המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

112 שם הקורס: יסודות השיווק שם המרצה: דוקטור שרון סורוקר 2( נקודות זכות) סמסטר: א' יום: רביעי שעה: 17:00-18:30 חובה בסיסי תיאור הקורס: הקורס יכלול את הנושאים המהווים את היסודות של תחום השיווק וביניהם את הנושאים הבאים: מיצובה של פונקציית השיווק בארגון, התפיסה השיווקית המודרנית , ניתוח הזדמנויות שיווקיות, פיתוח אסטרטגיות שיווקיות, תכנון תוכניות שיווקיות וניהול המאמץ השיווקי תוך התייחסות הן לשווקים המסורתיים והן לשווקים הדיגטליים. נושאים אלה ילמדו תוך שילוב יישומם בניתוח של חברות ואירועים עדכניים. מטרת הקורס הינה רכישת מיומנויות וכלים לזיהוי בעיות שיווקיות, לאיתורן, לניתוחן ולהמלצת דרכי פתרון, תוך מתן דוגמאות מהשטח והדגמת השילוב של הנושאים השיווקיים עם מערכות ארגוניות אחרות כגון: אסטרטגיה עסקית, מימון, חשבונאות, משאבי אנוש, חוק ומשפט.  מרכיבי ציון: 60% בחינה סופית 40% הגשת שני תרגילים שם הקורס: חשבונאות פיננסית שם המרצה: דוקטור רוני לזר 3( נקודות זכות) סמסטר: א' יום: שני שעה: 19:30-22:00 חובה בסיסי חשבונאות פיננסית עוסקת בדיווח הכספי של החברה, תוצאות פעילותה, ותזרימי המזומנים שלה למשקיעים, נושים, ושאר מקבלי ההחלטות הכלכליות. עם זאת, אנשים רבים רואים בחשבונאות אוסף של פרטים המכילים מעט מידע או לא בכלל לגבי מצבה האמיתי של החברה. הקורס מנסה להפיג טעות זו על ידי הסברת נושא שנחשב לעתים קרובות מבלבל ומפחיד. אמנם נכון כי המידע החשבונאי לפעמים מטשטש יותר מאשר מסביר אך עדיין חלק גדול ממנו הוא שימושי (ואפילו חיוני) למעוניינים בקבלת החלטות רציונליות בנושאי השקעה ומתן אשראי. חשבונאות פיננסית היא כלי עסקי אסטרטגי. ישנן שתי מטרות עבור סטודנטים לתואר MBA בקורס זה. המטרה העיקרית היא להפוך למשתמש מושכל של מידע מדוחות הכספיים. נלמד את החוקים והטכניקות העיקריים בנושא הדיווח הכספי. דגש מיוחד יינתן לדרכים בהן מנהלים משפיעים בעורמה על הדוחות החשבונאים וכיצד יכול קורא הדוחות הכספיים להתמודד עם מקרים אלו. בסיום הקורס תדעו מושגים, מינוחים, וטכניקות של החשבונאות הפיננסית המשמשים כדי לנתח דו"ח שנתי ולהבין את הקשר בין נתונים חשבונאים להחלטות השקעה והלוואות, להבין מאמרים מהוול סטריט ג'ורנל, ג לובס, כלכליסט, דה- מרקר, ופרסומים עסקיים

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=