המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

86 התכנים יועברו תוך שילוב דוגמאות מעולם הבריאות שימחישו את השימוש המעשי של שיטות המחקר בהקשרים ניהוליים, שירותיים וקהילתיים. דגש מיוחד יושם על פיתוח חשיבה שיטתית וביקורתית, ועל הבנה של היתרונות והאתגרים שבשימוש במחקר כבסיס לניתוח תופעות, קבלת החלטות, והערכת תהליכים . הקורס נועד לספק תשתית להבנת תהליכים מחקריים ולהתמצאות בשפה המחקרית, במטרה לאפשר הבנה טובה יותר של מידע מבוסס- נתונים ויישומו בהקשרים מקצועיים עתידיים. הנושאים אשר יילמדו במסגרת הקורס: • השיטה המדעית- מאפיינים ועקרונות החקירה המדעית • מחקר כמותי לעומת איכותי • מושגי יסוד הנדרשים למחקר האקדמי - תיאוריה, בעיית מחקר, השערות, משתנים (תלויים ובלתי תלויים), ו הגדרות נומינליות ואופרציונליות • התיאוריה ובדיקתה , סקירת ספרות • בחירת בעיית מחקר וניסוחה, השערות מחקר • סיווג מחקרים: גישושי, תיאורי, סיבתי- מהות ומאפיינים • מערך מחקר מתאמי מול ניסויי . ניסוי אקראי מבוקר • דגימה- קביעת אוכלוסיית מחקר, דגימה וטעויות דגימה, שיטות דגימה שונות (הסתברותיות ולא הסתברותיות כגון מקרית פשוטה, אשכולות, שכבות, כדור שלג, מזדמנת ועוד) • סגנונות מחקר: אתנוגרפי, סקר וניסויי. מדידה: סולמות מדידה • מהימנות המדידה- מהימנות בין שופטים, מבחן חוזר, מבחנים מקבילים • תוקף המדידה- תוקף נראה, תוקף תוכן, תוקף ניבוי, תוקף מבנה • הקשר בין תוקף למהימנות • היכרות עם סוגי מאמרים באמצעות תקצירים • לזהות סוגי מקורות (תזות, ספרים, סוגים שונים של מאמרים) • קריאה יעילה – כיצד קוראים מאמר, התיידדות עם הטקסט • כללי ציטוט מקורות  מרכיבי ציון: בחינה אמריקאית ( 70% עבודה +) ( )30% ציון מיטיב עד 5 נקודות על פי שיקול המרצה בגין השתתפות פעילה ותורמת שם הקורס: תכנון, הערכה ומדיניות במערכות בריאות שם המרצה: דוקטור אמה אברבוך 5( נקודות זכות) ב' בוקר ב' הנדסאים סמסטר: קיץ קיץ יום: רביעי שני שעה: ) 09:30-13:30 (זום 08:30-14:00

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=