המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

78 בחשיבה הסוציולוגית המודרנית: קרל מארקס, מקס ובר ואמיל דורקהיים. בדיון במשנתם נפתח חשיבה ביקורתית ביחס למושגי בריאות וחולי. לאחר מכן נדבר על ההבדלים בדפוסי הבריאות לפי מעמד חברתי, מגדר ואתניות וננסה להסביר את המקור להבדלים הללו. לבסוף נדון בשלוש פרדיגמות מרכזיות אשר התפתחו בעקבות התיאוריות הקלאסיות: הפונקציונליזם המבני, גישת הקונפליקט והאינטראקציוניזם הסימבולי. נראה אלו פרשנויות חדשות מוענקות לקלסיקאים , ונדון בהתפתחות הסוציולוגיה בחברה הישראלית. מטרות הקורס • לחשוף את ה סטודנטים למגוון תיאוריות ומחקרים בתחום סוציולוגיה של הבריאות • ל נתח תופעות חברתיות תוך נקודת מבט סוציולוגית ביקורתית • לפתח מודעות להשפעתם של היבטים תרבותיים על עיצוב חוויות החולי • ל הסביר את תפקידם הקריטי של גורמים חברתיים בתחום הבריאות והרפואה  מרכיבי הציון: ב חינה אמריקאית מסכמת – 90% מן הציון הסופי (הבחינה ללא חומר עזר) מטלת הגשה 10% עד 5 נקודות ציון מיטיב, על פי שיקול דעת המרצה, בגין השתתפות פעילה ותורמת עד 5 נקודות ציון מיטיב על הצגת פרזנטציה (פרטים יינתנו במהלך ההרצאה) שם הקורס: סוציולוגיה של ניהול מערכות בריאות שם המרצה: דוקטור נטע רויטנברג 3( נ קודות זכות) א' ערב סמסטר: ב ' יום : שישי שעה: 11:30-14:00 תיאור הקורס: מערכות הבריאות בעולם ובישראל מציבות אתגר ניהולי בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות, המגבלות הכלכליות והדרישה הציבורית לטיפול רפואי מתקדם ומותאם אישית. קורס זה נועד לערוך לתמידים היכרות עם הפרספקטיבה הסוציולוגית כנקודת מבט להבנת המציאות החברתית בכלל ולהבנה מעמיקה של תחום ניהול מערכות בריאות. לצד סקירה של תיאוריות ומושגים עיקריים הקורס יעסוק בניתוח של סוגיות עכשוויות הנוגעות לניהול מערכות בריאות ולבריאות וחולי במרחב הרפואי. הקורס יכלול דיון ויעודד חשיבה ביקורתית אצל התלמידים.ות.  מרכיבי ציון: בחינה מסכמת ( 90% מן הציון הסופי) מטלת הגשה ( 10% מן הציון הסופי).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=