תמונת רקע
מאמרים כלליים >> איזה תואר צריך כדי לעבוד בהייטק?

איזה תואר צריך כדי לעבוד בהייטק?

עבודה בהייטק היא משאת נפשם של צעירים רבים וגם עבור שכירים העובדים במקצועות אחרים ומעוניינים לעשות הסבה להייטק. התנאים בהייטק ידועים לכולם, במיוחד השכר הגבוה והיציבות התעסוקתית, לכן אין זה פלא כי כמות הסטודנטים הנרשמים ללימודי מקצועות ההייטק הולכת וגדלה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לא חייבים לשרת ביחידת 8200 או ללמוד מדעי המחשב או הנדסת תוכנה כדי להתקבל לעבודה בהייטק, יש מגוון אפשרויות נוספות, וכדי לעשות לכם סדר בנושא המומחים של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הכינו עבורכם כתבה.
אם תמיד חשבתם שכל העובדים בהייטק הם בוגרי 8200 או בוגרי לימודי מדעי המחשב, הרי טעות בידכם, כיוון שיש מקצועות רבים ומגוונים בהייטק הישראלי שלא מיועדים רק למתכנתים ולאנשי פיתוח ובדיקות תוכנה. למעשה, יש מקצועות רבים בהייטק שאינם מחייבים תואר טכנולוגי, למשל חשבי שכר, כלכלנים, מנהלי כספים, אנשי שיווק ומכירות ועוד. כך לדוגמה, בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות נחטפים לעבודה בהייטק מאחר ויש להם השכלה אקדמית מקיפה, ידע חשוב ומיומנויות הנדרשות להצלחת ולתפעול השוטף של חברות רבות בהייטק.

עבודה בהייטק אחרי לימודי חשבונאות

תואר ראשון בחשבונאות הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות, הבוגרים זוכים לשפע אפשרויות תעסוקה ולתנאי שכר טובים. תואר ראשון בחשבונאות מתאים לכל אדם המעוניין לרכוש השכלה מקיפה ומקצוע יוקרתי ומבוקש. הלימודים מקנים ידע וכלים המאפשרים לבוגרים להבין עסקים, כלכלה, השקעות, מיסים ועוד. התואר היוקרתי מאפשר לבוגרים להשתלב בתפקידי מפתח בכל הארגונים המובילים במגזר הפרטי והציבורי, הן במשרדי ממשלה וחברות ציבוריות והן במפעלים, חברות בינלאומיות וחברות הייטק מובילות.
במסגרת הלימודים לתואר ראשון הסטודנטים לומדים מקצועות יסוד ובסיס, הלימודים נמשכים שלוש וחצי שנים ויש שתי התמחויות בנושאים כמו חשבונאות ניהולית וחשבונאות פיננסית. תחום החשבונאות הניהולית עוסק במידע פיננסי ובהכשרת רואי חשבון, ההתמחות מעניקה ידע וכלים במגוון רחב של נושאים כגון: תמחור, ניהול ותכנון תקציב, השקעות, הערכת ביצועים ועוד. בתחום החשבונאות הפיננסית הסטודנטים רוכשים ידע וכלים ברישום וניתוח דוחות ואירועים פיננסיים.
בוגרי תואר ראשון בחשבונאות זוכים לביקוש רב למגוון תפקידי מפתח בהייטק, הכישורים והמיומנויות שלהם נדרשים להצלחת הארגונים, הם מדווחים באופן שוטף למקבל ההחלטות בארגוני ובחברות ההייטק והם משתתפים בפגישות הנהלה ולוקחים חלק חשוב ומרכזי בחקר ביצועים, בתמחור, בשיווק, בניהול מערכות מידע ובקבלת ההחלטות.
תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות היא מעמיקה ומגוונת, הלימודים כוללים קורסי חובה כמו מתמטיקה, סטטיסטיקה ושיטות מחקר, ובנוסף הסטודנטים נדרשים ללמוד קורסים מתקדמים כמו כלכלה מיקרו ומאקרו, חקר ביצועים, התנהגות ארגונית, מימון, תמחור, שיווק, מערכות מידע ועוד. בנוסף, לומדים קורסי בחירה מעניינים בתחומים עדכניים עמו יזמות, חדשנות טכנולוגית ועוד. לכן, במהלך הלימודים לתואר ראשון יש קורסים בעלי זיקה לחדשנות וטכנולוגיה, ובהייטק זקוקים לבוגרים בעלי ידע רלוונטי למגוון תפקידי מפתח.

אפשרויות תעסוקה בהייטק לבוגרי תואר בחשבונאות

בוגרי תואר ראשון בחשבונאות יכולים למצוא עבודה בקלות בחברות ובארגוני ההייטק הפועלים בישראל, אפשר למצוא עבודה גם בחברות הייטק בחו"ל. אפשרויות התעסוקה העיקריות לבוגרי תואר בחשבונאות הן:
מנהל כספים בחברת סטארט-אפ.

  • אנליסט למחלקת כספים.
  • מבקר פנים.
  • ייעוץ פיננסי.
  • אחראי תחום השקעות ומיזוגים בחברת הייטק.
  • ייעוץ ותכנון מס.
  • תפקידי ניהול בדרגות שונות.
  • סמנכ"ל או מנכ"ל חברת סטארט-אפ.
  • חשבי שכר.

בנוסף, בוגרי חשבונאות יכולים להקים משרד עצמאי ולספק שירות לחברות הייטק במיקור חוץ.
לחצו למידע נוסף על לימודי חשבונאות

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה