144 הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים של האדם הפועל בה (במקום שהאדם יתאים עצמו לסביבה המתוכננת באופן לקוי). באופן זה מושגות הגדלת יעילות, נוחות ובטיחות, והפחתת טעויות. משתתפי הקו רס יכירו את עקרונות הגישה ואת ההזדמנויות לשלב אותה הלכה למעשה כחלק ממכלול השיקולים במגוון תחומים של ניהול מערכות בריאות. לדוגמא: מניעת טעויות בתרופות, שיפור התאמת טפסים ונהלים, תכנון סביבה פיזית, מחשוב תהליכי עבודה, טלה- רפואה, הטמעת מכשור וציוד רפואי, קידו ם תרבות בטיחות, תקשורת והעברת מידע, עבודת צוות. דרישות הקורס ומרכיבי הציון: • נוכחות עפ"י הנדרש בתואר • הצגה קצרה בכיתה לפי פורמט מנחה של דוגמא לבעיית הנדסת אנוש בהקשר לחומר הנלמד (אישי - )5% • הצגה קצרה בכיתה של בדיקה מקומית לגבי בעיה שהוצגה על ידי אחרים בקורס (אישי - )5% • הגשת מטלה מסכמת והצגתה במפגש האחרון (קבוצות )90% - 2-4 שם הקורס: היבטים משפטיים ואתיים בניהול בריאות שם המרצה: פרופסור פמלה לאופר יוקלס 2( נ קודות זכות) סמסטר : ב' יום : חמישי שעה : 11:15-12:45 תיאור הקורס: קורס זה יקנה לסטודנטים את הכלים הבסיסיים לעשות ניתוח אנליטי של בעיות ודילמות שעולות בעבודה במערכת הבריאות. סטודנטים ילמדו את הגישות האתיות הבסיסיות והמתקדמות ואיך ליישם את הגישות הללו בדילמות שעולות ביומיום. בקורס גם נעבור על כל העקרונות האתיים הבסיסיים וניישם אותם בלמידה של מגוון נושאים. כמו כן, הסטודנטים יקנו פרספקטיבה משפטית כללית על בסיס למידה של החוקים ועילות המשפטיות המרכזיות בדיני בריאות, כגון: חוק זכויות החולה, חו סר הסכמה מדעת, חוק החולה הנוטה למות וחוק קביעת מוות. נדון במספר נושאים במאמץ לנתח את ההשלכות האתיות והמשפטיות העולות מנושאים אלה. הנושאים יכללו : יחס בין מטפל למטופל, בין אוטונומיה לחוסר כשירות עם דגש על טיפול בילדים וזקנים, מתח בין עובר ואישה בטיפול רפואי , דילמות בפריון ורבייה, ועיצוב תינוקות. מרכיבי ציון: בחינה סופית 80% , מטלה אמצע סמסטר 20%
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=