104 לטובת עובדיהם, וכמובן - חלק חשוב מפעילותם השוטפת של עורכי דין, כולם דוגמאות לנאמנויות המוסדרות על ידי חוק הנאמנות, תשל"ט- 1979 , דברי חקיקה נוספים, הפסיקה, ועקרונות דיני היושר. בקורס זה, נכיר לעומק את ההיבטים המעשיים והתיאורטיים המאפיינים את דיני הנאמנות. בין הנושאים עליהם נשוחח: הרקע ההיסטורי של דיני הנאמנות המודרניים; ההבחנה בין נאמנות למושגים משפטיים קרובים (לרבות דינ י חוזים, שומרים, שליחות, ותאגידים); הגדרת הנאמנות; דרכי יצירת הנאמנות; הצדדים ליחסי הנאמנות; חובות וזכויות הנאמן והנהנה; מהות הזכות שביושר כלפי נכסי הנאמנות; ההגנה המשפטית על זכויות הנושים; סמכותו של בית המשפט לתת הוראות לנאמן; הסעדים המיוחדים לדיני הנאמנו ת; וסיום הנאמנות. לאורך הקורס נחבר את הנושאים הנלמדים לסוגיות המוכרות לנו מחיי היום-יום ולהתפתחויות עדכניות בדין. ❖ מרכיבי ציון: 100% בחינה מסכמת עד 5 נק' ציון מיטיב על השתתפות מועילה ותורמת שם הקורס: חטיפת ילדים בינלאומית שם המרצה: פרופסור רונה שוז 2( נקודות זכות) סמסטר : א ' יום: שלישי שעה: 20:00-21:30 תיאור הקורס: בעידן של גלובליזציה ועלייה במספר "הזוגות הבינלאומיות." התרחבה התופעה של חטיפת ילדים בינלאומית. מדובר במקרים שבהם הורה אחד מעביר את הילד למדינה אחרת ללא הסכמתו של ההורה השני או מסרב להחזיר אותו למקום מגוריו הרגיל. על מנת לנסות לצמצם את הממדים ההולכים וגדלים של תופעה זו, נחתמה אמנה בינלאומית (אמנת האג בדבר היבטים אזרחים של חטיפת ילדים בינלאומית 1980 ), שאליה מדינת ישרא ל חתומה. בקורס נלמד על מנגנון האמנה שמחייב החזרה מידית של ילדים חטופים, כפוף לחריגים צרים. נבחן את הוראות האמנה ואת הפסיקה הישראלית המיישמת אותה, תוך דיון בסיפורים שעומדים מאחורי הפסיקה. נתייחס לביקורת שנמתחה נגד האמנה ויישומה, תוך העלאת הדילמות שעולות כת וצאה משינוים בפרופיל של החוטפים מאז כינון האמנה ודיון בפסקי דין מנחים ממדינות אחרות . בנוסף, נתייחס לדרכים משפטיות אחרות למנוע חטיפת ילדים כגון מתן רשות הגירה, הגבלה על יציאה מן הארץ וסנקציות פליליות. ❖ מרכיבי ציון: 100% בחינה סופית עד 5 נקודות מטיב עבור השתתפות פעילה וחיובית בקורס
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=