המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

107 באה לידי ביטוי בניסיונות לגזול את המידע הסודי של החברות המתחרות. חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט – 1999 מאגד מספר עוולות מסחריות שעשויות לתת מענה לבעלי עסקים שנפגעו מהתנהגויות אלו ע"י מתחריהם: "גניבת עין", "תיאור כוזב" ו"התע רבות לא הוגנת". העוולה המרכזית בחוק זה היא "גזל סוד מסחרי" שעלולה להתקיים לא רק בין בעלי עסקים אלא ביחס לכל בעל סוד מסחרי. בנוסף נדון בתביעות על פגיעה בזכות הפרסום. חוק עוולות מסחריות יצר ביחס לחלק מעוולות אלו מספר סעדים מיוחדים כגון: פיצויים ללא הוכחת נזק , צו למתן חשבונות, חיפוש בחצרים של אחר ותפיסת נכסים ששימשו לביצוע העוולה והשמדתם או העברתם לבעלות התובע בתמורה לתשלום שוויים. המחוקק גם יצר סדרי דין מיוחדים לעוולת גזל סוד מסחרי. הסמינר יעסוק בניתוח העוולות המסחריות, הסעדים המיוחדים המוקנים לנפגע מעוולות א לו וסדרי הדין המיוחדים. ❖ מרכיבי ציון: 100% בחינה סופית בחומר פתוח. שם הקורס: עקרונות בניהול משא ומתן שם המרצה: דוקטו ר דפנה לביא 2( נקודות זכות) סמסטר: ב ' יום: חמישי שעה: 14:00-15:30 תיאור הקורס: "...בעולם המעשה עוה"ד מקדישים יותר זמן לניהול מו"מ בענייני סכסוכים, מאשר לעיון בספריות או לדיונים בבתיהמ"ש והמחקרים מראים שבמאמצי המו"מ שלהם הם משיגים יותר עבור לקוחותיהם". [ פרופסור דרק בוק, נשיא אונ' הרווארד לשעבר, ו פרופסור למשפטים] ניהול משא ומתן הוא חלק משגרת חיינו. בהגדרתו הרחבה "משא ומתן" הנו- כל ניסיון לשכנע. מכיוון שכך, אין מי שלא עוסק בניהול מו"מ ביומיום. בנוסף ; משא ומתן הוא כלי חשוב ושכיח בעבודתו של עורך הדין.עד כמה אנו פועלים באופן מושכל כשאנו משתמשים בכלי זה? האם ישנו מודל ראוי לניהול מו"מ? מה ם הכשלים השכיחים וההטיות הקוגניטיביות המאפיינים נושא ונותן? כיצד משפיע השיוך המגדרי על אופן ניהול המו"מ? ומה יש לשיח הטקסטואלי העולמי לומר בנידון? שאלות אלו ואחרות יידונו בקורס. ❖ מרכיבי ציון: 90% בחינה סופית 10% מטלת ארועון (אפשרי בזוגות) ש ם הקורס: דיני הגנת הצרכן שם המרצה: עורך דין איתי פרג'ון 2( נקודות זכות) סמסטר: א ' יום: שלישי שעה: 21:00-22:30 תיאור הקורס: דיני הגנת הצרכן חולשים על הפעולות היומיומיות שלנו כפרטים: החל מרכישה במכולת השכונתית, דרך מנוי לחדר כושר, ועד הזמנת חופשה באמצעות המרשתת. אלו מקצת מן הדוגמאות בהן דיני הגנת הצרכן נוגעים בכולנו. בקורס זה נלמד על מושגי יסוד והרציונאליים בבסיס חוק הגנת הצרכן תשמ"א- 1981 , נכיר את הוראות הליבה (הטעיה והשפעה בלתי הוגנת),

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=