המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

166 ויעילים בסיעוד, על האחות להיות בעלת יכולות מקצועיות בתחום התקשורת הבין אישית, ובתחום תמיכה, ייעוץ והדרכה. על האחות להיות בעלת מודעות עצמית ומיומנויות תקשורת אפקטיבית הכוללות: חמלה, אמפטיה, כשירות תרבותית ועזרה לזולת, ולפתח גישה של ה"מטופל ומשפחתו במרכז" והתאמת שירותי הבריאות לגישה זו . הידע וההבנות שיירכשו בקורס יהוו בסיס ללימוד חווייתי- התנסותי בקבוצות בהמשך תהליך ההכשרה בקליניקה. מטרות הקורס: 1 . לפתח מיומנויות של תקשורת יעילה בקרב סטודנטים, המקדמת את הגישה "המטופל ומשפחתו במרכז". 2 . לתת כלים לחיזוק מיומנויות של תקשורת יעילה ואפקטיבית להבנת צרכיו של המטופל ומשפחתו בהיבט הביו פסיכוסוציאלי הכוללים חמלה ואמפטיה. • השתתפות חובה  מרכיבי הציון הסופי: • מבחן מסכם מהווה 60% מהציון הסופי. ציון עובר .60 • הגשת תרגיל מהווה 40% מהציון הסופי. ציון עובר .70 שם הקורס: פסיכולוגיה התפתחותית שם המרצה: גברת איריס שכנאי ביבר 2( נקודות זכות) סמסטר: ב' יום: חמישי שעה: 08:30-10:00 תיאור הקורס: הקורס עוסק ב מושגי יסוד בהתפתחות לאורך מעגל החיים, מהתקופה הקדם לידתית ועד הזקנה, תוך התייחסות לשאלות יסוד של פסיכולוגיה התפתחותית:- תורשה מול סביבה, המשכיות מול שינוי ועוד. בקורס ייסקרו התיאוריות המרכזיות בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית וכן שלבי ההתפתחות הנורמאלית ומאפייניהם. במסגרת הקורס נדון בהיבטים שונים של התפתחו ת גופנית, קוגניטיבית, חברתית ורגשית, ו בגורמים המשפיעים על ההתפתחות, כגון המשפחה, מסגרות החינוך, הסביבה החברתית והתרבות, מתוך הכרה בחשיבותם עבור העוסקים במקצוע הסיעוד. מטרות הקורס : לאפשר לסטודנט ים לבחון את התפתחות האדם לאורך שלבי החיים, הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינה חברתית ורגשית. הסטודנטים יבינו את הצרכים והמאפיינים הייחודיים בהתאם לשלבי ההתפתחות השונים ויכירו יישומים של הידע התאורטי בטיפול ובמחקר.  מרכיבי ציון: 100% מבחן מסכם

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=