המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

תואר ראשון בניהול מערכות 0 B.A בריאות B.Sc תואר ראשון בדימות רפואי 0 B.S.N תואר ראשון במדעי הסיעוד 0 תואר שני בניהול מערכות בריאות 0 M.H.A ידיעון הפקולטה למדעי הבריאות שנת הלימודים תשפ״ד 2023-2024

1 הפקולטה למדעי הבריאות ידיעון לשנת הלימודים תשפ"ד תואר ראשון ב ניהול מערכות בריאות B.A תואר ראשון בדימות רפואי Bs.c תואר ראשון במדעי הסיעוד Bs.n תואר שני ב ניהול מערכות בריאות M.H.A תשפ"ד 2023-2024

2 תוכן עניינים דבר דקאן הפקולטה למדעי הבריאות לשנת תשפ"ד ................................ 4 .................................... רקע ומגמות ................................ ................................ ................................ 5 ..................... מוסדות המרכז ובית הספר ל ניהול מערכות בריאות ................................ 6 .................................... הסגל האקדמי ................................ ................................ ................................ 7 .................. מרצי סגל פנים ................................ ................................ ................................ 7 .................. מרצי סגל חוץ ................................ ................................ ................................ 7 ................... מורות לאנגלית ................................ ................................ ................................ 7 .................. הסגל המנהלי ................................ ................................ ................................ 8 ................... דקאנט הסטודנטים ................................ ................................ ................................ 9 ........... תקנון בחינות, ציונים ותנאי מעבר ................................ ................................ 10......................... תקנון משמעת לסטודנטים ................................ ................................ 18.................................. תקנון הספריה ................................ ................................ ................................ 25................. תקנון שכר לימוד ................................ ................................ ................................ 28.............. חוק זכויות הסטודנט, התשס"ז- 2007 ................................ ................................ 37.................... לוח זמנים אקדמי לשנ ת הלימודים תשפ"ד 2023 – 2024 ................................ ............................ 46 החוג ל ניהול מערכות בריאות ................................ 47 .................................... דבר ראש החוג לניהול מערכות בריאות לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 48 דבר ראשת החוג ל תואר שני ניהול מערכות בריאות לשנת תשפ"ד ................................ .................. 49 תקנון הלימודים בבית הספר לניהול מערכות בריאות ................................ 50................................. תואר בוגר בניהול מערכות בריאות ................................ 60 ............................. תכנית ההוראה לקבלת תואר בוגר ב ניהול מערכות בריאות ................................ 61.......................... תכנית הלימודים לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 62............................ קורסי חובה ................................ ................................ ................................ 62.................... קורסי בחירה ................................ ................................ ................................ 63................... סמינריונים ................................ ................................ ................................ 65..................... תיאור הקורסים ................................ ................................ ................................ 67............... קורסי חובה שנה א' ................................ ................................ ................................ .......... 68 קורסי חובה שנה ב' ................................ ................................ ................................ 82........... קורסי חובה שנה ג' ................................ ................................ ................................ 92........... קורסי בחירה ................................ ................................ ................................ 99................... סמינריונים עיוניים ................................ ................................ ................................ 114 ......... סמינריונים מחקריים ................................ ................................ ................................ ...... 121 תואר מוסמך ב ניהול מערכ ות בריאות ................................ ........................ 133 תכנית ההוראה לקבלת תואר מוסמך ב ניהול מערכות בריאות ................................ ..................... 134 תכנית הלימודים לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 135 .......................... תיאור הקורסים – קורסי חובה ................................ ................................ .......................... 137

3 תיאור הקורסים- קורסי בחירה ................................ ................................ 45 .......................... 1 תיאור הקורסים- סמינריונים ................................ ................................ ............................. 153 תואר בוגר במדעי הסיעוד ................................ ................................ 156 ....... דבר ראשת החוג ל מדעי הסיעוד לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 157 ....... תקנון הלימודים בבית הספר למדעי הסיעוד ................................ ................................ 158 .......... תכנית ההוראה לקבלת תואר בוגר ב מדעי הסיעוד ................................ 168 ................................... תכנית הלימודים לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 17 .......................... 2 תיאור הקורסים ................................ ................................ ................................ 17 ............. 3 תואר בוגר בדימות רפואי ................................ ................................ ....... 183 דבר ממלא מקום ראש החוג ל דימות רפואי לשנת תשפ"ד ................................ 18 .......................... 4 תקנון הלימודים בבית הספר לדימות רפואי ................................ ................................ 18 ........... 6 תכנית ההוראה לקבלת תואר בוגר ב דימות רפואי ................................ 19 .................................... 5 תכנית הלימודים לשנת תשפ"ד ................................ ................................ 19 .......................... 6 תיאור הקורסים – קורסי חובה ................................ ................................ 19 .......................... 7 תיאור הקורסים - שנה א' ................................ ................................ 19 ................................ 8 תיאור הקורסים – שנה ב' ................................ ................................ 20 ................................. 7

4 דבר דקאן הפקולטה למדעי הבריאות פרופסור מיכאל טל סטודנטים יקרים, הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מהווה מטריה אקדמית לתוכניות לימוד שונות לתואר ראשון ולתארים מתקדמים, אשר מטרתם לשפר את המקצועיות והאיכות של עובדי מערכת הבריאות, זאת לאור מצוקת כוח האדם בתחום ולמהפכת השינויים הטכנולוגיים העוברת עלינו. מערכת הבריאות בישראל, הנוגעת לחיי כל אזרחיה , זקוקה לכוח אדם מיומן ואיכותי שיתמודד עם אתגרים ניהוליים , טיפוליים וארגוניים, זאת לאור העלייה בתוחלת החיים והזדקנות האוכלוסייה, גידול האוכלוסייה, וההתקדמות הטכנולוגית והתרופתית של עולם הרפואה. ה מחסור בכוח אדם רפואי, בתשתיות ושירותי בריאות מהווים אתגר למערכת הבריאות הישראלית שאיתם אנו בפקולטה למדעי ה בריאות מתמודדים ברמה האקדמית הגבוהה ביותר. במטרה לתרום לקידום בריאות הקהילה פתח המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, שתי תכניות במסלול האקדמי המקנות תואר בוגר בסיעוד B.S.N. ובדימות רפואי B.Sc . עולם הדימות נמצא בחזית הטכנולוגיה , והביקוש לו בארגוני הבריאות ובחברות הביו-טק רק מטפס ועולה. מדינת ישראל עומדת להסדיר את מעמדם של "טכנאי הרנטגן" בחקיקה אשר תחייב את העוסקים בדימות לעבור הכשרה אקדמית עם תואר B.Sc . ההוראה המעשית בדימות נעשית ב שיתוף פעולה עם בתי החולים המובילים בישראל ומקנה לבוגרים שלנו אפשרות להשתלב בצורה חלקה בעבודה והתואר הראשון מעניק נקודת פתיחה מצוינת גם למשרה ניהולית ולקריירה בתחום עולמות הרפואה. המחסור באחים ובאחיות, אשר להם תפקיד מרכזי ומוביל בעולם הטיפול הרפואי מהווה לצערנו בעיה קשה. אנו במרכז האקדמי נרתמים למשימה, ובשיתוף פעולה עם מיטב בתי החולים ובעזרת מרצים מהמובילים בתחום נכשיר כוח סיעודי מיומן שיוכל לעמוד באתגרי המקצוע וגם להגשים עשייה אישית משמעותית בעולם הרפואה. התכנית ללימודי סיעוד במסלול האקדמי חושפת את הסטודנטים לתחומים רבים ומעניינים ומאפשרת לראות את מקצוע הסיעוד בראייה רחבה של האדם , החברה והביולוגיה הרפואית שלו. כמו כן היא מקנה לסטודנטים ידע מעמיק במדעי הסיעוד והכשרה תאורטית ומעשית בעקרונות הסיעוד הקליני, סיעוד במצבי חירום, חוק ומשפט בסיעוד, מנהל בסיעו ד, אתיקה בסיעוד ועוד . במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מסלול לימודים בניהול מערכות בריאות לתואר ראשון ולתואר שני, תואר ראשון בדימות עם התנסות מעשית בבתי החולים ברחבי הארץ ובמרכז הרפואי הדסה בירושלים ולימודי תעודה בגרונטולוגיה בשיתוף עם "באר אמונה". הלימודים האקדמיים זוכים לדירוג גבוה הודות לסגל ההוראה הכולל אנשי מפתח מובילים בתחום עולם הבריאות. כדי לענות על צרכי הבריאות נבנו תכניו ת הלימודים באופן שהם משלבים בין קורסי ליבה במדעי ה יסוד של מדעי הטבע והחברה לבין קורסים ייחודיים בתחום ניהול מערכות בריאו ת, טכנולוגיות מתקדמות, אבטחת מידע ובריאות הציבור. בחלק מתוכניו ת הלימודים משולבו ת יציאה והתנסות מעשית בארגוני הבריאות ובמוסדות הטיפול הרפואי כמו בתי חולים, מרפאות ובתי אבות. רמת הלימודים הגבוהה יחד עם אווירת לימוד נעימה מבטיחים לא רק חוויה אקדמית אלא ידע וכלים הנדרשים להשתלבות מהירה בעבודה במגוון תפקידים במרפאות ציבוריות ופרטיות, בבתי חולים, בהנהלות ארגונים רפואיים של קופות החולים ובתפקידי מינהל אחרים. איחולי הלבביים לשנת לימודים פורייה ומהנה. בברכה, פרופסור מיכאל טל דקאן הפקולטה למדעי הבריאות

5 רקע ומגמות המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה כמוסד להשכלה גבוהה והו א מוסמך להעניק תארים כמפורט להלן: תואר ראשון LL.B במשפטים B.A במינהל עסקים וחשבונאות* B.A במדיניות ציבורית, ממשל ומשפט B.A בניהול מערכות בריאות B.Sc בדימות רפואי* B.Sn במדעי הסיעוד* תואר שני LL.M במשפטים A.M בלימודי משפט A.H .M בניהול מערכות בריאות M.B.A במינהל עסקים* המ רכז האקדמי קם במטרה להקנות לתלמידיו השכלה אקדמית בתחומים שונים. המ רכז האקדמי, המבקש לשמור על מצוינות אקדמית, החליט מתוך ראייה עתידית אסטרטגית, ליצור בתוכו מרכז מחקרי- לימודי ברמה הגבוהה ביותר שינחיל לתלמידיו ולבוגריו גוף ידע ומיומנויות מחקר , הבנה וניתוח בתחומי ידע מגוונים. כנגזר מכך הוחלט ל הקים במ רכז האקדמי תכנית לתואר ראשון ושני בנ יהול מערכות בריאות. תכניות אלו מקיפ ות ביותר ומקנה ידע נרחב בתחומי הליבה של עולם הניהול בכלל וניהול מערכות הבריאות בפרט. התכניות בתחום ניהול מערכות בריאות נועדו לענות על הצורך החיוני בהכשרת מנהלים בתחומי הבריאות השונים ובכוונתן להעמיק ולהרחיב את הידע בארגון וניהול מערכות הבריאות בארץ ובעולם ולהכשיר מנהלים בתחומים אלה. התכנית לתואר שני כוללת ה רחבה של הידע הבסיסי שהוקנה לבוגרי תואר ראשון בניהול מערכות בריאות וכן ל בוגרי תואר ראשון בתחומים משיקי ם, המעוניינים להרחיב את הרקע האקדמי והמיומנויות הניהוליות לקראת שילובם בתפקידי ניהול, מחקר וקביעת מדיניות במערכת הבריאות . התכנית משלבת ידע אקדמי, מעשי ומחקרי לצד כלים איכותיים וכמותיים בתחום הניהול, המותאמים למאפייני מערכת הבריאות ויישום כלים ניהוליים לק ידום מחקרים כלכליים, חברתיים וסביבתיים בתחום ניהול. ל השגת מטרות אלו המ רכז האקדמי שם דגש על איכות סגל ההוראה המלמד בתכנית זו. במ רכז האקדמי מתקיימת מדי שנה מכינה קדם אקדמית המיועדת למועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה ואשר אינם בעלי תעודת בגרות מלאה. מקום מוש בו של המרכז האקדמי הוא במרכז הוד השרון, בלב הקמפוס של כפר הנוער ע"ש מוסינזון. ה גישה לקמפוס נוחה, והחניה חופשית. המ רכז האקדמי מעמיד לרשות הסטודנטים כיתות לימוד ואולמות מרווחים, המצוידים באמצעי מולטימדיה חדישים המאפשרים למידה מתקדמת בקמפוס ומרחוק ומספקים לסט ודנטים מגוון רחב של שירותי מחשב מתקדמים.

6 מוסדות המרכז האקדמי ו הפקולטה למדעי הבריאות נשיא המרכז האקדמי פרופ סור אביעד הכהן דקאן הפקולטה למדעי ה בריאות פרופסור מיכאל טל ראש החוג לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות דוקטור גיא טוביאס ראש החוג לתואר שני בניהול מערכות בריאות פרופסור סיגל סדצקי ראש החוג לתואר ראשון במדעי הסיעוד דוקטור כוכבה שרון מ"מ ראש החוג לתואר ראשון בדימות רפואי פרופסור יעקב סוסנה חברי מליאת עמותה חברי מועצה אקדמית חברי ועדת הוראה זבולון אורלב, יושב ראש פרופ סור אביעד הכהן-יושב ראש פרופ סור אביעד הכהן-יושב ראש פרופסור יהודה סקורניק פרופ סור איילת בלכר פריגת פרופ סור איילת בלכר פריגת השופט בדימוס יעקב שמעוני פרופ סור ישראל גלעד פרופסור מיכל טמיר דוקטור אורנה זעירא פרופ סור חיים וקסמן דוקטור חגי ויניצקי דוקטור מיכאל כהן פרופ סור מיכאל טל דוקטור גיא טוביאס עורך דין טוביה ארליך פרופ סור יעל רונן דוקטור רוני לזר עורכת דין יעל דולב פרופ סור אליאב שוחטמן דוקטור נתנאל פישר עורך דין אריה האן פרופסור מיכאל טל רואה חשבון ישעיהו ז'ילונקה רואה חשבון צבי יוקל עורך דין נתן יצחקי עורך דין יהודה שטרן דורית אפלר מנחם מנדל בלוי אבי בלושטיין גילה בן נאים דינה ברניקר שר- שלום ג'רבי בן ציון דל שילה כץ ליאורה מינקה חדוה מלמד פגדאו ישראל נדיבי

7 הסגל האקדמי מרצי סגל פנים בפקולטה דוקטור אמה אברבוך פרופסור סיגל סצדקי דוקטור חן ריגר דוקטור גיא טוביאס פרופסור יעקב סוסנה דוקטור מיכל שטיינמן פרופסור פמלה לאופר יוקלס דוקטור ירדנה קול דוקטור כוכבה שרון דוקטור רוניה נדלר דוקטור אלון קכל דוקטור אילנית שרעבי דוקטור סיגל נעים דוקטור ניר רוזנברג דוקטור רחלה תורג'מן דוקטור שמואל רוזנמן מרצי סגל חוץ דוקטור ענת אורן דוקטור דביר פלג מר אמציה גינת דוקטור גלית בוטבול דוקטור אבי פרץ מר ליאור היים דוקטור מתן בהט דוקטור אירית קאופמן גברת חני לדרמן דוקטור יערית בוקק כהן דוקטור ניצה קאליש רואה חשבון יניב לוי דוקטור מנחם ביתן דוקטור אופיר קבילו גברת שרון לוי דוקטור יובל בן אבו דוקטור שמואל קלנג גברת מיכל ליינר דוקטור אורן בשן דוקטור לימור קסלר לדלסקי גברת רבקה ליכטשנטט דוקטור ליאת הופר דוקטור כנרת רובין שוסטק מר אחיעד מינס דוקטור טל הראל דוקטור נטע רויטנברג מר צדיק (צבי) משה דוקטור מיכאל זגצקי דוקטור מיכל רי'צמן מר נתי נוישטיין דוקטור אריאלה זוסמן דוקטור מעין שחם גברת ליאורה סלומיאנסקי דוקטור יוספה טחורש פלג דוקטור אשר שלמון מר דב פסט פרופסור מתן כהן גברת אריאלה אדיג'ס תורן עורכת דין רחלי קליבצקי דוקטור דפנה לוין גברת דפנה איילון גברת לירון שגיב דוקטור רן לוסטיגמן מר אלעד בוכריס גברת מירה שטולמן דוקטור רוני לזר גברת איריס ביבר גברת עינב שימרון גרינבוים דוקטור אביבית מנדלמן עורך דין אליהו ביטון גברת אורטל שיניקאמיין דוקטור ארנון מקורי עורכת דין ציפי בן ברוך גברת הדס שמש דוקטור רוני סלע מר עמית בן הרוש נגארי גברת תמר שני יוסף דוקטור לבנה עגני עורך דין אלישי בן יצחק גברת אפרת שקל דוקטור ורד עזרא גברת טל ברודצקי מורים לאנגלית* עורכת דין עינת שלמור – רכזת מר מיכאל זיו קנת גברת אירית ניר גברת מאירה בלושטיין גברת אורלי חכם גברת מירב עדי נשר מר יובל בר לב גברת מיכל זרצקי גברת שושנה עמנואל זולטי גברת אורית ברלין מר שלומי יאס גברת לינדה קיוראס מזרחי גברת רותם ברקובסקי ג'אן גברת שרון יוסף גברת אורית קנדלר גברת כרמית גונן בלאקמן גברת אפרת יעקובי גברת גלוריה רבינוביץ גברת וופנר מרים גברת מורן מורלנדר גברת ארלין רוטנברג סקורק מר צבי נגלר * נכון לשנה"ל תשפ"ג

8 ה סגל המנהלי ▪ נשיא המרכז האקדמי פרופ סור אביעד הכהן ▪ מנכ"ל המרכז האקדמי מר יהודה (הודי) ליברמן מנהלת לשכות גברת חלי בלייברג ▪ סמנכ"ל כספים רואה חשבון אמיר כהנא מנהלת מדור שכר לימוד גברת מירי ישרים רכזות מדור שכר לימוד גברת אורית פרידמן גברת הגר אפורי מנהלת מדור חשבות רואת חשבון שירן אמרגי מנהל חשבונות מר דני נוי חשבת שכר גברת מור רטנר ▪ סמנכ"ל אקדמי עו רכת דין דפנה הלפרין ראש מינהל אקדמי גברת יפעת נורקין גברת ראש מינהל סטודנטים אלה סבג רכזות אקדמית גברת מיכל גודס דמרי גברת ליבנת גרודמן גברת דיקלה דדון גברת תמר חן טוב רכזת מנהלית גברת מיכל אהרון מנהלת מיומנויות אקדמיות עורכת דין הלית אורן רשף מנהלת מדור בחינות וציונים גברת שרית קבליס רכזת ציונים גברת ורדי ולד ▪ אגף שיווק ופיתוח עסקי ואקדמי מנהלת האגף גברת אשרת גלס רכזות פרסום ושיווק גברת נועה יערי לנצנר גברת נרי רוזנבלט ▪ מחלקת מכירות ורישום מנהלת מכירות עורכת דין הגר גדות מנהלת הרישום גברת רוני נעים ▪ מנהלת דיקאנט גברת ניצה טבנקין ▪ מנהלת הכוון תעסוקתי עו רכת דין מיכל בן יצחק ▪ מנהל לוגיסטיקה,רכש ובטיחות מר יורם אברהם סגן מנהל המחלקה וקב"ט מר יבגני יעקובוביץ אנשי אחזקה מר כפיר גידן מר דניאל אשל ▪ מחלקת מערכות מידע מנהל מערכות מידע מר אלכס שולמן אחראי מחשבים מר אריה גלייזר ▪ מנהלת מערך מכינות גברת שמרית אפרים ▪ מנהלת ספריה גברת יעל מיטרני ספרניות גברת ויקטוריה גיטלין גברת קרן דביר גברת נגה שפר

9 דקאנט הסטודנטים דקנאט הסטודנטים הוא גוף מטעם המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, המטפל בסטודנטים בכל ההיבטים שאינם קשורים לתחום הלימודים . דקנאט הסטודנטים מספק מגוון רחב של שירותים שנועדו לתת מענה לבעיות אישיות, כלכליות וחברתיות. דקנאט הסטודנטים אחראי על הנושאים שלהלן • טפול בהתאמ ות ותנאי היבחנות . • טיפול ברווחת הסטודנט . • קיום סדנאות למיומנויות למידה וחרדה בבחינות . • תכנית ליווי . • טיפול במלגות חיצוניות, בניית מאגר מלגות . • תוכנית אופק למצוינות . • פרויקט "לוקחים אחריות . • נציב קבילות הסטודנטים וטיפול בבעיות של סטודנטים בהתנהלות מול רשויות המרכז . • ייזום, תכנון וביצוע פעילויות משותפות לתלמידי המרכז ולקהילה באמצעות הפעלת פרויקטים של מעורבות חברתית . • קשר עם אגודת הסטודנטים . משרדי דקאנט הסטודנטים נמצאים בבניין ב' של המרכז האקדמי במתחם המזכירות האקדמית. דרכי התקשרות : דוקטור חן ריגר דיקנית הסטודנטים 09-7750312 chenr@mishpat.ac.il גברת ניצה טבנקין מנהלת הדיקאנט 09-7750393 nitza@mishpat.ac.il

10 תקנון בחינות, ציונים ותנאי מעבר תקנון זה בא להסדיר את נוהלי הבחינות, הבחנים והמטלות המהווים את תנאי המ עבר בקורסים הנלמדים. 1. הגדרות: "בוחן" – מתקיים לפי שיקול דעתו הבלעדי של המרצה, במהלך הלימודים ובלבד שניתנה לתלמידים הודעה של שבעה ימים מראש בדבר קיומו והמהווה לא יותר מ – 10% מהציון הכולל. " בוחן פתע" – מתקיים לפי שיקול דעתו הבלעדי של המרצה, במהלך הלימודים, ללא מתן הודעה מראש. " בחינת ביניים" – מתקיימת בסיום סמסטר א', במסגרת קורסים במתכונת שנתית, או במהלך הסמסטר בקורסים המתקיימים במתכונת סמסטריאלית, והמהווה לא יותר מ- % 30 מהציון הכולל. " בחינת מעבר" – מתקיימת בסיומם של קורסי החובה וקורסי הבחירה ומהווה לפחות 60% מהציון הכולל בקורס. ביצוע מבחן המעבר מהווה תנאי לקבלת ציון עובר בקורס. "מועד מיוחד" – מועד בחינה אשר יקבע למועד שלאחר מועד ב'. " מטלות" – עבודות ואירועונים הניתנים לפי שיקול דעתו של המרצה ואשר ע מידה בהן מהווה מרכיב חובה לצורך מעבר בקורס. "ציון חלקי" – ציון המורכב מבחינת הביניים, בחנים, בחני פתע ומטלות, למעט הציון בבחינת המעבר. " ציון כולל" – ציון המורכב מהציון החלקי והציון בבחינת המעבר. "ציון מטיב – " ציון המוענק לתלמיד, לפי שיקול דעתו של המרצה, עד ל – 5 נקודות ובהתאם למידת השתתפותו של התלמיד בקורס ומידת תרומתו למהלך השיעור. הציון המיטיב אינו מהוה חלק ממרכיבי הציון המהווים 100% . יובהר כי הציון הסופי בקורס לא יעלה על 100 נקודות. " ציון משוקלל" – ממוצע ציוניו של התלמיד בשנת לימודים אחת, תוך מתן משקל יח סי למספר הנקודות של כל קורס. "ציון סופי" – ציון המורכב מהציון הכולל והציון המטיב. .2 עבודות א. חלק מתנאי העמידה בקורסים הינן עבודות אשר יוטלו על התלמידים על פי שיקול דעתו של המרצה ואשר בהן על כל תלמיד לעמוד באופן עצמאי. ב. הציון אשר ינתן עבור עבודות לא יעלה על 20% מהציון הכולל. ג. ציון בעבודות ינתן תוך שבועיים וחצי ממועד הגשת המטלה. ד. אין ערעור על ציון בעבודות . ה. לאחר השבת העבודות לידי התלמידים, יעביר המרצה או המתרגל שיעור הסבר ביחס לפתרון העבודה. .3 עבודות סמינריוניות מחקריות א. עבודות סמינריוניות מחקריות יוגשו למינהל הסטודנטים בצירוף טופס הצהרה על מקוריות העבודה. לפי שיקול דעתו של המרצה, תינתן האפשרות להגשת עבודות סמינריוניות באמצעות הדוא"ל ובלבד שעותק אחד קשיח של העבודה, יוגש לידי מינהל הסטודנטים. ב. על כל סטודנט להגיש עבודה סמינריונית ב נפרד ואין לכתוב עבודה במשותף. הגשת עבודה משותפת תאושר על ידי הדקאן במקרים מיוחדים ומנימוקים שירשמו. ג. עבודות סמינריוניות בתואר הראשון יוגשו לא יאוחר מיום 1 בספטמבר ובתואר השני לא יאוחר מיום 1 במרס של אותה שנה אלא אם כן קבע המרצה אחרת והודעה בהתאם נמסרה לס טודנטים הרשומים בסמינריון.

11 ד. אי הגשת עבודה סמינריונית במועד תגרור ביטול הקורס וחיוב התלמיד בביצוע סמינריון נוסף. ה. ציונים בעבודות סמינריוניות ימסרו על ידי המרצים למדור הציונים תוך 60 יום ואליהן ילווה דף הערכה המפרט את מרכיבי הציון. עבודה שהוגשה באיחור, באישור המרצה, תיבדק תוך 90 יום מיום הגשת העבודה. .4 איסור העתקה ההכנה של עבודות סמינריוניות, בחינות בית ועבודות בית היא אישית, וחייבת להתבסס על עבודה עצמאית בלבד. מבלי לגרוע מכלליות האמור מובהר בזאת: א. תלמיד אינו רשאי לעיין בפתרון בכתב, מלא או חלקי, של בחינת בית או עבודת בית של אדם אחר (ובכלל זה פתרון בקובץ השמור במדיה דיגיטלית כלשהי, לרבות הודעות דוא"ל וקבצי עיבוד תמלילים) או להיעזר בפתרון כאמור בכל צורה שהיא, אלא אם ניתן היתר מפורש לכך על- ידי מורה הקורס. ב. אם הדבר לא נאסר במפורש על-ידי מורה הקורס, בעבודת בית בלבד מותר לקיים התייעצות באשר לסוגיות המתעוררות בעבודה, אך אסור לעיין בטיוטה כתובה של פתרון שכתב אדם אחר. בכל מקרה נאסר ניסוח משותף של מסמך כתוב. ג. תלמיד חייב לציין בכל עבודה בכתב את כל המקורות שעליהם הוא מסתמך ולציין בתוך מירכאות קטעי ם שמועתקים ממקורות אחרים, תוך הפנייה למקור שממנו מובא הציטוט בהתאם לכללי האזכור האחיד ותוך ציון מספרי העמודים המדויקים. ד. אין לציין מקור אשר לא נבדק ונקרא על ידי הסטודנט. .5 מועדי בחנים ובחינות א. בחנים יתקיימו במהלך שנת הלימודים ובהתאם לקביעת המרצה. ב. בבחינו ת הביניים יתקיימו שני מועדים. תלמיד שנבצר ממנו מלגשת לשני המועדים בבחינת הביניים, ישוקלל ציון הבחינה הסופית בקורס כ – 100% , לאחר שנסיבות היעדרותו מבחינת הביניים תיבדק על ידי הועדה לענייני תלמידים ומטעמים מיוחדים שירשמו בתיקו האישי של הסטודנט. ג. מועדי הבחינו ת הינם כדלקמן: 1. בקורסים סמסטריאליים הנלמדים בסמסטר א' יתקיים מועד א' במהלך חופשת הסמסטר ומועד ב' במהלך סמסטר ב'. 2. בקורסים שנתיים ובקורסים סמס טריאליים הנלמדים בסמסטר ב' יתקיים מועד א' בסמוך לאחר סיום שנת הלימודים ומועד ב' במהלך החופשה השנתית. 3. מועד מיוחד, לפי הצורך, יתקיים בסמוך לאחר מועד ב' ובכפוף לאמור בסעיף 6 להלן. .6 מועד מיוחד א. סטודנט אשר נבצר ממנו להתייצב לשני מועדי בחינות המעבר, מסיבה מוצדקת, ולחילופין נבצר ממנו להתייצב לבחינת המעבר מסיבה מוצדקת במועד אחד, יוכל לגשת לבחינה במועד מיוחד, בכפוף ל אישור מינהל סטודנטים ובכפוף להצגת אישורים ומסמכים המעידים על הסיבות להיעדרותו. ב. המרכז האקדמי שומר לעצמו הזכות לקבוע כי המועד המיוחד יתקיים במסגרת מועד א' של הקורס הנלמד בסמסטר העוקב ובמקרה זה חובתו של הסטודנט להתעדכן בחומר הלימודים הרלוונטי למועד הבחינה שנק בע לראש מנהל סטודנטים ודיקן הסטודנטים, יחד, ניתנת הסמכות להתיר מועד מיוחד אף מסיבה אשר אינה מנויה בס"ק ה' שלהלן.

12 ג. כסיבה מוצדקת , לעניין סעיף זה, תחשב אחת מהסיבות שלהלן: 1. שירות מילואים פעיל – שירות מילואים במועד הבחינה ו/או שירות מילואים לתקופה העולה על 14 יום ואשר אינו מסתיים עד 7 ימים לפני מועד הבחינה ובלבד שיוצג אישור רשמי ביחס לביצוע שירות המילואים. 2. הריון, שמירת הריון, לידה ואימוץ – לסטודנטית זכאית בהתאם להגדרה והכללים הנקובים בסעיף 13 א' לתקנון הלימודים של המרכז האקדמי. 3. אשפוז – לתלמיד אשר היה מאושפז במועד הבחינה ובלבד שיוצג אישור המוסד הרפואי המפרט את תאריך האשפוז וסיבתו. 4. מחלה ממושכת – מחלה הנמשכת במהלך תקופה של 5 ימים לפחות ואשר במהלכה מתקיים מועד הבחינה. האמור בסעיף זה כפוף להצגת אישור רפואי ממוחשב , חתום בחותמת הרופא ובחתימתו הידנית, המעיד על תקופת המחלה ואופיה. לא יתקבלו אישורים רפואיים מרופאי שיניים או אישורים שהוצאו בדיעבד. 5. אבל – פ טירת קרוב משפחה מדרגה ראשונה במהלך השבוע שלפני הבחינה ובכפוף להצגת תעודת פטירה וראיה בדבר קרבתו של בן המשפחה. 6. חגים ומועדים לבני מיעוטים - אשר חל במועד הבחינה. 7. אירוע חירום במסגרת תפקיד הסטודנט בשירותי בטחון או רפואה – לתלמיד המשרת בשירותי הביטחון או במקצועו ת הרפואה, כאשר במועד הבחינה נדרש להיות נוכח במקום עבודתו ובכפוף לאישור המעסיק התומך בכך. 8. מועדי בחינות חופפות או עוקבות – תלמיד אשר אמור להבחן ביותר מבחינה אחת ביום אחד או בימים עוקבים, יגש לבחינה אחת במועד א' ולבחינה השניה במועד ב'. ד. בבחינות ביניים לא יתקי ים מועד מיוחד אלא אם כן נקבע אחרת על ידי המרכז האקדמי. ה. במסגרת כל קורס לא יתקיים יותר ממועד מיוחד אחד. ו. תלמיד הזכאי למועד מיוחד והמבקש להבחן במועד זה, יגיש בקשה למינהל הסטודנטים בצירוף כל המסמכים התומכים בבקשה עד חמישה ימים לאחר פרסום ציוני הבחינות במועד ב' של הקורס בו הוא מבקש להבחן. ז. החלטה בבקשה תשלח אל הסטודנט באמצעות תחנת המידע לסטודנט. ח. תלמיד, אשר לבקשתו אושר מועד מיוחד ואינו מעונין להבחן במועד כאמור, יעביר הודעה על ביטול השתתפותו לרכזת הסטודנטים עד שלושה ימים לפני מועד הבחינה. .7 פרסום מועדי בחינות א. הנהלת המרכז האקדמי תקבע את מועדי הבחינות על פי שיקול דעתה הבלעדי. ב. מועדי הבחינות יפורסמו על ידי מדור הבחינות. ג. להנהלת המרכז האקדמי הסמכות לערוך שינויים במועדי הבחינות ובלבד שלוח הבחינות הסופי יפורסם עד שבועיים בטרם מועד הבחינה. ד. מיקום הבחינה יפורסם ביום הבחי נה על גבי לוחות המודעות במרכז האקדמי. .8 זכאות להבחן א. בבחינות מעבר רשאי סטודנט להבחן, לפי בחירתו, במועד א' או במועד ב', במועד הבחינות הסמוך לאחר סיום לימוד הקורס. למען הסר ספק יובהר כי תלמיד אשר בחר להבחן במועד ב' כמועד ראשון, לא יהא זכאי להבחן במועד נוסף ב כפוף לאמור בסעיף 6 לעיל ביחס למועדים מיוחדים. ב. אי התייצבות לאף לא אחד ממועדי הבחינה דינה כדין כשלון בקורס.

13 ג. תלמיד שנכשל במועד א' רשאי להבחן במועד ב' והציון האחרון יהא הציון הקובע אף אם הינו נמוך מהציון במועד א'. ד. תלמיד, המעוניין בכך, רשאי לגשת למועד ב' לשם שי פור ציון "עובר" שקיבל במועד א', ללא קבלת אישור מוקדם, ובלבד שהינו עושה כן בשנת הלימודים ובסמסטר בהם למד את הקורס ובה נבחן במועד א'. נבחן, כמפורט בסעיף זה, ירשם בתחנת המידע לסטודנט עד שבוע מראש לפני מועד הבחינה בה הוא מעוניין להבחן. ה. הציון הקובע בבחינה, כמפו רט בסעיף ד', הינו הציון אשר יינתן לתלמיד במועד ב', אף אם הוא נמוך מהציון שקיבל התלמיד במועד א'. ו. תלמיד המעוניין בכך, יוכל, פעמיים במהלך כל התואר, לחזור על קורס בו קיבל ציון עובר ובלבד שנרשם לקורס ועמד בכל החובות והמטלות הכלולות בו. הנהלת המרכז האקדמי תקבע א ת העלות בה יישא התלמיד בגין הרישום לקורס. הציון אותו יקבל התלמיד בקורס אליו נרשם בשנית יחשב כציון הקובע בקורס. ז. תלמיד אשר לא הסדיר את תשלומיו למרכז האקדמי לא יהיה זכאי להבחן. ח. בעת הבחינה חובה על התלמיד להציג כרטיס מזהה המפרט את שמו של התלמיד והמציג את תמונתו. ט. תלמיד, אשר שמו אינו מופיע ברשימת הזכאים להבחן יסדיר העניין מול מינהל הסטודנטים. י. תלמיד, אשר מפאת עונש משמעתי, אשר הוטל עליו על ידי מוסדות המשמעת של המרכז האקדמי, לא ניגש לבחינה, דינו כתלמיד אשר נכשל בבחינה. יא. תלמיד אשר לא ניגש למועד א' של בחינה בשל האמור בס עיף י' לעיל לא יהא זכאי לגשת למועד מיוחד, אף אם מכל סיבה שהיא נבצר ממנו מלגשת למועד ב'. .9 שיטת הבחינות א. הבחינות והבחנים ייערכו בכתב ובעילום שם. שבועיים לפני מועד הבחינה תימסר לתלמידים הודעה מפורטת ביחס למתכונת הבחינה, שיטת הבחינה, משך הבחינה והרכב החומר הנלמד הנדרש לה. בסמכות המרצה לקבוע את מתכונת הבחינה. ב. שאלת השימוש בחומרי עזר בבחינה תיקבע על ידי מרצה הקורס. .10 מהלך הבחינות א. על התלמיד להתייצב בחדר הבחינה רבע שעה לפני המועד הנקוב בלוח הבחינות ולהציג תעודה מזהה. ב. בעת כניסה לחדר הבחינה על התלמיד להני ח את חפציו האישיים, לרבות ספרי הלימוד, בסמוך למשגיח הבחינה. ג. חל איסור מוחלט על החזקת טלפונים סלולאריים, מכשירי קשר, מחשבי כף יד, מחשבים נישאים וכל מכשיר אלקטרוני אחר ברשות התלמיד במהלך הבחינה. ד. את הבחינות יש לרשום בעט כחול ו/או שחור בלבד. ה. טיוטות ירשמו על ציד ה הימני של מחברת הבחינה בלבד וימסרו למשגיחים עם מסירת הבחינה. ו. תלמיד אשר איחר לבחינה והגיע בחלוף 30 דקות משעת ההתחלה, לא יורשה להיכנס לבחינה. ז. תלמיד אשר החל את הבחינה, קיבל לידו את שאלון הבחינה והחליט, מסיבה התלויה בו שלא לסיימה, ימתין 30 דקות בטרם יורשה לצא ת מחדר הבחינה.

14 ח. תלמיד אשר לא סיים הבחינה, כמפורט בסעיף ז' לעיל ימסור למשגיחים את מחברת הבחינה שקיבל ועליה יציין את פרטיו האישיים. ט. בחינה כאמור בסעיף ח' תקבל ציון "נכשל" ותחשב כציון לכל דבר. י. משך הבחינה ירשם בחלקו העליון של שאלון הבחינה. המרצה ו/או המתרגל רשאי ם, בתאום עם מדור בחינות, להאריך את משך הבחינה ובלבד שמשך הבחינה, בסך הכל, לא יעלה על שלוש שעות. הודעה על הארכת משך הבחינה תימסר במהלך השעה הראשונה של הבחינה. יא. לא תורשה יציאת נבחן מחדר הבחינה לנוחיות במהלך בחינה אשר אורכה פחות משעתיים למעט נשים בהריון או בכפוף להצגת אישור רפואי. בבחינה הנמשכת מעל שעתיים לא תורשה יציאה מהבחינה כאמור, במהלך השעה הראשונה ובמהלך חצי השעה האחרונה של הבחינה. כל יציאה מהבחינה כמפורט בסעיף זה, תלווה במשגיח. יב. במהלך הבחינה יש לשמור על שקט מוחלט. כנגד תלמיד אשר יפר את השקט ינקטו הצעדים שלהלן: 1. אזהרה ראשונה. 2. אזהרה שניה. 3. אזהרה שלישית. 4. שינוי מקום הישיבה. 5. הפסקת הבחינה והעברת עניינו של הסטודנט לבית הדין המשמעתי. יג. במבחן בספרים סגורים, בו אושר שימוש בחומר עזר, על חומר העזר להיות נקי מרישומים וסימונים מכל סוג שהוא. יד. תלמיד אשר ימצא ברשותו חומר אסור, בניגוד למפורט בסעיף יג' לעיל יועמד לדין משמעתי. טו. כל התקשרות בין תלמיד לחברו אסורה בהחלט במהלך הבחינה, בין על ידי שיחה ובין על ידי העברת חומר. טז. תלמיד אשר נחשד בהעתקה ו/או תלמיד אש ר עבר עבירת משמעת במהלך הבחינה, יפסיק את הבחינה מיד עם דרישת המשגיחים, ימסור לידיהם את מחברת הבחינה ויצא מחדר הבחינה ובלבד שחלפה חצי שעה מתחילת הבחינה. יז. מחברת הבחינה, של תלמיד אשר עבר עבירת משמעת, לא תיבדק עד לקבלת החלטת בית הדין המשמעתי בעניינו. יח. בשעת הבחינה יהיה נוכח בכיתות הבחינה המרצה או נציג מטעמו, בכל מועדי הבחינות. .11 תוספת זמן לאוכלוסיות מיוחדות א. תלמידים אשר שפת אמם אינה עברית תלמידים אשר שפת אמם אינה עברית ושלא למדו בשפה זו כשפה ראשית בבי"ס תיכון או במוסד אקדמי מוכר (להלן: "תלמידים בעלי שפה זרה") יהיו זכאים לתוספת זמן של חצי שעה בכל בחינה למעט בחינות רב ברירתיות. בבחינות רב ברירתיות יהיו זכאים תלמידים בעלי שפה זרה לתוספת זמן של 15 דקות בכל בחינה שאורכת עד שעה ותוספת זמן של 30 דקות בבחינה הנמשכת מעל שעה. ההקלות המפורטות בסעיף זה אינן חלות בבחינות הנערכות בקורסי האנגלית. ב. תלמידים אשר כתב ידם אינו קריא תלמיד אשר מחברת הבחינה שלו הוחז רה למדור בחינות, על ידי המרצה, מבלי שנבדקה, עקב קושי בפענוח הכתב, זכאי לשכתוב מחברת הבחינה.

15 מדור בחינות ימסור לתלמיד הודעה בדבר הצורך בשכתוב ויתאם עמו מועד לביצועו. ג. תלמידים בעלי לקות למידה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ניתנות התאמות בתנאי הבחינות לסטודנטי ם אך ורק לאחר אבחון מקצועי ו בשל ממצאים המעידים על כך שהם לקויי למידה או בעלי הפרעות קשב וריכוז, כאלה המפריעות להם משמעותית במימוש הפוטנציאל הלימודי שלהם. במרכז האקדמי מקבלים אך ורק אבחון דידקטי/פסיכו- דידקטי . את האבחונים יש להגיש בחודש הראשון בכל סמסטר בלבד. אבחונים שיוגשו לאחר מועד זה יבדקו בתום השבוע הראשון של הסמסטר העוקב. תוקף האבחון 5 שנים במידה ונעשה מתחת לגיל 20 לא מתקבלים אבחונים ממוחשבים דוגמת TOVA,BRC, MOXO . אבחונים רפואיים לגילוי הפרעת קשב וריכוז שיערכו על ידי רופאים אינם מספקים מספיק מ ידע על תהליכי למידה והיבחנות ולכן לא יתקבלו לצורך קבלת התאמות בתנאי הבחינות! במידה וניתן אישור להתאמת תנאי בחינות, הוא יהיה תקף לכל תקופת הלימודים, אלא אם צוין במפורש אחרת. סטודנטים אשר עברו אבחון לפני גיל 20 או לא עברו אבחון בעב ר מומלץ לפנות לאבחון מת"ל. הסעדים האפשריים למי שאושרה לו הקלה בגין לקות למידה הם אחד או יותר מהמפורטים להלן: 1. שעתוק בחינות. 2. הארכת זמן בחינה ב – .25% 3. הגדלת אותיות הבחינה. 4. התעלמות משגיאות כתיב. 5. דף נוסחאות 6. שימוש במחשבון 7. סעד אחר למקרים מיוחדים לפי החלטת הועדה לענייני תלמידים. ד. תלמידים בעלי בעיות רפואיות תלמיד, הסובל מבעיות רפואיות, המחייבות ישיבה בסמוך לשולחן במהלך הבחינה, התאמת גליון הבחינה, תוספת זמן ו/או כל הקלה נוספת, יקבל אישור למהלך הבחינה בהתאם, בכפוף להצגת אישורים רפואיים מתאימים במינהל הסטודנטים. ה. סטודנטית זכאית לעניין הריון, שמירת הריון, לידה ואימוץ בהתאם לכללים המפורטים בסעיף 13 א' לתקנון הלימודים. ו. תלמידים בני 50 ומעלה תלמידים בני 50 ומעלה זכאים לתוספת זמן של חצי שעה בבחינה. .12 פרסום ציונים ודיווחם א. מועדי פרסום תוצאות הבחינות יהיו כדקלמן: בחינות בקורסי חובה – תוך שבועיים מיום הבחינה. בחינות בקורסי בחירה – תוך עשרה ימים מיום הבחינה. בחינות אשר יתקיימו במועדי ב' – תוך עשרה ימים מיום הבחינה.

16 ב. תוצאות בחנים יפורסמו תוך שבועיים ממועד הבוחן. ג. ציוני הסטודנט יעודכנו בתחנת המידע לסטודנט והודעה אישית ביחס לציונים תשלח לתלמידים באמצעות ה – "מיילביט". ד. טרם פרסום הציונים יעביר המרצה למדור בחינות את פתרון הבחינה. ה. כלל הציונים אשר צבר התלמיד במהלך לימודיו במרכז האקדמי ישמרו במאגר הממוחשב של מינהל הסטודנטי ם במרכז האקדמי ו. העתק ידני של הציונים, כפי שהועבר על ידי המרצים למדור בחינות, ישמר בכספת. ז. במקרה של אובדן מחברת בחינה לאחר המועד הקבוע לערעור, יבחר המרצה, על פי שיקול דעתו ולאחר ששמע את הסטודנט באחת מהחלופות שלהלן: 1. ביצוע חוזר של הבחינה, בכפוף לקבלת הסכמתו של התלמיד. 2. מתן ציון "עובר" בבחינה. 3. שקלול כל מרכיבי הציון האחרים של התלמיד. 4. מתן ציון בבחינת המעבר על בסיס חישוב ממוצע ציוניו של התלמיד בכל הקורסים אותם למד בסמסטר בו אבדה מחברת הבחינה. .13 נוהל הגשת ערעורים על ציוני בחינות א. מדור בחינות יקבע לכל בחינה שני ימי ערעור, אשר יפורסמו עם פרסום לוח הבחינות. ב. במועד הערעור רשאי התלמיד לעיין באופן אלקטרוני במחברת הבחינה ובפתרונה בתחנת המידע לסטודנט . ג. סטודנט המעוניין לערער על תוצאות הבחינה ובדיקתה יעשה כן באמצעות הליך הערעור האלקטרוני בתחנת המידע לסטודנט. ד. על כל בחינ ה ניתן להגיש ערעור אחד בלבד. ה. חל איסור מוחלט על הזדהות בשם או בת.ז. במסגרת הערעור. ערעור בו יזדהה הסטודנט ייפסל. ו. במסגרת הערעור יתייחס התלמיד אך ורק לתוכן הבחינה ולשאלות אשר ביחס אליהן מוגש הערעור. ז. במסגרת הערעור יפרט התלמיד את נימוקיו ביחס לכל שאלה, לפי סדר השאלות בבחינה. ערעור לא מנומק יפסל ויכלל במניין הערעורים המותרים בתואר. תוצאות הערעור ימסרו לתלמיד בתחנת המידע תוך 3 ימים מהמועד בו הוגש הערעור. ח. הציון בערעור יהא הציון הקובע והסופי בבחינה אף אם יהיה נמוך מהציון עליו הוגש הערעור ואין עליו זכות ערעור. ט. ניתן להגיש עד חמישה ערעורים במהלך כל התואר. ערעור שהתקבל וערעור על שאלה רב ברירתית, לא יכללו במניין הערעורים שלעיל. . 13 א נוהל הגשת ערעורים על ציוני עבודות מסכמות בקורס א. סטודנט זכאי לערער על ציון של עבודה מסכמת. "עבודה מסכמת" הינה עבודה שמרכיב הציון בגינה אי נו פחות מ – .60% ב. תלמיד המעונין לערער, יוכל לעיין בעותק אלקטרוני של העבודה המסכמת בתחנת המידע לסטודנט. ג. המועד להגשת ערעור בגין עבודה מסכמת הוא עד לחלוף 30 יום מיום פרסום הציון בעבודה. ד. הערעור יוגש במסגרת הליך הערעור האלקטרוני שבתחנת המידע לסטודנט. ה. על כל עבודה ניתן להגיש ערעור אחד בלבד.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=