הפקולטה לניהול >> לימודי חשבונאות

לימודי חשבונאות

נפתחה ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ה - אוקטובר 2024

בשנים האחרונות הביקוש לרואי חשבון הולך וגדל, בשנת 2021 פירסם מגזין "גלובס" שפירמות ראיית חשבון מודיעות על העלאות שכר גורפות למתמחים. זה הזמן ללמוד חשבונאות במסלול לתואר ראשון במנהל עסקים בשערי מדע ומשפט ולהתברג בתפקידי מפתח בחברות ובארגונים מובילים ובתנאים מעולים!

למה ללמוד בחשבונאות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט?

המרכז האקדמי הינו בעל וותק של 12 שנים בלימודי ראיית חשבון אשר בוגריו עוברים בהצלחה מרבית את בחינות הלשכה. אנו מקנים הכשרה מקיפה בענפי החשבונאות המודרנית, בשיטות הוראה מתקדמות ובמחשבה גם על היום שאחרי יום הלימודים

שיתוף פעולה ייחודי- פירמת רואי החשבון המובילה BDO מאפשרת לסטודנטים נבחרים משערי מדע ומשפט בשנה השלישית ללימודיהם להתחיל התמחות במשרדם, משרד רואי החשבון BDO, הינו הפירמה החמישית בגודלה בארץ ונמנה על אחד מששת המשרדים הגדולים בעולם.

  סיוע במציאת התמחות- שיתופי פעולה עם חמשת משרדי רואי החשבון המובילים בארץ, בנוסף לשת"פ עם פירמת BDO יצרנו קשרים עם המשרדים הגדולים במשק כגון: PWC ו-KPMG ועוד.

  גלריית מרצים מפוארת – בראש החוג, עומד ד''ר (רו"ח) איתי שרוני, אשר חוקר בתחום החשבונאות הפיננסית. ד"ר שרוני מחבר ספרים שונים בתחום הפיננסי והעולם העסקי, הנחשבים אבני דרך בתחומם ומשמש כיועץ כלכלי לחברות בישראל ובחו"ל. יחד איתו מעבירים את התכנית סגל מרצים מומחים בתחומם, אנשי אקדמיה ותעשייה מן השורה הראשונה.

  תוכנית אופק למצוינות – לסטודנטים מצטיינים בשנה ג’ ללימודיהם.


חדש! קורס AI כחלק מתוכנית הלימודים, בחינם-
הבנה רחבה של תחום הבינה המלאכותית. הקניית כלים למנהלים שנדרשים להתמודד בעבודתם עם מומחי/יועצי AI. בנוסף, יכולת קריאה ביקורתית של תכנים בתחומים שונים אשר עוסקים בהיבטים שונים של בינה מלאכותית ומידת השפעתה על חיינו. לפרטים נוספים אודות הקורס, לחצו כאן >>

תוכנית הלימודים לחשבונאות

תוכנית הלימודים מקנה לבוגריה ידע תיאורטי ומעשי ברמה אקדמית גבוהה. התוכנית היוקרתית מותאמת לתפיסת החשבונאות המודרנית והחדשה ומטרתה לעודד את הסטודנטים לחשבונאות לפתח חשיבה עצמאית, לנתח ולהבין את הנתונים והמספרים באופן מעמיק ומחוץ לקופסה, ובכך להצליח להשתלב בשוק העבודה של עולם העסקים והכספים.

הבוגרים זוכים לפטור מכל בחינות המועצה, למעט שתיים:
- פיננסית מתקדמת
- ביקורת חשבונות

תוכנית הלימודים מעניקה הכשרה מקצועית מעמיקה ויסודית בתחומי הליבה של עולם החשבונאות, הבוגרים זוכים לכלים מקצועיים ולהכרה רחבה בתחומים פיננסיים הקשורים לעולם החשבונאות כמו חשבות שכר, השקעות בשוק ההון, ביטוח פנסיוני, שמאות מקרקעין וכו'.

נושאי הלימוד העיקריים:

הלימודים כוללים קורסי חובה בסיסיים כמו מתמטיקה ושיטות מחקר, קורסים מתקדמים כמו כלכלה, מימון, חקר ביצועים, מערכות מידע והתנהגות ארגונית, קורסי בחירה כמו יזמות וחדשנות טכנולוגית לקראת סוף תקופת הלימודים מגישים הסטודנטים סמינריון.
ההכשרה המקצועית בלימודים מבוססת על רקע דיסציפלינרי, ידע וכלים מקצועיים בתחומים העיקריים כגון:

  • חשבונאות ניהולית
  • חשבונאות פיננסית
  • מימון וטכנולוגיות מידע
  • מסים
  • ביקורת חשבונות
  • חוק, אתיקה ומשפט

לתוכנית הלימודים המלאה לשנת הלימודים תשפ"ד לחצו כאן >>

ראש המסלול לחשבונאות

ד"ר איתי שרוני
ד"ר איתי שרוני
ד''ר (רו"ח) איתי שרוני, הנו חוקר בתחום החשבונאות הפיננסית ורואה חשבון מוסמך. שימש כמרצה פנים בחוג לתואר ראשון בחשבונאות, ומחברם של ספרים שונים בתחום הפיננסי והעולם העסקי, הנחשבים אבני דרך בתחומם. בנוסף, משמש כיועץ כלכלי לחברות בישראל ובחו"ל. יחד איתו מעבירים את התכנית למנהל עסקים סגל מרצים מומחים בתחומם, אנשי אקדמיה ותעשייה מן השורה הראשונה. לעמוד המלא של ד"ר שרוני לחצו כאן >>

מבין סגל המרצים

ד"ר רוני לזר

ראש החוג לתואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות, ד"ר לזר שימש כאיש סגל בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת יוסטון בטקסס ומשמש כמרצה בתוכניות מובילות למנע"ס (MBA & EMBA), בארה"ב, באירופה ובמזרח אסיה ב 15 השנים האחרונות. לאורך שנות ההוראה בבתי הספר השונים הוא זכה לפרסי הוראה רבים והיה אחראי על מערכי שיפור הוראה והטמעת טכנולוגיות למידה מתקדמות.
לעמוד המלא של ד"ר לזר >>
ד"ר אורן בשן

ד"ר בשן הינו מרצה בכיר במרכז האקדמי, מרצה למימון, פיננסים וכלכלה. מומחה למיקרו כלכלה, חוקר את תחום הרכישה הקבוצתית. לעמוד המלא של ד"ר בשן >>

לימודי החשבונאות מבוססים על שני תחומים עיקריים:

חשבונאות ניהולית:
התחום עוסק במידע פיננסי של ארגונים ובהכשרת רואי חשבון בעלי ידע מקיף בנושאים כמו תמחור, השקעות, הערכות ביצוע, ניהול ותכנון תקציבים וכדומה, כאשר רואה החשבון מסייע למקבלי ההחלטות בארגון ותפקידו קריטי להצלחת הארגון.

חשבונאות פיננסית:
התחום עוסק ברישום, עריכת וניתוח דוחות ואירועים פיננסיים בהנהלת החשבונות של הארגון. תכלית החשבונאות הפיננסית היא בביצוע ביקורות ובהשגת סיכומים ותוצאות לצורך דיווח לבעלי עניין ולמקבלי ההחלטות בארגון וברשויות המס. הלימודים כוללים קורסי חובה בסיסיים כמו מתמטיקה ושיטות מחקר, קורסים מתקדמים כמו כלכלה, מימון, שיווק, חקר ביצועים, מערכות מידע והתנהגות ארגונית, קורסי בחירה כמו יזמות וחדשנות טכנולוגית ועוד.

בתום הלימודים יקבלו הסטודנטים תעודת B.A אחת הכוללת תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות.

לתוכנית לימודים המלאה

צפו בסרטון וקבלו 5 סיבות למה כדאי ללמוד חשבונאות בשערי מדע ומשפט:


מחפשים יום פתוח? אצלינו כל יום הוא יום פתוח! 

למי מתאים לימודי בחשבונאות

תוכנית התואר במנהל עסקים בהתמחות עם חשבונאות מותאמת למעוניינים ב לימודי ראיית חשבון, מיועדים לכל אדם המעוניין לרכוש מקצוע יוקרתי ומבוקש, מרבית מבוגרי התוכנית ללימודי חשבונאות משתלבים בתפקידים בכירים ומאתגרים בפירמות המובילות לראיית חשבון, בתפקידי מפתח במשרדי ממשלה ובחברות ציבוריות, ויש בוגרים הפותחים משרד פרטי לראיית חשבון או מתמקדים בתחום היזמות והייעוץ העסקי.

המטרה העיקרית של התואר:

להכשיר את הבוגרים למבחני המועצה של רואה החשבון בישראל ולהקנות להם את כל הידע התיאורטי והמעשי הנדרש לעבודה כרואה חשבון בארגון מוביל. הלימודים בתואר יקנו לבוגריו שליטה בנתונים והבנה בעסקים, כלכלה, מיסים, השקעות בשוק ההון וכו'. התואר היוקרתי פותח דלתות ומאפשר לבוגרים להשתלב בתפקידי מפתח בארגונים המובילים במשק המקומי ובעולם כולו.
חשוב לציין כי הלימודים מחייבים התמדה, השקעה ויכולות מתמטיות ולוגיות. לכן, מסלול הלימודים מתאים במיוחד למועמדים שאינם חוששים מגיליונות אקסל עם הרבה נתונים, ולכל אדם המסוגל לעבוד בריכוז במשך שעות ממושכות מול מסך המחשב ולקבל החלטות הנוגעות לנתונים כספיים, בהתאמה לתקנות ולחוקים המחייבים.

לפגישת ייעוץ חינם לחצו כאן >>

 

מתווה לימודים בלימודי חשבונאות

לימודי חשבונאות הינם בקמפוס שערי מדע ומשפט,­ המתווה פרונטאלי בלבד. הלימודים הינם 3 פעמים בשבוע במהלך שעות הבוקר ונמשכים 7 סמסטרים ללא סמסטר קיץ, סיום התואר תוך שלוש שנים ושלושה חודשים.

הכוון קריירה ואפשרויות תעסוקה לאחר תום הלימודים


שיתוף פעולה פורה עם פירמת רואי החשבון המובילה BDO מאפשרת לסטודנטים הנבחרים משערי מדע ומשפט בשנה השלישית ללימודיהם להתחיל התמחות במשרדם, משרד רואי החשבון BDO, הינו הפירמה החמישית בגודלה בארץ ונמנת על אחד מששת המשרדים הגדולים בעולם.
בוגרי לימודי בחשבונאות בשערי מדע ומשפט זוכים לייעוץ ולליווי צמוד של המרכז להכוון קריירה. המרכז מציע שירותים רבים וחשובים לסטודנטים, כולל הכנה לראיונות עבודה, הרצאות אורח וכנסים בהשתתפות בכירים ממשרדי ה-TOP5. בוגרים המסיימים בהצלחה את תקופת ההתמחות ובחינות מועצת רואי החשבון, זוכים לביקוש רב בשוק העבודה. לרשותם מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה: תפקידים בכירים בפירמות ובמשרדים הגדולים לראיית חשבון, בארגונים המובילים במשק ובמשרדי ממשלה. באפשרותם לעבוד במשרות בכירות ובתפקידי מפתח כמו רואי חשבון, חשבים, יועצי השקעות, מנהלי כספים, מבקרים פנימיים או חיצוניים, יועצי מס, יועצים פיננסיים, סמנכ"ל כספים ועוד. כמו כן, יש בוגרים הפותחים משרד רואה חשבון עצמאי, ויש המנצלים את הידע התיאורטי והמעשי לצורך יזמות והקמת עסקים.

תנאי קבלה לתואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות

  • זכאות לתעודת בגרות מלאה (או תעודה שוות ערך ממוסדות תיכוניים בחו"ל מאושרת ע"י הגף להערכת תארים ודיפלומות במשרד החינוך ומתורגמת ומאושרת ע"י נוטריון) בציון ממוצע משוקלל 90 לפחות,
    או זכאות לתעודת בגרות מלאה עם בגרות במתמטיקה ברמת 3 יח"ל בציון 82 לפחות, או ברמת 4 יח"ל בציון 70 לפחות, או ברמת 5 יח"ל בציון עובר.
  • ציון מינימאלי של 85 במבחן אמיר"ם. מי שציונו במבחן אמיר"ם 55-84 יידרש לעשות מכינה באנגלית.
  • מועמדים שתעודת הבגרות שלהם אינה בשפה העברית נדרשים לעמוד במבחן יע"ל בציון 100 לפחות. אם הציון במבחן היע"ל הינו בטווח שבין 80-99, על המועמד לבצע בנוסף קורס הבעה בעברית כתנאי קבלה ללימודים.
  • לבעלי ממוצע בגרות של 75-89, למועמדים מגיל 30 ומעלה בעלי תעודת בגרות, וכן למועמדים בעלי תואר הנדסאי בממוצע של 80 לפחות - ישנה אפשרות של קבלה על תנאי כתלמיד שלא מן המניין בתנאי שהציון הממוצע של שני הסמסטרים הראשונים יהיה 70 לפחות.
  • מועמדים גבוליים אשר אינם עומדים בתנאי הקבלה שלעיל ייבחנו באופן פרטני ע"י ועדת ההוראה של התוכנית.
  • קבלת תלמידים בעלי תארים אקדמיים (ברמת תואר ראשון או שני) או לימודים חלקיים ברמת תואר ראשון ממוסדות להשכלה גבוהה אחרים, היא על פי החלטת ועדת הקבלה של התכנית, בכפוף להצגת לימודים אקדמיים זהים או דומים לאלה שבתכנית ולהישגים האקדמיים.
  • ניתן לדון במועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, במסגרת קבלה חריגה, במגבלה של עד 10% ממכסת המתקבלים, בהתאם להנחיות מל"ג.
  • יתקבלו לתכנית המועמדים בעלי נתוני הקבלה הגבוהים ביותר, בכפוף למכסת התלמידים שנקבעה.
  • מועמדים אשר אינם עומדים באחד או יותר מתנאי הקבלה של התוכנית, יוכלו להתקבל בכל זאת כסטודנטים מן המניין ע"י ביצוע מכינה קדם אקדמית בת כ- 4 חודשים שמציע המרכז האקדמי. לפרטים נוספים אודות המכינה לחצו כאן >>
לטופס ההרשמה יש לצרף:

• צילום קביל של תעודת הבגרות.
• צילום ת.ז. הכולל את השם ומספר הזהות.
• צילום הציון בבחינה הפסיכומטרית/אמי״ר/אמיר״ם/מימ״ד ו-יע״ל.
• צילום תעודת שחרור מצה״ל או תעודת מילואים.
• טופס הוראת קבע חתום ע״י הבנק.
• לבעלי תארים - אישור הזכאות לתואר או תעודת בוגר או מוסמך וכן - גיליון ציונים.
• לבוגרי מכינה - תעודת סיום מכינה מאושרת וחתומה וכן - גיליון ציונים.
• לבוגרי מוסדות מחו״ל - אישור שקילה ממשרד החינוך.
• בהתאם לצורך, יש לצרף מסמכים נוספים כגון: תעודות מקצועיות ועוד.

*מגישי תעודות מחו”ל מתבקשים לדאוג לתרגמן על ידי מתורגמן מוסמך, לצרף אישור נוטריוני וכן לצרף אישור רשמי משגרירות אותה מדינה על ערך התעודה, ושקילה ממשרד החינוך.

ניתן למצוא את כל המידע אודות פרטי הרישום לתואר ראשון בחשבונאות בעמוד זה >>

*המועצה להשכלה גבוהה אישרה את פתיחת התוכנית ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות והענקת התואר מותנת באישורה.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה