המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

142 הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים של האדם הפועל בה (במקום שהאדם יתא ים עצמו לסביבה המתוכננת באופן לקוי). באופן זה מושגות הגדלת יעילות, נוחות ובטיחות, והפחתת טעויות. משתתפי הקורס יכירו את עקרונות הגישה ואת ההזדמנויות לשלב אותה הלכה למעשה כחלק ממכלול השיקולים במגוון תחומים של ניהול מערכות בריאות. לדוגמא: מניעת טעויות בתרופות, שיפור התאמת טפסים ונהלים, תכנון סביבה פיזית, מחשוב תהליכי עבודה, טלה- רפואה, הטמעת מכשור וציוד רפואי, קידום תרבות בטיחות, תקשורת והעברת מידע, עבודת צוות.  דרישות הקורס ומרכיבי הציון: • נוכחות עפ"י הנדרש בתואר • הצגה קצרה בכיתה לפי פורמט מנחה של דוגמא לבעיית הנדסת אנוש בהקשר לחומר הנלמד (אישי - )5% • הצגה קצרה בכיתה של בדיקה מקומית לגבי בעיה שהוצגה על ידי אחרים בקורס (אישי - )5% • הגשת מטלה מסכמת והצגתה במפגש האחרון (קבוצות )90% - 2-4 שם הקורס: היבטים משפטיים ואתיים בניהול בריאות שם המרצה: פרופסור פמלה לאופר יוקלס 2( נ קודות זכות) סמסטר: א' ב' יום: שני שני שעה: 11:45-13:15 11:30-13:00 תיאור הקורס: קורס זה יקנה לסטודנטים את הכלים לעשות ניתוח אנליטי של בעיות ודילמות שעולות בעבודה במערכת הבריאות. סטודנטים ילמדו גישות אתיות בסיסיות ומתקדמות ואיך ליישם את הגישות הללו בדילמות ביואתיות מורכבות שעולות ב מערכות הבריאות . בקורס גם נעבור על כל העקרונות האתיים הבסיסיים וניישם אותם בלמידה של מגוון נושאים. כמו כן, הסטודנטים יקנו פרספקטיבה משפטית כללית על בסיס למידה של החוקים ועילות המשפטיות המרכזיות בדיני בריאות, כגון: חוק זכויות החולה, חוסר הסכמה מדעת, חוק החולה הנוטה למות וחוק קביעת מוות. נדון במספר נושאים במא מץ לנתח את ההשלכות האתיות והמשפטיות העולות מנושאים אלה. הנושאים יכללו : יחס בין מטפל למטופל, בין אוטונומיה לחוסר כשירות עם דגש על טיפול בילדים וזקנים, הקצאת משאבים מוגבלים במערכת הבריאות, קביעת מוות וטיפול בסוף החיים, וטיפול רפואי בזמן פנדמיה.  מרכיבי ציון: בחינה סופית 80% , מטלה אמצע סמסטר 20%

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=