המרכז האקדמי - שערי מדע ומשפט

133 שם הקורס – שיווק במגזר הציבורי שם המרצה - דוקטור שרון סורוקר 3( נקודות זכות) סמסטר: א' קיץ יום: שלישי שלישי שעה: 16:00 עד 18:30 16:00 עד 19:00 תיאור הקורס: הקורס יכלול את הנושאים המהווים את היסודות של תחום השיווק וביניהם הנושאים הבאים: תמהיל השיווק, אסטרטגיה שיווקית, מיתוג בידול ומיצוב, מחקרי שוק, התפיסה השיווקית, ניתוח הזדמנויות שיווקיות, שיווק דיגיטלי ומגמות בשיווק המודרני. השיווק במגזר הציבורי שונה מהמגזר הפרטי בשל מבנה הפעילות והתמריצים. הקורס יסקור את מבנה הפעילות הציבורית וייתן דגש להתאמת התפיסה השיווקית למגזר הציבורי.  מרכיבי ציון: 60% בחינה 2 20% מטלות שם הקורס – ניהול והתנהגות ארגונית שם המרצה - דוקטור לימור קסלר לדלסקי 2( נקודות זכות) סמסטר: קיץ יום: שלישי שעה: 19:30 עד 22:30 תיאור הקורס: התנהגות ארגונית הינו תחום מדעי חדש יחסית במדעי החברה, אשר משלב בין דיסיפלינות שונות, כגון: הנדסה, פסיכולוגיה החברתית- תעשייתית, סוציולוגיה, חקר המנהיגות, מנהל עסקים וכלכלת הפירמה, כשהולדתו בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה. באותה התקופה, הביאה המהפכה התעשיית ית לקיומם של מפעלים מרובי עובדים שעיקר עבודתם היה ייצור סדרתי- מאסיבי, ועלה הצורך לבדוק כיצד לייעל את עבודתם לטובת רווחי המפעל. בשנים האחרונות, עם צמיחתם של ארגונים גדולים המעסיקים מאות ואלפי עובדים (העוסקים לא רק בייצור המוני אלא גם בחשיבה ובפיתוח של מוצרי צריכה ושרות, שיווק ומכירות), התחזק הצורך להביא ארגונים להבנה כי העובדים הינם משאב ממדרגה עליונה, ועל- כן יש ללמוד על צרכיו השונים ולדאוג לחפיפה מרבית במסגרת האפשר בינם לבין צרכי הארגון, הן על- ידי מיון נכון של העובדים המתאימים לארגון, השמה נכונה לפי אפיוני התפקיד, וטיפוח העובד למניעת לחצים ושחיקה. קורס התנהגות ארגונית א' יעסוק ברמת המאקרו – על אופיים של מערכות מורכבות ויחסי הגומלין שלהם עם סביבתם. ואילו הקורס התנהגות ארגונית ב' יעסוק ברמת המיקרו- בדגש על התנהגות האדם המושפעת מהימצאותו בקבוצה ובארגון . ביח ד קורסים אלה מהווים למעשה מבוא לתחום ההתנהגות הארגונית והניהול, על ביטוייו המקצועיים הרכים – פסיכולוגיה תעשייתית, יעוץ ארגוני ומשאבי האנוש לצד

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=