המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

134 שם הסמינריון: דיני משפחה בעידן מודרני וגלובלי שם המרצה: פרופסור פמלה לאופר יוקלס 4( נקודות זכות) סמסטר : שנתי יום : שני שעה: 16:00-17:30 תיאור הסמינר : קורס זה מיועד להכין כל סטודנט לערוך מחקר מעניין ומקורי בדיני משפחה. בחלק הראשון של הקורס, נעבור על 8-10 נקודות מתח בדיני משפחה: זכויות הילד מול טובת הילד, זכויות הורים מול זכויות ילדים, פרטיות מול פטרנליזם, זכות להורות מול זכות לא להיות הורה, הורות על בס יס ביולוגיה מול הורות על בסיס כוונה או תפקוד כהורה, שוויון פורמלי מול שוויון מהותי, ונישואין מסורתיים מול גמישות בהכרה משפטית בזוגיות וכדומה. כל שיעור יעסוק במתח שונה שיעזור לסטודנטים לכתוב עבודה מחקרית עם שאלת מחקר ברורה ועמדת תזה ברורה . בחלק השני של הקורס כל סטודנט יציג את מחקרו וי קבל עזרה בהכנת עבודה סופית. שם הסמינריון: דרכים אלטרנטיביות להליך השיפוטי שם המרצה: דוקטור דפנה לביא 4( נ קודות זכות) סמסטר: שנתי יום: שני שעה: 20:30-22:00 תיאור הסמינר: בעשורים האחרונים, אנו עדים לתופעת התחדשותן והתעצמות קולן של הדרכים האלטרנטיביות ליישוב סכסוכים (ה- “A.D.R” ובראשן- הגישור), במדינות שונות בעולם. העומס בבתי המשפט ואי שביעות הרצון מתוצאות ההליכים המשפטיים, היוו רק פן אחד בהבנת התופעה. פן אחר קשור בביקורת החברתית, אשר הוטחה בהליך השיפוטי, בכל הקשור למוגבלויותיו האינהרנטיות בקידום צדק אמיתי ושוויון בפני החוק. בנו סף, מספר קבוצות של מעצבי מדיניות חברתית, שפעלו בסוף שנות ה- 70 בארה"ב, הצביעו על הכשל החברתי- תרבותי בדרך בה נוהגת רובה של החברה המערבית ליישב קונפליקט ים וחילוקי דעות: הכוחנות וההיזקקות המוגזמת (שלא לומר התלותית) להכרעות שיפוטיות אדברסאריות. בנקודה זו נכנסה לתמונה הבשורה החברתית של דרכי ה- ADR , אשר קשורה בשאיפה לקידום שליטת הפרט על גורלו , לצמצום מעורבות השלטון בחיי האזרח, ולמעשה- ליצירת חברה משופרת אשר אינה זקוקה בהכרח לאוטוריטה חיצונית על מנת לקיים תהליכים חברתיים תקינים. קשת ההתפלחות של דרכי ה- ADR מונה דרכים רבות. וביניהן:בוררות, בוררות- ייעוצית, גישור, פישור, משפט שיתופי, ENE , גישבור, קובע ממצאים, שכירת- שופט וכו'. הסמינריון יעסוק בתופעת ה- ADR , צמיחתה ושורשיה, התפתחותה והתפלחויותיה וכמובן- הבשורה החברתית שהיא נושאת עמה. ❖ מרכיבי ציון: 85% תקציר מקדמי + עבודה בכתב 15% הצגת + בחירת נושא לכתיבה במועד שנקבע הנושא בפני הכיתה במועד שנקבע. הצגת הנושא והגשת תקציר מקדמי במועדם מהווים תנאי מקדמי מחייב להגשת העבודה בכתב.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=