מאמרים בנושא ניהול >> ניהול מותג

ניהול מותג

בעולם הדיגיטלי והמתקדם של היום, כל העסקים והארגונים חייבים להשקיע במיתוג כדי להצליח בזירה התחרותית ועל מנת לעמוד ביעדים האסטרטגיים והשיווקיים שנקבעו בתחילת השנה. לכן, הארגונים מגייסים מנהלי מותג שתפקידם להחליט ולתכנן את אסטרטגיית המיתוג ולהעביר נכון מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה.

באופן כללי, ניהול מותג מתאר את תהליך המיתוג של החברה ומוצריה או שירותיה. כלומר, מנהל מותג אחראי על גיבוש אסטרטגיה שיווקית, ניתוח של צורכי הלקוחות ומאפייני השוק, עריכת מחקרי שוק מקיפים, קביעת יעדים, אפיון קהלי היעד, העברת המסרים השיווקיים בצורה נכונה ומדויקת, קידום המכירות ועליו להיות אחראי על ניהול הקמפיינים ומודעות הפרסום בפלטפורמות שונות ברשת האינטרנט. איך למצוא עבודה כמנהל מותג בחברה גדולה ומובילה? הדרך הנכונה והבטוחה לעבוד בניהול מותגים ומוצרים מתחילה ברישום למסלול הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל.

תחומי האחריות של מנהל מותג

אחד מהתפקידים המרכזיים והחשובים ביותר בכל ארגון הוא התפקיד של מנהל מותג, במיוחד כיום בגלל התחרות הגבוהה בכל הענפים. האחריות העיקרית שלו היא לפתח ולתכנן אסטרטגיה ייחודית להעביר מסרים חיוביים ולהגברת התדמית והמוניטין של המותג. מנהלי מותגים הם אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע עדכני המכירים מגוון כלים מקצועיים ומתקדמים טכנולוגית המסייעים להם לאפיין קהלי יעד, לערוך מחקרי שוק וסקרים, לזהות ולנתח מגמות והעדפות אצל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, לתכנן את הקמפיינים, לנתח את ביצועי מודעות הפרסום בפלטפורמות השונות ולהגדיל את כמות הלידים החמים שמגיעים לעסק.

בנוסף לזאת, מנהלי מותגים בונים תוכנית עבודה שנתית לקידום המכירות של מוצרי או שירותי החברה, ומתוקף תפקידם הם אחראים על עבודה מול ספקים חיצוניים כמו משרדי פרסום, סוכנויות דיגיטל, חברות להפקת אירועים, גרפיקאים ועוד. מנהלי מותגים בארגונים חייבים לשתף פעולה עם מחלקות אחרות בארגון, בדגש על מחלקת מכירות, שיווק וכספים. כמו כן, האחריות שלהם כוללת מעקב אחר דוחות שונים והסקת תובנות מניתוח נתוני המכירות ונתוני הקמפיינים ברשת.

חשוב לציין כי רוב הפעילות העסקית והשיווקית מבוצעת כיום בעולם הדיגיטלי החדש והעדכני, לכן ארגונים ועסקים גדולים מגייסים מנהלי מותגים בעלי ידע ומיומנויות מגוונות ורלוונטיות לטרנדים החדשים ביותר בתחומי המיתוג, השיווק והמכירות בדיגיטל. אחד מתחומי האחריות של מנהל מותג הוא לתכנן ולהוביל את האסטרטגיה השיווקית של המותג במרחב הדיגיטלי, תוך יצירת בידול מעסקים וממוצרים מתחרים. כדי לתכנן את פעילות המותג בעולמות הדיגיטל חייבים לרכוש כלים פרקטיים לניהול מותגים, ניהול קהילות, יצירת סוגים שונים של תוכן שיווקי, ובנוסף יש לדעת כיצד לנהל קמפיינים שבאמת עובדים.

כלים וידע נדרשים לניהול מותג

מנהל מותג חייב לרכוש ידע תיאורטי עדכני בעולמות השיווק, הדיגיטל והיזמות הטכנולוגית, וכדי להצליח בתפקיד עליו להיות בעל מיומנויות ייחודיות ולהכיר כלים מתקדמים המשמשים אותו בעבודתו השוטפת. כדי להצליח בתפקיד החשוב והיוקרתי, מנהל המותג חייב להיות בעל אופי יצירתי, הבנה כללית טובה בתחום העיצוב, תקשורת בין אישית טובה ויכולות ותכונות אופי נוספות, ועליו להיות מסוגל לתפקד במצבי לחץ ולנהל מספר משימות במקביל.

כמו כן, מנהלי מותגים חייבים להיות בעלי יכולות חשיבה וניתוח, מאחר שעליהם לתכנן אסטרטגיה המבוססת על נתוני אמת ומחקרי שוק מקיפים ומעמיקים. בנוסף, הם חייבים ללמוד ולהכיר היטב את מוצרי ושירותי החברה, לזהות חוזקות וחולשות במיתוג העסק או המוצר, לנתח ולאפיין את השוק והמתחרים, לאפיין נכון את קהלי המטרה ולזהות מגמות וטרנדים בארץ ובעולם. חשוב להדגיש כי הצלחת העסק או הארגון מושפעת מאיכות התפקוד והיכולות של מנהל המותג, זהו תפקיד בכיר ויש שפע של אפשרויות תעסוקה.

לכן, כדי לעסוק בתחום ניהול המותגים ולפתח קריירה משגשגת כמנהל מותג - מומלץ לרכוש השכלה אקדמית במסגרת תואר ראשון במנהל עסקים, ויש לבחור במסלול ההתמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל. ההתמחות מכשירה את הסטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים למגוון רחב של תפקידי מפתח בעולמות השיווק הדיגיטלי והיזמות הטכנולוגית. יש משרות רבות בתחום השיווק הדיגיטלי, והתחום ממשיך להתפתח בקצב מהיר, במיוחד כיום לאור התפתחות המסחר האלקטרוני וכניסתן של טכנולוגיות חדשניות כמו למידת מכונה ובינה מלאכותית.

פוטנציאל התקדמות בתחום

בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים שסיימו בהצלחה התמחות ביזמות, שיווק ודיגיטל, יכולים להתאים לתפקיד מנהל מותג. בוגרי המסלול עוברים הכשרה מקצועית יסודית ומקיפה במסגרתה הם רוכשים ידע תיאורטי וניסיון מעשי, והלימודים מפתחים אצלם כישורים ומיומנויות הדרושים לתפקיד המאתגר, לכן המעסיקים נותנים קדימות לבוגרי המסלול בתהליכי הגיוס לתפקידי ניהול מותגים ומוצרים, ניהול שיווק דיגיטלי, ניהול קמפיינים וכד'.

כדי למנף את הקריירה, כדאי ללמוד קורסי יסוד ובחירה רלוונטיים לתחומי היזמות, שיווק ודיגיטל, וכך הבוגרים רוכשים ידע ומפתחים יכולות במסגרת מסלול הלימודים וההתמחות המקצועית. מנהלי מותגים במשרות ג'וניור ובתפקידים ראשוניים יכולים להתפתח מקצועית למגוון כיוונים חדשים ולהתמודד על תפקידים מעניינים ובכירים יותר, ביניהם גם תפקידי ניהול מאתגרים ומתגמלים יותר בארגון. יש אפשרות לעבוד גם כעצמאים ולהציע מעטפת שירותים רחבה לעסקים הזקוקים למיתוג מקצועי ועדכני.

לכן, כאשר מחפשים מקצוע מעניין ומאתגר לחיים, עם אופק מהיר לקידום ומינוף הקריירה, כדאי לרכוש את הידע הדרוש לעבודה בתפקיד של מנהל מותג. ראוי לציין כי מנהלי מותגים יכולים להשתלב בקלות בתפקידים העוסקים בתכנון ובניהול קמפיינים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, ניהול מותגים בחברות פרסום, עבודה ביחסי ציבור, שיווק דיגיטלי ועוד.

ככל שצוברים ידע, ותק וניסיון בעבודה, מנהלי מותגים יכולים להתקדם לתפקידים מעניינים, מאתגרים ומתגמלים יותר, לדוגמה פיתוח מוצרים חדשים, ניהול מוצר בין היתר בתעשיית ההייטק, ניהול תקציבים (בדרך כלל במשרדי פרסום), ניהול מוניטין, ייעוץ אסטרטגי בנושאי מיתוג ובנוסף ניתן להתקדם לתפקידי ניהול בכירים בארגון עצמו או בארגון אחר, במגזר הפרטי או הציבורי.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה