המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

B.A ‹‡• Š‚ŽŒ ƒ—~– –~ƒ˜ 0 ˜‡–ƒ‡” ˜ƒ‡Ž‡Œ ƒ—~– –~ƒ˜ 0 B.A †’—Œƒ Š—ŒŒ M.B.A ‹‡• Š‚ŽŒ ‡Ž— –~ƒ˜ 0 ƒ‡‡ ‚†Šƒ•’‚ Šƒ‚‡ŽŠ שנת הלימודים תשפ"ו 2025-2026

1 המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הפקולטה לניהול ידיעון לשנת הלימודים תשפ"ו תואר ראשון ב מינהל עסקים וחשבונאות B.A תואר ראשון במדיניות ציבורית, ממשל ומשפט B.A תואר שני במינהל עסקים M.B.A תשפ"ו 2025-2026

2 תוכן עניינים דבר דקאן הפקולטה לניהול לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 4 ...... רקע ומגמות ................................ ................................ ................................ 5 ........... מוסדות המרכז ו הפקולטה לניהול ................................ ................................ 6 ................ הסגל האקדמי ................................ ................................ ................................ 7 ........ מרצי סגל פנים ................................ ................................ ................................ 7 ........ מרצי סגל חוץ ................................ ................................ ................................ 7 ......... מורות לאנגלית ................................ ................................ ................................ 7 ........ הסגל המנהלי ................................ ................................ ................................ 8 ......... דקאנט הסטודנטים ................................ ................................ 9 ................................. תקנון בחינות, ציונים ותנאי מעבר ................................ ................................ 10............... תקנון משמעת לסטודנטים ................................ ................................ 18........................ תקנון הספריה ................................ ................................ ................................ 25....... תקנון שכר לימוד ................................ ................................ 28.................................... חוק זכויות הסטודנט, התשס"ז- 2007 ................................ ................................ 37.......... לוח זמנים אקדמי לשנ ת הלימודים תשפ"ו 2025 – 2026 ................................ 49.................. החוג למינהל עסקים ................................ ................................ 50 ............... תואר בוגר ב מינהל עסקים ובחשבונאות ................................ 51 ...................... תקנון הלימודים ב חוג למינהל עסקים וחשבונאות ................................ 52........................... תכנית ההוראה לקבלת תואר בוגר במינהל עסקים בהתמחויות השונות 62............................... תכנית הלימודים לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 64.................. תיאור הקורסים ................................ ................................ 66..................................... קורסי חובה שנה א' ................................ ................................ 67................................ קורסי חובה שנה ב' ................................ ................................ 77................................. קורסי חובה שנה ג' ................................ ................................ 94................................. ק ורסי חובה שנה ד' ................................ ................................ 103 ............................... תואר מוסמך ב מינהל עסקים ................................ 106 .................................. דבר ראש החוג לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 107 ................... תכנית ההוראה לקבלת תואר מוסמך במינהל עסקים ................................ 108 ..................... תכנית הלימודים לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 109 ................ תיאור הקורסים ................................ ................................ 110 ................................... קורסי חובה ................................ ................................ ................................ 110 ........ קורסי התמחות ................................ ................................ 119 ....................................

3 החוג למ דיניות ציבורית, ממשל ומשפט ................................ 125 .................... דבר ראש החוג לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 126 ................... תקנון הלימודים ב חוג למדיניות ציבורית, ממשל ומשפט ................................ 127 ................ תכנית ההוראה לקבלת תואר בוגר ב מדיניות ציבורית, ממשל ומשפט 137 ................................ תכנית הלימודים לשנת תשפ"ו ................................ ................................ 138 ................ תיאור הקורסים ................................ ................................ 140 ................................... קורסי חובה ................................ ................................ ................................ 140 ........ קורסי חובה שנה א' ................................ ................................ 141 .............................. קורסי חובה שנה ב' ................................ ................................ 150 ............................... קורסי חובה שנה ג' ................................ ................................ 160 ............................... קורסי בחירה ................................ ................................ ................................ 164 ....... סמינריונים ................................ ................................ ................................ 166 .........

4 דבר דקאן הפקולטה לניהול פרופסור שמואל סטשבסקי סטודנטים יקרים, הפקולטה לניהול במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מהווה מטריה אקדמית לתוכניות לימוד שונות לתואר ראשון ( B.A. ) ולתואר שני ( M.B.A. .) לימודי הניהול מבוקשים מאוד בארץ ובעולם ונועדו לשפר את הניהול של חברות וארגונים. מחקרים מראים שמנהלים משפיעים במידה רבה על ההצלחה של חברות וארגונים ושל מחלקות בתוך הארגון. מטרת לימודי הניהול הינה לשפר את הידע, המיומנות, המקצועיות והאיכות של הסטודנטים ולאפשר להם להשתלב במקום עבודה טוב או להתקדם במקום עבודתם הנוכחי ואף להקים מיזם משלהם. התמורה הכספית של מנהלים ושל בעלי מקצוע מיומנים בתחומי הניהול הינה גבוהה משמעותית יחסית לעובדים רגילים. העולם העסקי והארגוני עובר שינויים משמעותיים וזאת בעיקר עקב השיפורים הטכנולוגיים התכופים. בפקולטה לניהול אנחנו שמים דגש על עדכניות ועל שילוב משמעותי של העידן הדיגיטלי בתוכניות הלימוד. כמו כן, בנוסף לרמה האקדמית הגבוהה, אנו מתמקדים בלימודים מעשיים תוך שילוב הניסיון בשטח. בעקבות כך, המרצים בפקולטה משלבים ידע אקדמי עדכני עם ניסיון מעשי בתחום מומחיותם והם בעלי כישורי הוראה גבוהים. במסגרת הפקולטה ניתן ללמוד את בתחומים הבאים: תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות B.A. עם אפשרות הסמכה לרואי חשבון *. הלימודים נמשכים 3.5 שנים ללא סמסטר קיץ וכוללים את שנת ההשלמה לרו"ח. תואר ראשון במנהל עסקים B.A. בהתמחות ביזמות שיווק ודיגיטל או בהתמחות ביזמות פיננסים ושוק ההון *. הלימודים נמשכים . 2.5 שנים תואר ראשון במדיניות ציבורית ממשל ומשפט B.A. . הלימודים נמשכים . 2.5 שנים תואר שני במנהל עסקים M.B.A. בהתמחות ביזמות וחדשנות או בהתמחות ביזמות שיווק ודיגיטל . הלימודים נמשכים שנה אחת בלבד. סטודנטים מצטיינים יכולים להצטרף למסלול המשולב של לימודי התואר הראשון עם התואר השני MBA המאפשר להתחיל את לימודי ה- MBA במקביל לסמסטר האחרון של לימודי התואר הראשון, ובכך לסיים את לימודי התואר הראשון והשני במשך 3 שנים בלבד (או 4 שנים בלבד עבור ההתמחות בחשבונאות). בשם כל מורי המרכז האקדמי ועובדיו, אני מבקש לאחל לכולכם הצלחה רבה בלימודים, ושנת לימודים מהנה ופורייה. בברכה, פרופסור שמואל סטשבסקי דיקאן הפקולטה לניהול וראש ה- MBA * הענקת התואר מותנית באישור מל"ג

5 רקע ומגמות המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה כמוסד להשכלה גבוהה והו א מוסמך להעניק תארים כמפורט להלן: תואר ראשון LL.B במשפטים B.A במינהל עסקים וחשבונאות* B.A במדיניות ציבורית, ממשל ומשפט B.A בניהול מערכות בריאות B.Sc בדימות רפואי* B.Sn באחיּות* תואר שני LL.M במשפטים A.M בלימודי משפט A.H .M בניהול מערכות בריאות M.B.A במינהל עסקים המרכז האקדמי קם במטרה להקנות לתלמידיו השכלה אקדמית בתחומים שונים. המר כז האקדמי , המבקש לשמור על מצוינות אקדמית, החליט מתוך ראייה עתידית אסטרטגית, ל יצור בתוכו מר כז מחקרי – לימודי ברמה הגבוהה ביותר שינחיל לתלמידיו ולבוגריו גוף ידע ומיומנויות מחקרי, הבנה וני תוח בתחומי ידע מגוונים. כנגזר מכך הוחלט להקים במרכז האקדמי תכניות לתואר ראשון ושני במינהל עסקי ם ותוכנית במדיניות ציבורית. מטרת העל של תוכניות אלה הינה להכשיר את בוגריהן לתפקידי ניהול ותפקידי ם מקצועיים בכירי בענפי ם מובילים במש ק הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, תוך הקניית מיומנויות במ גוון רחב של ד יסציפלינות, כגון: חשבונאות, כ לכלה, מימון, ש יווק, מערכות מידע, יזמות עסקית, משפט, משאב י אנוש ועוד. מיומנויות שכאלה יקנו לבו גרי התארים כישורי ניהול חיוניים לתפקוד אפקטיבי בירות עסקיות וציבוריות שונות וראייה עדכני המותאמת לאתגרים הניצבים בפני מנהל ובעל מקצוע בכיר במאה ה – .21 המרכז האקדמי מאמין בהקניית ידע תיאורטי ומחקרי המצוי בחזית ה תחום על מנת להקנות לבוגרים מיומנויות מחקר ההכרחיים להצטיי נות בתחום זה בעתיד. למטרה זו המרכז האקדמי שם דש על איכות סל ההוראה המלמד בתכנית זו. התכניות משל בות ידע אקדמי, מעשי ומחקרי לצד כלים איכותיים וכמותיים בתחום הניהול ויישום כל ים ניהוליים לקידום מחקרים כלכליים, חברתיים וסביבתיים בתחום הניהול. במרכז האקדמי מתקיימת מדי שנה מכינה קדם אקדמית המיועדת למוע מדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה ואשר א ינם בעלי תעודת בגרות מלאה. מקום משובו של המרכז האקדמי הוא במרכז הוד השרון, בלב הקמפוס של כפר הנוער ע"ש מוסינזון. המרכ ז האקדמי מעמיד לרשות הסטודנטים כי תות לימוד ואולמות מרווחים, המצוידים באמצעי מולטימדיה חדישים המא פשרים למידה מתקדמת בקמפוס ומ רחוק ומספקים לסטודנטים מגוון רחב של שירותי מחשב מת קדמים. * הענקת התואר מותנית באישור מל"ג

6 מוסדות המרכז האקדמי ו הפקולטה לניהול נשיא המרכז האקדמי פרופ סור אביעד הכהן דקאן הפקולטה לניהול פרופסור שמואל סטשבסקי ראש תחום ההתמחות במינהל עסקים דוקטור איתי שרוני ראש החוג לתואר ראשון במד יניות ציבורית, ממשל ומשפט דוקטור שי פרבר חברי מליאת עמותה חברי מועצה אקדמית חברי ועדת הוראה זבולון אורלב, יושב ראש פרופסור אביעד הכהן- יושב ראש פרופסור אביעד הכהן- יושב ראש פרופסור יהודה סקורניק פרופסור איילת בלכר פריגת פרופסור מיכל טמיר השופט בדימוס יעקב שמעוני פרופסור ישראל גלעד פרופסור מיכאל טל דוקטור אייל דודסון פרופסור חיים וקסמן פרופסור יעקב סוסנה דוקטור אורנה זעירא פרופסור מיכאל טל פרופסור שמואל סטשבסקי דוקטור מיכאל כהן פרופסור יעקב סוסנה דוקטור חגי ויניצקי עורך דין טוביה ארליך פרופסור שמואל סטשבסקי דוקטור גיא טוביאס עורכת דין יעל דולב פרופסור אליאב שוחטמן דוקטור שי פרבר עורך דין אריה האן דוקטור כוכבה שרון רואה חשבון ישעיהו ז'ילונקה רואה חשבון צבי יוקל עורך דין נתן יצחקי עורך דין יהודה שטרן גילה אפשטיין דורית אפלר צביקה בירנבאום מנחם מנדל בלוי אבי בלושטיין גילה בן נאים דינה ברניקר שר- שלום ג'רבי בן ציון דל שילה כץ ליאורה מינקה חדוה מלמד פגדאו ישראל נדיבי

7 הסגל האקדמי ים ð מרצי סגל פ דוקטור תהילה אלון דוקטור מיכאל בריס דוקטור אורן בשן יצקי ð דוקטור חגי וי פרופסור מיכל טמיר ה לביא ð דוקטור דפ דלר ð יה ð דוקטור רו דוקטור שרון סורוקר פרופסור שמואל סטשבסקי דוקטור שי פרבר דוקטור לימור קסלר לדלסקי דוקטור אסף רז דוקטור חן ריגר רת שוסטק רובין ð דוקטור כ י ð דוקטור איתי שרו מרצי סגל חוץ דוקטור שי אטיאס דוקטור אירית קאופמן גברת רותם ג'אן ברקובסקי ים ð דוקטור ויקטור בוג דוקטור אושרה קוסטה אגמון ו ð עמה טולד ð עורכת דין דוקטור יערית בוקק כהן ן ð ת רו ð דוקטור עי גברת ליהי כהן דוקטור ליאור דוידאי דוקטור אושי שהם קראוס יאן ð גברת איריס כה דוקטור מיכאל לשם דוקטור עדי שוורץ רואה חשבון רועי כץ סקי ð דוקטור הדר ז'בוטי ה שוקר ð י ð דוקטור פ מר עמית מאיר דוקטור איאד זחאלקה יק ð ורה שקול ð דוקטור אלאו י ð רואה חשבון אלעד עדי ן יזרצקי ð דוקטור ר דוקטור בועז שפירא ן קרן ð מר רע דוקטור אסף עמית מר אבי אסבן גברת לירון שגיב גר ð דוקטור דודי פויכטוו מר עדי ארבל תן שטרק ð רואה חשבון יו דר צימרמן ð דוקטור אלכס מר עדי ארקין רואה חשבון יוחאי שמלוב יאל בר טל ð מר ד מר אורן שפיר גלית* ð מורים לא עורכת דין ת שלמור ð עי – רכזת גברת אורלי חכם עה קופר ð גברת גברת אורית ברלין ת חן ð גברת אס דה קיוראס מזרחי ð גברת לי גברת רותם ברקובסקי ג'אן גברת מיכל זרצקי גברת כרמית קלמן גברת ג'קי גולדשטיין מר שלומי יאס גברת אור יובל קריגר ן בלאקמן ð גברת כרמית גו גברת אפרת יעקובי וביץ ð גברת גלוריה רבי ר מרים ð גברת וופ דר ð גברת מורן מורל ברג ð גברת ארלין רוט סקורק ת ð מר מיכאל זיו ק שר ð גברת מירב עדי י ð ט ש ð גברת ג'י ואל זולטי ð ה עמ ð גברת שוש ה"ל תשפ" ð כון לש ð * ה

8 הסגל המינהלי ▪ נשיא המרכז האקדמי פרופ סור אביעד הכהן ▪ מנכ"ל המרכז האקדמי מר יהודה (הודי) ליברמן מנהלת לשכות גברת חלי בלייברג ▪ סמנכ"ל כספים רואה חשבון אמיר כהנא מנהלת מדור שכר לימוד גברת מירי ישרים רכזות מדור שכר לימוד גברת אורית פרידמן גברת נורית דואני מנהל מדור חשבות רואה חשבון טל טרטיאקוב מנהל חשבונות מר דני נוי חשבת שכר גברת מור רטנר ▪ סמנכ"ל אקדמי עו רכת דין דפנה הלפרין ראש מינהל אקדמי גברת יפעת נורקין גברת ראש מינהל סטודנטים אלה סבג רכזת אקדמית גברת מעין שחר רכזת מנהלית גברת רוני ששה מנהלת מדור בחינות וציונים גברת מזל קדוש בן עזרא רכזת ציונים גברת ורדי ולד מנהלת הרישום גברת רוני נעים ▪ מנהלת דיקאנט גברת רחל ראובן ▪ מנהל מערך מכינות גברת תמר חן טוב ▪ אגף שיווק ופיתוח עסקי ואקדמי מנהלת האגף גברת אשרת גלס רכזות פרסום ושיווק גברת נועה יערי לנצנר גברת נרי רוזנבלט ▪ מחלקת מכירות מנהלת מכירות עורכת דין הגר גדות ▪ מנהלת הכוון קריירה עו רכת דין מיכל בן יצחק רכזת הכוון קריירה גברת גפנית מזרחי ▪ מנהל לוגיסטיקה, רכש ובטיחות מר יורם אברהם סגן מנהל המחלקה וקב"ט מר יבגני יעקובוביץ איש אחזקה מר תם לוי ▪ מחלקת מערכות מידע מנהל ת מערכות מידע גברת סיגל פלג אחראי מחשבים מר אריה גלייזר תמיכה טכנית גברת קרן דביר ▪ מנהלת ספריה גברת יעל מיטרני ספרניות גברת ויקטוריה גיטלין גברת הניה לוי ברוגז גברת נגה שפר

9 דקנאט הסטודנטים דקנאט הסטודנטים הוא גוף מטעם המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, המטפל בסטודנטים בכל ההיבטים שאינם קשורים לתחום הלימודים . דקנאט הסטודנטים מספק מגוון רחב של שירותים שנועדו לתת מענה לבעיות אישיות, כלכליות וחברתיות. דקנאט הסטודנטים אחראי על הנושאים שלהלן: • טי פול בהתאמות ותנאי היבחנות . • טיפול ברווחת הסטודנט . • קיום סדנאות למיומנויות למידה וחרדה בבחינות . • תכנית ליווי . • טיפול במלגות חיצוניות, בניית מאגר מלגות . • פרויקט "לוקחים אחריות" . • נציב קבילות הסטודנטים וטיפול בבעיות של סטודנטים בהתנהלות מול רשויות המרכז . • ייזום, תכנון וביצוע פעילויות משותפות לתלמידי המרכז ולקהילה באמצעות הפעלת פרויקטים של מעורבות חברתית . • קשר עם אגודת הסטודנטים . משרדי דקאנט הסטודנטים נמצאים בבניין ב' של המרכז האקדמי במתחם המזכירות האקדמית. דרכי התקשרות : דוקטור חן ריגר דיקנית הסטודנטים 09-7750312 chenr@mishpat.ac.il גברת רחל ראובן מנהלת הדקאנט 09-7750393 rachelr@mishpat.ac.il

10 תקנון בחינות, ציונים ותנאי מעבר תקנון זה בא להסדיר את נוהלי הבחינות, הבחנים והמטלות המהווים את תנאי המ עבר בקורסים הנלמדים. 1. הגדרות: "בוחן" – מתקיים לפי שיקול דעתו הבלעדי של המרצה, במהלך הלימודים ובלבד שניתנה לתלמידים הודעה של שבעה ימים מראש בדבר קיומו והמהווה לא יותר מ – 10% מהציון הכולל. " בוחן פתע" – מתקיים לפי שיקול דעתו הבלעדי של המרצה, במהלך הלימודים, ללא מתן הודעה מראש. " בחינת ביניים" – מתקיימת בסיום סמסטר א', במסגרת קורסים במתכונת שנתית, או במהלך הסמסטר בקורסים המתקיימים במתכונת סמסטריאלית, והמהווה לא יותר מ- % 30 מהציון הכולל. " בחינת מעבר" – מתקיימת בסיומם של קורסי החובה וקורסי הבחירה ומהווה לפחות 60% מהציון הכולל בקורס. ביצוע מבחן המעבר מהווה תנאי לקבלת ציון עובר בקורס. "מועד מיוחד" – מועד בחינה אשר יקבע למועד שלאחר מועד ב'. " מטלות" – עבודות ואירועונים הניתנים לפי שיקול דעתו של המרצה ואשר עמידה בהן מהווה מרכיב חובה לצורך מעבר בקורס. "ציון חלקי" – ציון המורכב מבחינת הביניים, בחנים, בחני פתע ומטלות, למעט הציון בבחינת המעבר. " ציון כולל" – ציון המורכב מהציון החלקי והציון בבחינת המעבר. "ציון מטיב – " ציון המוענק לתלמיד, לפי שיקול דעתו של המרצה, עד ל – 5 נקודות ובהתאם למידת השתתפותו של התלמיד בקורס ומידת תרומתו למהלך השיעור. הציון המיטיב אינו מהוה חלק ממרכיבי הציון המהווים 100% . יובהר כי הציון הסופי בקורס לא יעלה על 100 נקודות. " ציון משוקלל" – ממוצע ציוניו של התלמיד בשנת לימודים אחת, תוך מתן משקל יחסי למספר הנקודות של כל קורס. "ציון סופי" – ציון המורכב מהציון הכולל והציון המטיב. .2 עבודות א. חלק מתנאי העמידה בקורסים הינן עבודות אשר יוטלו על התלמידים על פי שיקול דעתו של המרצה ואשר בהן על כל תלמיד לעמוד באופן עצמאי. ב. הציון אשר ינתן עבור עבודות לא יעלה על 20% מהציון הכולל. ג. ציון בעבודות ינתן תוך שבועיים וחצי ממועד הגשת המטלה. ד. אין ערעור על ציון בעבודות . ה. לאחר השבת העבודות לידי התלמידים, יעביר המרצה או המתרגל שיעור הסבר ביחס לפתרון העבודה. .3 עבודות סמינריוניות מחקריות א. עבודות סמינריוניות מחקריות יוגשו למינהל הסטודנטים בצירוף טופס הצהרה על מקוריות העבודה. לפי שיקול דעתו של המרצה, תינתן האפשרות להגשת עבודות סמינריוניות באמצעות הדוא"ל ובלבד שעותק אחד קשיח של העבודה, יוגש לידי מינהל הסטודנטים. ב. על כל סטודנט להגיש עבודה סמינריונית בנפרד ואין לכתוב עבודה במשותף. הגשת עבודה משותפת תאושר על ידי הדקאן במקרים מיוחדים ומנימוקים שירשמו. ג. עבודות סמינריוניות בתואר הראשון יוגשו לא יאוחר מיום 1 בספטמבר ובתואר השני לא יאוחר מיום 1 במרס של אותה שנה אלא אם כן קבע המרצה אחרת והודעה בהתאם נמסרה לסטודנטים הרשומים בסמינריון.

11 ד. אי הגשת עבודה סמינריונית במועד תגרור ביטול הקורס וחיוב התלמיד בביצוע סמינריון נוסף. ה. ציונים בעבודות סמינריוניות ימסרו על ידי המרצים למדור הציונים תוך 60 יום ואליהן ילווה דף הערכה המפרט את מרכיבי הציון. עבודה שהוגשה באיחור, באישור המרצה, תיבדק תוך 90 יום מיום הגשת העבודה. .4 איסור העתקה ההכנה של עבודות סמינריוניות, בחינות בית ועבודות בית היא אישית, וחייבת להתבסס על עבודה עצמאית בלבד. מבלי לגרוע מכלליות האמור מובהר בזאת: א. תלמיד אינו רשאי לעיין בפתרון בכתב, מלא או חלקי, של בחינת בית או עבודת בית של אדם אחר (ובכלל זה פתרון בקובץ השמור במדיה דיגיטלית כלשהי, לרבות הודעות דוא"ל וקבצי עיבוד תמלילים) או להיעזר בפתרון כאמור בכל צורה שהיא, אלא אם ניתן היתר מפורש לכך על- ידי מורה הקורס. ב. אם הדבר לא נאסר במפורש על- ידי מורה הקורס, בעבודת בית בלבד מותר לקיים התייעצות באשר לסוגיות המתעוררות בעבודה, אך אסור לעיין בטיוטה כתובה של פתרון שכתב אדם אחר. בכל מקרה נאסר ניסוח משותף של מסמך כתוב. ג. תלמיד חייב לציין בכל עבודה בכתב את כל המקורות שעליהם הוא מסתמך ולציין בתוך מירכאות קטעים שמועתקים ממקורות אחרים, תוך הפנייה למקור שממנו מובא הציטוט בהתאם לכללי האזכור האחיד ותוך ציון מספרי העמודים המדויקים. ד. אין לציין מקור אשר לא נבדק ונקרא על ידי הסטודנט. .5 מועדי בחנים ובחינות א. בחנים יתקיימו במהלך שנת הלימודים ובהתאם לקביעת המרצה. ב. בבחינות הביניים יתקיימו שני מועדים. תלמיד שנבצר ממנו מלגשת לשני המועדים בבחינת הביניים, ישוקלל ציון הבחינה הסופית בקורס כ – 100% , לאחר שנסיבות היעדרותו מבחינת הביניים תיבדק על ידי הועדה לענייני תלמידים ומטעמים מיוחדים שירשמו בתיקו האישי של הסטודנט. ג. מועדי הבחינות הינם כדלקמן: 1. בקורסים סמסטריאליים הנלמדים בסמסטר א' יתקיים מועד א' במהלך חופשת הסמסטר ומועד ב' במהלך סמסטר ב'. 2. בקורסים שנתיים ובקורסים סמס טריאליים הנלמדים בסמסטר ב' יתקיים מועד א' בסמוך לאחר סיום שנת הלימודים ומועד ב' במהלך החופשה השנתית. 3. מועד מיוחד, לפי הצורך, יתקיים בסמוך לאחר מועד ב' ובכפוף לאמור בסעיף 6 להלן. .6 מועד מיוחד א. סטודנט אשר נבצר ממנו להתייצב לשני מועדי בחינות המעבר, מסיבה מוצדקת, ולחילופין נבצר ממנו להתייצב לבחינת המעבר מסיבה מוצדקת במועד אחד, יוכל לגשת לבחינה במועד מיוחד, בכפוף לאישור מינהל סטודנטים ובכפוף להצגת אישורים ומסמכים המעידים על הסיבות להיעדרותו. ב. המרכז האקדמי שומר לעצמו הזכות לקבוע כי המועד המיוחד יתקיים במסגרת מועד א' של הקורס הנלמד בסמסטר העוקב ובמקרה זה חובתו של הסטודנט להתעדכן בחומר הלימודים הרלוונטי למועד הבחינה שנקבע לראש מנהל סטודנטים ודיקן הסטודנטים, יחד, ניתנת הסמכות להתיר מועד מיוחד אף מסיבה אשר אינה מנויה בס"ק ה' שלהלן.

12 ג. כסיבה מוצדקת , לעניין סעיף זה, תחשב אחת מהסיבות שלהלן: 1. שירות מילואים פעיל – שירות מילואים במועד הבחינה ו/או שירות מילואים לתקופה העולה על 14 יום ואשר אינו מסתיים עד 7 ימים לפני מועד הבחינה ובלבד שיוצג אישור רשמי ביחס לביצוע שירות המילואים. 2. הריון, שמירת הריון, לידה ואימוץ – לסטודנטית זכאית בהתאם להגדרה והכללים הנקובים בסעיף 13 א' לתקנון הלימודים של המרכז האקדמי. 3. אשפוז – לתלמיד אשר היה מאושפז במועד הבחינה ובלבד שיוצג אישור המוסד הרפואי המפרט את תאריך האשפוז וסיבתו. 4. מחלה ממושכת – מחלה הנמשכת במהלך תקופה של 5 ימים לפחות ואשר במהלכה מתקיים מועד הבחינה. האמור בסעיף זה כפוף להצגת אישור רפואי ממוחשב , חתום בחותמת הרופא ובחתימתו הידנית, המעיד על תקופת המחלה ואופיה. לא יתקבלו אישורים רפואיים מרופאי שיניים או אישורים שהוצאו בדיעבד. 5. אבל – פטירת קרוב משפחה מדרגה ראשונה במהלך השבוע שלפני הבחינה ובכפוף להצגת תעודת פטירה וראיה בדבר קרבתו של בן המשפחה. 6. חגים ומועדים לבני מיעוטים - אשר חל במועד הבחינה. 7. אירוע חירום במסגרת תפקיד הסטודנט בשירותי בטחון או רפואה – לתלמיד המשרת בשירותי הביטחון או במקצועות הרפואה, כאשר במועד הבחינה נדרש להיות נוכח במקום עבודתו ובכפוף לאישור המעסיק התומך בכך. 8. מועדי בחינות חופפות או עוקבות – תלמיד אשר אמור להבחן ביותר מבחינה אחת ביום אחד או בימים עוקבים, יגש לבחינה אחת במועד א' ולבחינה השניה במועד ב'. ד. בבחינות ביניים לא יתקיים מועד מיוחד אלא אם כן נקבע אחרת על ידי המרכז האקדמי. ה. במסגרת כל קורס לא יתקיים יותר ממועד מיוחד אחד. ו. תלמיד הזכאי למועד מיוחד והמבקש להבחן במועד זה, יגיש בקשה למינהל הסטודנטים בצירוף כל המסמכים התומכים בבקשה עד חמישה ימים לאחר פרסום ציוני הבחינות במועד ב' של הקורס בו הוא מבקש להבחן. ז. החלטה בבקשה תשלח אל הסטודנט באמצעות תחנת המידע לסטודנט. ח. תלמיד, אשר לבקשתו אושר מועד מיוחד ואינו מעונין להבחן במועד כאמור, יעביר הודעה על ביטול השתתפותו לרכזת הסטודנטים עד שלושה ימים לפני מועד הבחינה. .7 פרסום מועדי בחינות א. הנהלת המרכז האקדמי תקבע את מועדי הבחינות על פי שיקול דעתה הבלעדי. ב. מועדי הבחינות יפורסמו על ידי מדור הבחינות. ג. להנהלת המרכז האקדמי הסמכות לערוך שינויים במועדי הבחינות ובלבד שלוח הבחינות הסופי יפורסם עד שבועיים בטרם מועד הבחינה. ד. מיקום הבחינה יפורסם ביום הבחינה על גבי לוחות המודעות במרכז האקדמי. .8 זכאות להבחן א. בבחינות מעבר רשאי סטודנט להבחן, לפי בחירתו, במועד א' או במועד ב', במועד הבחינות הסמוך לאחר סיום לימוד הקורס. למען הסר ספק יובהר כי תלמיד אשר בחר להבחן במועד ב' כמועד ראשון, לא יהא זכאי להבחן במועד נוסף בכפוף לאמור בסעיף 6 לעיל ביחס למועדים מיוחדים. ב. אי התייצבות לאף לא אחד ממועדי הבחינה דינה כדין כשלון בקורס.

13 ג. תלמיד שנכשל במועד א' רשאי להבחן במועד ב' והציון האחרון יהא הציון הקובע אף אם הינו נמוך מהציון במועד א'. ד. תלמיד, המעוניין בכך, רשאי לגשת למועד ב' לשם שיפור ציון "עובר" שקיבל במועד א', ללא קבלת אישור מוקדם, ובלבד שהינו עושה כן בשנת הלימודים ובסמסטר בהם למד את הקורס ובה נבחן במועד א'. נבחן, כמפורט בסעיף זה, ירשם בתחנת המידע לסטודנט עד שבוע מראש לפני מועד הבחינה בה הוא מעוניין להבחן. ה. הציון הקובע בבחינה, כמפורט בסעיף ד', הינו הציון אשר יינתן לתלמיד במועד ב', אף אם הוא נמוך מהציון שקיבל התלמיד במועד א'. ו. תלמיד המעוניין בכך, יוכל, פעמיים במהלך כל התואר, לחזור על קורס בו קיבל ציון עובר ובלבד שנרשם לקורס ועמד בכל החובות והמטלות הכלולות בו. הנהלת המרכז האקדמי תקבע את העלות בה יישא התלמיד בגין הרישום לקורס. הציון אותו יקבל התלמיד בקורס אליו נרשם בשנית יחשב כציון הקובע בקורס. ז. תלמיד אשר לא הסדיר את תשלומיו למרכז האקדמי לא יהיה זכאי להבחן. ח. בעת הבחינה חובה על התלמיד להציג כרטיס מזהה המפרט את שמו של התלמיד והמציג את תמונתו. ט. תלמיד, אשר שמו אינו מופיע ברשימת הזכאים להבחן יסדיר העניין מול מינהל הסטודנטים. י. תלמיד, אשר מפאת עונש משמעתי, אשר הוטל עליו על ידי מוסדות המשמעת של המרכז האקדמי, לא ניגש לבחינה, דינו כתלמיד אשר נכשל בבחינה. יא. תלמיד אשר לא ניגש למועד א' של בחינה בשל האמור בסעיף י' לעיל לא יהא זכאי לגשת למועד מיוחד, אף אם מכל סיבה שהיא נבצר ממנו מלגשת למועד ב'. .9 שיטת הבחינות א. הבחינות והבחנים ייערכו בכתב ובעילום שם. שבועיים לפני מועד הבחינה תימסר לתלמידים הודעה מפורטת ביחס למתכונת הבחינה, שיטת הבחינה, משך הבחינה והרכב החומר הנלמד הנדרש לה. בסמכות המרצה לקבוע את מתכונת הבחינה. ב. שאלת השימוש בחומרי עזר בבחינה תיקבע על ידי מרצה הקורס. .10 מהלך הבחינות א. על התלמיד להתייצב בחדר הבחינה רבע שעה לפני המועד הנקוב בלוח הבחינות ולהציג תעודה מזהה. ב. בעת כניסה לחדר הבחינה על התלמיד להניח את חפציו האישיים, לרבות ספרי הלימוד, בסמוך למשגיח הבחינה. ג. חל איסור מוחלט על החזקת טלפונים סלולאריים, מכשירי קשר, מחשבי כף יד, מחשבים נישאים וכל מכשיר אלקטרוני אחר ברשות התלמיד במהלך הבחינה. ד. את הבחינות יש לרשום בעט כחול ו/או שחור בלבד. ה. טיוטות ירשמו על צידה הימני של מחברת הבחינה בלבד וימסרו למשגיחים עם מסירת הבחינה. ו. תלמיד אשר איחר לבחינה והגיע בחלוף 30 דקות משעת ההתחלה, לא יורשה להיכנס לבחינה. ז. תלמיד אשר החל את הבחינה, קיבל לידו את שאלון הבחינה והחליט, מסיבה התלויה בו שלא לסיימה, ימתין 30 דקות בטרם יורשה לצאת מחדר הבחינה.

14 ח. תלמיד אשר לא סיים הבחינה, כמפורט בסעיף ז' לעיל ימסור למשגיחים את מחברת הבחינה שקיבל ועליה יציין את פרטיו האישיים. ט. בחינה כאמור בסעיף ח' תקבל ציון "נכשל" ותחשב כציון לכל דבר. י. משך הבחינה ירשם בחלקו העליון של שאלון הבחינה. המרצה ו/או המתרגל רשאים, בתאום עם מדור בחינות, להאריך את משך הבחינה ובלבד שמשך הבחינה, בסך הכל, לא יעלה על שלוש שעות. הודעה על הארכת משך הבחינה תימסר במהלך השעה הראשונה של הבחינה. יא. לא תורשה יציאת נבחן מחדר הבחינה לנוחיות במהלך בחינה אשר אורכה פחות משעתיים למעט נשים בהריון או בכפוף להצגת אישור רפואי. בבחינה הנמשכת מעל שעתיים לא תורשה יציאה מהבחינה כאמור, במהלך השעה הראשונה ובמהלך חצי השעה האחרונה של הבחינה. כל יציאה מהבחינה כמפורט בסעיף זה, תלווה במשגיח. יב. במהלך הבחינה יש לשמור על שקט מוחלט. כנגד תלמיד אשר יפר את השקט ינקטו הצעדים שלהלן: 1. אזהרה ראשונה. 2. אזהרה שניה. 3. אזהרה שלישית. 4. שינוי מקום הישיבה. 5. הפסקת הבחינה והעברת עניינו של הסטודנט לבית הדין המשמעתי. יג. במבחן בספרים סגורים, בו אושר שימוש בחומר עזר, על חומר העזר להיות נקי מרישומים וסימונים מכל סוג שהוא. יד. תלמיד אשר ימצא ברשותו חומר אסור, בניגוד למפורט בסעיף יג' לעיל יועמד לדין משמעתי. טו. כל התקשרות בין תלמיד לחברו אסורה בהחלט במהלך הבחינה, בין על ידי שיחה ובין על ידי העברת חומר. טז. תלמיד אשר נחשד בהעתקה ו/או תלמיד אשר עבר עבירת משמעת במהלך הבחינה, יפסיק את הבחינה מיד עם דרישת המשגיחים, ימסור לידיהם את מחברת הבחינה ויצא מחדר הבחינה ובלבד שחלפה חצי שעה מתחילת הבחינה. יז. מחברת הבחינה, של תלמיד אשר עבר עבירת משמעת, לא תיבדק עד לקבלת החלטת בית הדין המשמעתי בעניינו. יח. בשעת הבחינה יהיה נוכח בכיתות הבחינה המרצה או נציג מטעמו, בכל מועדי הבחינות. .11 תוספת זמן לאוכלוסיות מיוחדות א. תלמידים אשר שפת אמם אינה עברית תלמידים אשר שפת אמם אינה עברית ושלא למדו בשפה זו כשפה ראשית בבי"ס תיכון או במוסד אקדמי מוכר (להלן: "תלמידים בעלי שפה זרה") יהיו זכאים לתוספת זמן של חצי שעה בכל בחינה למעט בחינות רב ברירתיות. בבחינות רב ברירתיות יהיו זכאים תלמידים בעלי שפה זרה לתוספת זמן של 15 דקות בכל בחינה שאורכת עד שעה ותוספת זמן של 30 דקות בבחינה הנמשכת מעל שעה. ההקלות המפורטות בסעיף זה אינן חלות בבחינות הנערכות בקורסי האנגלית. ב. תלמידים אשר כתב ידם אינו קריא תלמיד אשר מחברת הבחינה שלו הוחזרה למדור בחינות, על ידי המרצה, מבלי שנבדקה, עקב קושי בפענוח הכתב, זכאי לשכתוב מחברת הבחינה.

15 מדור בחינות ימסור לתלמיד הודעה בדבר הצורך בשכתוב ויתאם עמו מועד לביצועו. ג. תלמידים בעלי לקות למידה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ניתנות התאמות בתנאי הבחינות לסטודנטים אך ורק לאחר אבחון מקצועי ו בשל ממצאים המעידים על כך שהם לקויי למידה או בעלי הפרעות קשב וריכוז, כאלה המפריעות להם משמעותית במימוש הפוטנציאל הלימודי שלהם. במרכז האקדמי מקבלים אך ורק אבחון דידקטי/פסיכו- דידקטי . את האבחונים יש להגיש בחודש הראשון בכל סמסטר בלבד. אבחונים שיוגשו לאחר מועד זה יבדקו בתום השבוע הראשון של הסמסטר העוקב. תוקף האבחון 5 שנים במידה ונעשה מתחת לגיל 20 לא מתקבלים אבחונים ממוחשבים דוגמת TOVA,BRC, MOXO . אבחונים רפואיים לגילוי הפרעת קשב וריכוז שיערכו על ידי רופאים אינם מספקים מספיק מידע על תהליכי למידה והיבחנות ולכן לא יתקבלו לצורך קבלת התאמות בתנאי הבחינות! במידה וניתן אישור להתאמת תנאי בחינות, הוא יהיה תקף לכל תקופת הלימודים, אלא אם צוין במפורש אחרת. סטודנטים אשר עברו אבחון לפני גיל 20 או לא עברו אבחון בעב ר מומלץ לפנות לאבחון מת"ל. הסעדים האפשריים למי שאושרה לו הקלה בגין לקות למידה הם אחד או יותר מהמפורטים להלן: 1. שעתוק בחינות. 2. הארכת זמן בחינה ב – .25% 3. הגדלת אותיות הבחינה. 4. התעלמות משגיאות כתיב. 5. דף נוסחאות 6. שימוש במחשבון 7. סעד אחר למקרים מיוחדים לפי החלטת הועדה לענייני תלמידים. ד. תלמידים בעלי בעיות רפואיות תלמיד, הסובל מבעיות רפואיות, המחייבות ישיבה בסמוך לשולחן במהלך הבחינה, התאמת גליון הבחינה, תוספת זמן ו/או כל הקלה נוספת, יקבל אישור למהלך הבחינה בהתאם, בכפוף להצגת אישורים רפואיים מתאימים במינהל הסטודנטים. ה. סטודנטית זכאית לעניין הריון, שמירת הריון, לידה ואימוץ בהתאם לכללים המפורטים בסעיף 13 א' לתקנון הלימודים. ו. תלמידים בני 50 ומעלה תלמידים בני 50 ומעלה זכאים לתוספת זמן של חצי שעה בבחינה. .12 פרסום ציונים ודיווחם א. מועדי פרסום תוצאות הבחינות יהיו כדקלמן: בחינות בקורסי חובה – תוך שבועיים מיום הבחינה. בחינות בקורסי בחירה – תוך עשרה ימים מיום הבחינה. בחינות אשר יתקיימו במועדי ב' – תוך עשרה ימים מיום הבחינה. ב. תוצאות בחנים יפורסמו תוך שבועיים ממועד הבוחן. ג. ציוני הסטודנט יעודכנו בתחנת המידע לסטודנט והודעה אישית ביחס לציונים תשלח לתלמידים באמצעות ה – "מיילביט". ד. טרם פרסום הציונים יעביר המרצה למדור בחינות את פתרון הבחינה.

16 ה. כלל הציונים אשר צבר התלמיד במהלך לימודיו במרכז האקדמי ישמרו במאגר הממוחשב של מינהל הסטודנטים במרכז האקדמי ו. העתק ידני של הציונים, כפי שהועבר על ידי המרצים למדור בחינות, ישמר בכספת. ז. במקרה של אובדן מחברת בחינה לאחר המועד הקבוע לערעור, יבחר המרצה, על פי שיקול דעתו ולאחר ששמע את הסטודנט באחת מהחלופות שלהלן: 1. ביצוע חוזר של הבחינה, בכפוף לקבלת הסכמתו של התלמיד. 2. מתן ציון "עובר" בבחינה. 3. שקלול כל מרכיבי הציון האחרים של התלמיד. 4. מתן ציון בבחינת המעבר על בסיס חישוב ממוצע ציוניו של התלמיד בכל הקורסים אותם למד בסמסטר בו אבדה מחברת הבחינה. .13 נוהל הגשת ערעורים על ציוני בחינות א. אין אפשרות ערעור על בחנים. ב. מדור בחינות יקבע לכל בחינה שני ימי ערעור, אשר יפורסמו עם פרסום לוח הבחינות. ג. במועד הערעור רשאי התלמיד לעיין באופן אלקטרוני במחברת הבחינה ובפתרונה בתחנת המידע לסטודנט . ד. סטודנט המעוניין לערער על תוצאות הבחינה ובדיקתה יעשה כן באמצעות הליך הערעור האלקטרוני בתחנת המידע לסטודנט. ה. על כל בחינה ניתן להגיש ערעור אחד בלבד. ו. חל איסור מוחלט על הזדהות בשם או בת.ז. במסגרת הערעור. ערעור בו יזדהה הסטודנט ייפסל. ז. במסגרת הערעור יתייחס התלמיד אך ורק לתוכן הבחינה ולשאלות אשר ביחס אליהן מוגש הערעור. ח. במסגרת הערעור יפרט התלמיד את נימוקיו ביחס לכל שאלה, לפי סדר השאלות בבחינה. ערעור לא מנומק יפסל ויכלל במניין הערעורים המותרים בתואר. תוצאות הערעור ימסרו לתלמיד בתחנת המידע תוך 3 ימים מהמועד בו הוגש הערעור. ט. הציון בערעור יהא הציון הקובע והסופי בבחינה אף אם יהיה נמוך מהציון עליו הוגש הערעור ואין עליו זכות ערעור. י. ניתן להגיש עד חמישה ערעורים במהלך כל התואר. ערעור שהתקבל וערעור על שאלה רב ברירתית, לא יכללו במניין הערעורים שלעיל. . 13 א נוהל הגשת ערעורים על ציוני עבודות מסכמות בקורס א. אין אפשרות ערעור על בחנים. ב. סטודנט זכאי לערער על ציון של עבודה מסכמת. "עבודה מסכמת" הינה עבודה שמרכיב הציון בגינה אינו פחות מ – .60% ג. תלמיד המעונין לערער, יוכל לעיין בעותק אלקטרוני של העבודה המסכמת בתחנת המידע לסטודנט. ד. המועד להגשת ערעור בגין עבודה מסכמת הוא עד לחלוף 30 יום מיום פרסום הציון בעבודה. ה. הערעור יוגש במסגרת הליך הערעור האלקטרוני שבתחנת המידע לסטודנט. ו. על כל עבודה ניתן להגיש ערעור אחד בלבד. ז. במסגרת הערעור יתייחס התלמיד אך ורק לתוכן העבודה ולהערות אשר ביחס אליהן מוגש הערעור.

17 ח. במסגרת הערעור יפרט התלמיד את נימוקיו. ערעור לא מנומק יפסל. תוצאות הערעור והחלטה מנומקת בערעור ישלחו לתלמיד באמצעות תחנת המידע תוך 7 ימים מהמועד בו הוגש הערעור. ט. הציון בערעור יהא הציון הקובע והסופי בעבודה, אף אם יהיה נמוך מהציון עליו הוגש הערעור ואין עליו זכות ערעור. .14 ציונים, כשלונות ותנאי מעבר א. ציון עובר בקורס הינו 60 נקודות אלא אם כן צוין אחרת. ב. ציון עובר בקורס ינתן אך ורק במידה והציון בבחינת המעבר הינו לפחות .55 ג. במידה וסטודנט לא עמד בבחינת המעבר בציון 55 לפחות לא ישוקללו בציון הסופי בקורס שאר מרכיבי הציון והציון הסופי יהיה זה אשר התקבל בבחינת המעבר. ד. תנאי המעבר משנה א' לשנה ב' הוא ממוצע ציונים של 70 לפחות. תנאי המעבר בכל שנה לאחר מכן הוא ממוצע ציונים של 65 לפחות, בכל הקורסים שנלמדו באותה שנה. ה. תלמיד, אשר לא ניגש ל בחינת המעבר בקורס אליו היה רשום בשנת הלימודים, ציונו בקורס יהיה "לא עובר". ו. ציון "לא עובר בקורס" מחייב רישום מחדש לקורס ועמידה בכל המטלות הכרוכות בו, לרבות התשלום בגינו. ז. דין תלמיד אשר נרשם לקורס, כמפורט בסעיף ו', כדינו של תלמיד חדש בקורס, לעניין החובות הנלוות אליו, אלא אם כן אישר המרצה, בכתב, אחרת. ח. תלמיד אשר יכשל פעמיים בקורס חובה, רשאית הועדה לעניני תלמידים להחליט על הפסקת לימודיו. ט. קורס בו התלמיד לא מילא אחר הדרישות הנלוות, ירשם בגליון הציונים כ"לא הושלם". י. תלמיד אשר נכשל ו/או לא השלים את חובותיו בקורס בחירה או סמינריון, יוכל לבחור בין רישום מחדש לאותו קורס לבין בחירה בקורס אחר ובלבד שהתלמיד ישא בעלות הקורס הנוסף. יא. בסמכות המרצה לשקלל ב ציון הסופי את מידת נוכחותו של תלמיד בקורס ו/או לפסול זכאותו של תלמיד לציון עובר בקורס ממנו נעדר ובלבד שניתנה על כך התראה בשיעור הראשון בקורס. יב. תלמיד, אשר בשל החלטת ועדת משמעת בוטל קורס אליו היה רשום ו/או נפסלה בחינה אותה עבר, במקום הציון בקורס ירשם בתדפיס ציוניו "נפסל" ליד הקורס אשר לגביו נתן בית הדין המשמעתי את החלטתו. יג. כל הקורסים אותם למד ו/או בהם נבחן תלמיד במהלך התואר, יופיעו בגיליון הציונים הסופי, אלא אם כן יודיע התלמיד אחרת ביחס לקורסים עודפים. יד. בגיליון הציונים לא ישוקלל ציון בקורס בו קיבל תלמיד פטור, בשל הכרה בלימודים קודמים. .15 תחולה הוראה זו אושרה על ידי המועצה האקדמית העליונה ביום א', טו' טבת תשס"ו ( )15.1.06 וחלה מיום פרסומה אלא אם כן נרשם במפורש אחרת.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=