המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

151 ידע וגישות במערכת הבריאות, הן ברמת הפרט והן ברמה הארגונית. במהלך הקורס נתוודע לדילמות וסוגיות מרכזיות הנקשרות לתחום הכשירות התרב ותית. בתוך כך נבחן את המדיניות הציבורית והפעולות שננקטו במערכת הבריאות בישראל במטרה לשפר את נגישותה למגוון רחב של אוכלוסיות.  דרישות הקורס : נוכחות בהתאם לנהלי המרכז האקדמי. הסטודנטים יחולקו לקבוצות וייתנו סדנה בכיתה על נושא/מאמר שייקבע בתיאום עם המרצה. הס דנה תכלול הרצאה של כלל משתתפי הקבוצה וניהול דיון פעילו ושאלות. הקורס משלב קריאת מאמרים באנגלית כהכנה לחלק מקדים לשיעורים ועל כן חלה חובת ידיעת אנגלית ברמה של קריאת מאמרים.  אופן חישוב הציון : עבודה במקום בחינה בסיום הסמסטר .100% לנוכחים בכיתה ולמשתתפים פעילים יינתן ציון מיטיב עד 6 נקודות. שם הקורס: ניווט במשברי תקשורת: מדריך למנהלי שירותי בריאות שם המרצה: גברת עינב שימרון גרינבוים 2( נקודות זכות) סמסטר: ב' יום: חמישי שעה: 15:00-16:30 תיאור הקורס: מטרת הקורס, מתן כלים אופרטיביים למנהלים/ות במערכת הבריאות, להתמודדות עם משברים תקשורתיים. מדי שבוע (לעתים מדי יום) מתמודדים ארגוני הבריאות עם משברים תקשורתיים. תפקידו של מנהל שירותי הבריאות, בניהול המשבר בעלת השלכות משמעותיות על התפתחות או בלימת המשבר. לצורך התמודדות מושכלת, נדרשת הכשרה מתאימה לצוות המנהל. ההכשרה כוללת זיהוי מוקדם, כלים לניהול מושכל מול גורמי חוץ וכן לשיתוף צוות העובדים בארגון כולו, במטרה למזער את הנזקים ואף להפוך את תוצאות המשבר, לחיוביות עבור הארגון. המנהל הוא זה המתכלל את הארוע המשברי והחלטותיו כבדות משקל, בניהול הארוע. על אף קיומם של יועצים שונים בארגון, ביניהם: יועץ תקשורת / דובר , יועץ משפטי, יועץ הכלכלי, יועץ הארגוני ומומחים רפואיים. המנהל הוא זה המנהיג את הארגון והצוותים, המכריע בין עמדות סותרות וקובע את דרכי ההתנהלות. מטרת הסמינריון להקנות לסטודנטים/ות, את הידע המקצועי והכלים המעשיים, אודות מצבי משבר בתחומי הרפואה והבריאות, הלקוחים מהמציאות המשתנה, בהתאם למתרחש בשטח. במסגרת השיעורים ינותחו משברים תקשורתיים וכיצד הם מתפתחים, חיזוי משברים והיערכות מתאימה, בחירת מודלים אפקטיביים לניהול משברים ויישום טכניקות פרקטיות לפיתוח תוכניות היערכות, לטיפול במשבר . במהלך הסמינריון ייבחנו וינותחו משברים שאירעו בארץ במסגרת מערכת הבריאות ויוצגו להמחשה . נלמד על קהלי היעד בחברה הישראלית, על ניהול משבר בעידן רשתות חבר תיות דינמיות ופייק ניוז במערכת הבריאות.  מרכיבי ציון : מצגת 30% מבחן 70%

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=