכנולוגי בליווי מומחים מהתעשייה.

התוכנית נלמדת ע"י סגל מרצים מובילים בתחומם בעלי ידע וניסיון אקדמי המשולב בעשייה במערכת הבריאות.

תוכנית הלימוד בהתמחות

ההתמחות במסלול חדשנות טכנולוגית בבריאות היא תוכנית רב תחומית במסלול גמיש ונוח, המתאים לאנשים עובדים ובעלי משפחות.

הלימודים נלמדים באופן פרונטלי בקמפוס בשילוב עם לימודים מקוונים בזום ומתקיימים 3 פעמים בשבוע בלבד. ניתן לבחור בין מסלול בוקר ולמסלול ערב. הלימודים נפרסים על פני 6 סמסטרים (במועד אביב) או 7 סמסטרים רצופים (במועד אוקטובר) , וסיום התואר תוך שנתיים ו-4 חודשים בלבד.

ההתמחות משלבת קורסי ליבה במדעי הניהול עם קורסים ייחודיים בתחום מערכות הבריאות ובתחום הטכנולוגיה בעולם הרפואה.

בין קורסי חובה: יסודות הניהול, ניהול שירותי בריאות, מערכות מידע לניהול, רפואה דיגיטלית, אתיקה במערכות בריאות ועוד.

בנוסף לקורסי הבסיס, ילמדו מגוון קורסי בחירה, ביניהם: קידום הבריאות באמצעים טכנולוגיים, מבוא לרפואה דחופה, כלכלה התנהגותית, סייבר והגנת המידע, שיווק ומיתוג בתחום הבריאות, ועוד.

התוכנית כוללת גם פרויקט גמר .

בנוסף, הסטודנטים בתואר יוכלו להשתתף בקורס AI חדשני מסוגו בתחום הכי חדשני ומתפתח בתקופה האחרונה- בינה מלאכותית. הקורס פתוח לכלל הסטודנטים וניתן ללא עלות נוספת.

בתום הלימודים יקבלו הסטודנטים בנוסף לתעודת התואר הראשון B.A בניהול מערכות בריאות, תעודה נוספת על סיום ההתמחות במסלול חדשנות טכנולוגית בבריאות.

למי מתאימה ההתמחות

ההתמחות מתאימה למועמדים המתעניינים בעולמות היזמות והטכנולוגיה ובשילובה בעולם הרפואה, ולאלו המעוניינים לקבל הכשרה וידע מקיף בנוגע לניהול מערכות בריאות בעולם הטכנולוגי של ימינו.

ההתמחות מתאימה גם לחסרי ניסיון וגם לכאלה שכבר מלאים תפקידים בתחומי הרפואה ומעוניינים להשתלב בעתיד בעמדות ניהוליות בארגונים בהם עובדים.

הידע והכלים שירכשו, ימצבו את בוגרי ההתמחות בחזית המהפכה הדיגיטלית במערכת הבריאות, ויפתחו בפניהם מגוון רחב של הזדמנויות קריירה מרתקות, כמו למשל: מובילי פרויקטים של בריאות דיגיטלית, יועצי טכנולוגיה במוסדות בריאות, אנשי מחקר בתעשיית הבריאות, מנהלי חדשנות בבתי חולים וקופות חולים - האחראים על הובלת תהליכי הטמעה ואימוץ טכנולוגיות חדשניות, שיפור תהליכים ויצירת פתרונות יצירתיים לאתגרי מערכת הבריאות, ועוד מגוון תפקידי מפתח ותפקידי ניהול, בארגוני הבריאות בישראל: בתי החולים, קופות החולים ובמרכזים הרפואיים השונים ברחבי הקהילה.

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שם דגש רב על סיוע בהשתלבות הבוגרים בשוק העבודה לאחר התואר. בסיום התואר זוכים הבוגרים לייעוץ ולליווי צמוד של המרכז להכוון קריירה, שמסייע בהשמה במגוון ארגונים במערכת הבריאות, ביניהם קבוצת כללית שירותי בריאות.

כלים שרוכשים בהתמחות

הלומדים בהתמחות ירכשו הבנה מעמיקה של מערכת הבריאות, ידע וכלים לניהול מערכות בריאות, כמו גם ידע בתחומי החדשנות והטכנולוגיה בעולם הרפואה, הובלת חדשנות ויישום טכנולוגיות מתקדמות במערכות בריאות.

כאמור, הידע והכלים שירכשו, ישמש את בוגרי התוכנית בהמשך בשוק העבודה ויאפשר להם להשתלב במגוון תפקידי מפתח במערכת הבריאות.

תיאור כללי על פרויקט הגמר

מסלול ההתמחות כולל סמינריון עיוני וסמניריון מחקרי שיבחרו מתוך מגוון של סמניריונים לבחירה, ביניהם למשל: סמינריון בנושא טכנולוגיות במערכת הבריאות, בינה מלאכותית בניהול מערכות בריאות, ניהול סיכונים במערכת הבריאות ועוד.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה