לימודי מדעי הבריאות >> התמחות בניהול משאבי אנוש במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות

התמחות בניהול משאבי אנוש במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות

אודות ההתמחות

מערכת הבריאות הישראלית עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש. רפורמות בבריאות כדוגמת הרפורמה בבריאות השן והרפורמה בבריאות הנפש, מובילות לעליה חדה בצורך בכוח אדם איכותי מקצועי ומיומן לצד השקעת משאבים ביצירת מקומות טיפולי חדשים וחדשניים ומענה לדרישה לטיפול רפואי מתקדם ומותאם אישית. לצד זאת ישנה דרישה למנהלים שיוכלו לעסוק בנושאי כוח אדם מתוך הבנה כי זהו מרכיב מרכזי בפיתוח הארגון.

ההתמחות בניהול משאבי אנוש במערכת הבריאות במסגרת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות, נועדה לענות על צרכים אלו, ומציעה לכם הזדמנות ייחודית להיות בחזית השינוי, לנהל ולהשפיע על מערכת הבריאות הישראלית.

מסלול זה משלב קורסים מגוונים לצד סמינריונים מעשיים בתחום הניהול במערכת הבריאות ובדגש על תחום משאבי האנוש במערכת הבריאות, כגון: גיוס והנעת עובדים, פיתוח וקידום עובדים, רווחה ותגמול עובדים ועוד .

התוכנית נלמדת ע"י סגל מרצים מובילים בתחומם בעלי ידע וניסיון אקדמי המשולב בעשייה במערכת הבריאות.

תוכנית הלימוד בהתמחות

ההתמחות בניהול משאבי אנוש במערכת הבריאות היא תוכנית רב תחומית במסלול גמיש ונוח, המתאים לאנשים עובדים ובעלי משפחות.

הלימודים נלמדים באופן פרונטלי בקמפוס בשילוב עם לימודים מקוונים בזום ומתקיימים 3 פעמים בשבוע בלבד. ניתן לבחור בין מסלול בוקר ולמסלול ערב. הלימודים נפרסים על פני 6 סמסטרים (במועד אביב) או 7 סמסטרים רצופים (במועד אוקטובר) , וסיום התואר תוך שנתיים ו-4 חודשים בלבד.

ההתמחות משלבת קורסי ליבה במדעי הניהול עם קורסיים ייחודיים בתחומי משאבי האנוש במערכת הבריאות.

בין קורסי החובה: יסודות הניהול, ניהול שירותי בריאות, מערכות מידע לניהול, ניהול משאבי אנוש, אתיקה במערכות בריאות , ניהול מרפאות ועוד.

בנוסף לקורסי הבסיס, ילמדו מגוון קורסי בחירה, ביניהם: יסודות בדיני עבודה, ניהול סיכונים במערכת הבריאות, פיתוח עובדים, מבוא לרפואה דחופה, כלכלה התנהגותית, סוציולוגיה ארגונית ועוד.

תוכנית הלימודים משלבת לצד הקורסים העיוניים גם סמינריון מעשי במסגרתו הסטודנטים יכתבו תכנית הקשורה בניהול משאבי האנוש בארגון הבריאות.

בנוסף, הסטודנטים בתואר יוכלו להשתתף בקורס AI חדשני וראשון מסוגו בתחום הכי חדשני ומתפתח בתקופה האחרונה- בינה מלאכותית. הקורס פתוח לכלל הסטודנטים וניתן ללא עלות.

בתום הלימודים יקבלו הסטודנטים בנוסף לתעודת התואר הראשון B.A בניהול מערכות בריאות, גם תעודה נוספת על סיום ההתמחות במסלול ניהול משאבי אנוש במערכת הבריאות.

למי מתאימה ההתמחות

ההתמחות מתאימה למועמדים המתעניינים בעולמות ניהול משאבי אנוש ובשילוב עם עולם הרפואה. היא מתאימה לאלו השואפים לקריירה מאתגרת ומתגמלת בתחום הבריאות וגם לכאלה שכבר עובדים במערכת הבריאות ומעוניינים להשתלב בעתיד בתפקידי ניהול ובפרט ניהול משאבי אנוש בארגונים שבהם עובדים.

הידע והכלים שירכשו, ימצבו את בוגרי ההתמחות בחזית מערכת הבריאות, ויפתחו בפניהם מגוון רחב של הזדמנויות קריירה מרתקות, כמו למשל: מנהלי משאבי אנוש בארגוני בריאות, יועצי פיתוח ארגוני במערכת הבריאות, מנהלי הדרכה לצוותים רפואיים ומובילי תוכניות הכשרה, מנהלי רווחה, מנהלי גיוס בארגוני בריאות, ועוד מגוון מפתח ותפקידי ניהול, בארגוני הבריאות בישראל: בבתי החולים, קופות החולים ובמרכזים הרפואיים השונים ברחבי הקהילה.

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שם דגש רב על סיוע בהשתלבות הבוגרים בשוק העבודה לאחר התואר. בסיום התואר יזכו הבוגרים לייעוץ ולליווי צמוד של המרכז להכוון קריירה, שיסייע להם בהשמה במגוון ארגונים שונים במערכת הבריאות, ביניהם קבוצת כללית שירותי בריאות.

כלים שרוכשים בהתמחות

במסגרת ההתמחות, הלומדים ירכשו הבנה מעמיקה של מערכת הבריאות וכן כלים ומיומנויות בניהול כוח אדם ומשאבי אנוש במערכות בריאות בעולם התעסוקתי המשתנה של ימינו, לרבות: מיון וגיוס עובדים והסדרת יחסי עבודה בארגון, ניהול עובדים בארגוני בריאות, פיתוח והנעת עובדים, ניהול בזמן משבר, תהליכי קבלת החלטות וניהול סיכונים במערכת הבריאות, תכנון מדיניות במערכות בריאות ועוד.

כל אלו יציידו את הבוגרים בארגז כלים עשיר אשר ישמש אותם בהמשך בשוק העבודה ויכשיר אותם לתפקידי מפתח במערכת הבריאות.

בזכות הכלים שירכשו בהתמחות, הם יוכלו להוביל תהליכי שינוי במערכת הבריאות, לגייס ולנהל עובדים ולפעול ליצירת סביבת עבודה מיטבית עבורם, הם יוכלו לפתח אסטרטגיות חדשניות לפיתוח והעצמת העובדים, להוביל פרויקטים לשיפור איכות השירות למטופלים ועוד.

סגל - מידע מגיע מהמכללה

תיאור כללי על פרויקט הגמר

מסלול ההתמחות כולל גם סמינריון עיוני וסמניריון מחקרי שיבחרו מתוך מגוון של סמניריונים לבחירה, ביניהם למשל: סמינריון בנושא ניהול סיכונים במערכת הבריאות, התנהגות ארגונית, מסגרות מקדמות בריאות, ניהול מערכות ארגוניות ועוד.

במסגרת סמינריון מעשי הסטודנטים יפתחו תכנית הקשורה בניהול משאבי האנוש בארגון הבריאות, תוך יישום הידע שצברו במהלך ההתמחות.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה